Naruto på amerikanska|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Naruto på amerikanska
niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 17, 2005 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

I förrgår så licensierades den populära animeserien Naruto av TV-bolaget ShoPro. Detta betyder att det inte kommer släppas några fler avsnitt som vi bara kan ladda hem, lagligt.

Formodligen kommer serien att dubbas till amerikanska :cy: Det kommer att sändas i Q3 2005 på Cartoon Network.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
843951
February 17, 2005 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

niro wrote: Det kommer att sändas i Q3 2005 på Cartoon Network.

Där det hör hemma då, det är kanske japanskt, men det är fotfarande barnprogram för det! :bgrin:

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
843955
February 17, 2005 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

finns det något jag hatar är det dubbat! 😛 även när det gäller japanskt, då ska det vara textat på engelska! :p

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
843965
February 17, 2005 - 1:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: finns det något jag hatar är det dubbat! 😛 även när det gäller japanskt, då ska det vara textat på engelska! :p

Totally

niro
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 360
843966
February 17, 2005 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: [quote=niro]Det kommer att sändas i Q3 2005 på Cartoon Network.

Där det hör hemma då, det är kanske japanskt, men det är fotfarande barnprogram för det! :bgrin:

Hade du sett på Naruto så skulle du veta att det inte är barnprogram, men vad Cartoon Network och ShoPro tänker göra är att ändra hela serien och ta bort allt som de tycker är opassande för barn. Det kommer med andra ord att BLI ett barnprogram. :cy:

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
843994
February 17, 2005 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

niro wrote: [quote=Urax][quote=niro]Det kommer att sändas i Q3 2005 på Cartoon Network.

Hade du sett på Naruto så skulle du veta att det inte är barnprogram, men vad Cartoon Network och ShoPro tänker göra är att ändra hela serien och ta bort allt som de tycker är opassande för barn. Det kommer med andra ord att BLI ett barnprogram. :cy:

Av det jag sett och hört om det tycker jag att det verkar vara det. Springer omkring någon snubbe som klyver folk på mitten och slåss med sandstormar. I looney toons släpper dom flyglar i huvudet på varandra så att jag ser det inte direkt som ett hinder. Är inte "invigd" i det hela så jag kanske inte vet vad jag pratar om wink

Sedan så kan man fan analysera sönder vad som helst. Vet en som seriöst suderade teletubbies på universitetsnivå. Det är gjort för <6 åringar fgs 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
843996
February 17, 2005 - 1:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Många stora kramar och pussar för att du skrev amerikanska och inte engelska till en början 😉 :heart:

Naruto är inget barnprogram precis som Simpsons inte är det. Naruto kommer dock sändas bland de andra mer vuxna programmen som finns på Cartoon om jag fattat det rätt dessutom, den s.k. Adult swim-sektionen. Där dom bland annat sänder Family Guy.

Hoppas det är någon tröst 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 611
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL