March 20, 2001
Polaren var ute med sin Kavazaki ZZR1100
(med turbo pack osh skit) Detta hände som tur var inne i en stad och inte få någon Flyg raka 😀 helt plödsligt så låser sig hela bakhjulet visar sig 20min senare på värkstan som f-nns runt hörnet att kedjan & kuget i fram vid motorn hoppat av. Trots att den varit inne på servic 2ggr och bett dom kolla kedjan efter som att det lät konstigt. På den nya värkstan så märkte dom att det inte f-nns någon säkerhets spärr på kuget vilket gorde att det legat och nätt på kanten tills det nu kunde hoppa av.
Fråga!
Borde man inte kunna ställa Värkstan till svars som hadde servat den 2ggr utan att hitta det felet fast dom sagt att dom har undersökt hela hjedjan och allt där till!.
December 23, 2000
On 2001-07-28 11:55, LKC10 wrote:
Polaren var ute med sin Kavazaki ZZR1100
(med turbo pack osh skit) Detta hände som tur var inne i en stad och inte få någon Flyg raka 😀 helt plödsligt så låser sig hela bakhjulet visar sig 20min senare på värkstan som f-nns runt hörnet att kedjan & kuget i fram vid motorn hoppat av. Trots att den varit inne på servic 2ggr och bett dom kolla kedjan efter som att det lät konstigt. På den nya värkstan så märkte dom att det inte f-nns någon säkerhets spärr på kuget vilket gorde att det legat och nätt på kanten tills det nu kunde hoppa av.Fråga!
Borde man inte kunna ställa Värkstan till svars som hadde servat den 2ggr utan att hitta det felet fast dom sagt att dom har undersökt hela hjedjan och allt där till!.
Vet inte riktigt....de kan smita undan ganska lätt ändå =(
May 26, 2001
Kanske samma sak som hände mig..? Kedjan var iaf avhoppad... framdrevet vet jag inte..
Har inte kollat på på den..
Dock är det ju aningen värre att vurpa med en motorcykel 😛
[ Detta Inlägg ändrades av: Login den 2001-07-28 12:45 ]
April 10, 2001
Var på speedy i högdalen i slutet av 80 talet för att byta bromsar på min bil. (då en honda accord) åkte därifrån kommer ca en km, skall slå på en högersväng och de säger bara typ kaboom eller nått sånt. ena framhjulet hadde typ vikt sig och det tog tvärstopp. skitförbannad ringer jag verkstan och skriker att dom får ringa en bärgare och hämta bilfan, fixa den, skall vara klar senast 18.00 samma dag. Kommer dit på kvällen och skall hämta bilen, då e dom bra skitnödiga, jag får tillbaka alla pengar för första bromsbytet, dom betalar mina taxiutlägg för dagen och ger mig 2000:- i handen. bilen vart sen helt ok. vad jag mitt dumma nöt inte fattade va ju att jag hadde kunnat stämt arslet av dem. men men va f-n vet man när man bara e 21 eller nått sånt. (OBS. ingen dissning av de yngre, bara en reflektion)...
Så mitt råd till din kompis är att han skall kontakta en advokat, bara för att kolla möjligheten. tror att det kan finnas lite deg att hämta där..
July 1, 2001
be din kompis ta kontakt med konsumentombudsmannen i den kommun din kompis tillhör...de kanske kan göra något åt det...för som du säger så är det tur att det hände inne i stan...
[ Detta Inlägg ändrades av: Redlook den 2001-07-29 11:02 ]
1 Guest(s)