July 19, 2001
Det var precis vad som hände med mitt grafikkort. Jag råkade komma åt baksidan av gpu´en med en temp probe och det blev en fin liten blixt. Skärmen började visa lite kostiga tecken och jag trodde att jag just hade bränt ett 5000kr Gf3 kort.. Men jag startade om datorn OCH DET FUNKADE!! Fan vilken tur...
Hur stor chans va d att den inte skulle funka?
Jag fick typ panik eftersom att jag just hade läst om esd skydd o sådant.. statisk elektricitet kan bli upp till 1,500 volt o ett chip kan brännas vid 30...
April 1, 2001
On 2001-10-27 14:20, Marie wrote:
Det va ingen näradöden-upplevelse riktigt, men i natt sabbade jag mitt tangentbord. Råkade hälla cider i det.
Cider på tangentbordet är väl inget att komma med. Det finns en tråd nånstans i forumet om när jag spillde cider in i hela datorn ! Den startade efter 2 dagar när allt hade torkat Det är nära-döden det..
Här om dagen skulle jag pilla men nånting i burken, men orkade inte stänga av först. ZIPP så blev det ett blått sken i hela rummet.
Det där med statisk elektricitet. En gång när jag klev ur bilen och skulle stänga dörren fick jag en blixt från bilen in i benet. (Gjorde inte ont.) Och den kan ha vart ca 10cm lång. I blixtar är det ca 1000V spänning / mm blixt. Alltså är 10cm = 100 KV 😀
May 26, 2001
Det va ingen näradöden-upplevelse riktigt, men i natt sabbade jag mitt tangentbord. Råkade hälla cider i det.
Du också? Förra helgen satt jag hemma och här vid burken omkring klockan 3, skulle ta tag i musen och välter en colaburk som står framför.
Lyfter upp tangentbordet och ut kommer feta j**la syndafloden av cola!
MEN DET LEVER
June 17, 2001
Det var ju bara för att jag flirtade med dig
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
October 18, 2001
September 12, 2001
Skulle låna en kompis mobiltelefon..en Ericson t28.Kutade över till honom för att hämta den..va nu..jag hade ju den framme nyss??? sa han, ja han letade vidare bara för att helt plötsligt rusa till tvättmaskinen..han hade glömt nallen i en jeansficka o den gick 60 graders tvätt 😀
Han plockade ut batteriet o lade tele o batt på en handduk..den klarade sig efter 2 dagar tork..blev inte lån kan jag tillägga..
July 19, 2001
On 2001-10-27 21:19, SiNmaster wrote:
En gång när jag tog datorn till polaren för O lira lite Quake 1 i nätverk, så spillde han juice över skärmen... Blev lite knasig... Lät torka i två dar, slog på, funkade bra förutom ett litet svart prick mitt på skärmen...
Värsta siktet
O dedär me amatör.. ooj vad mycked du har öveklockat din dator 😛 😀
[ Detta Inlägg ändrades av: HELIX den 2001-10-28 00:30 ]
1 Guest(s)