March 30, 2003
Det som förvånar mig är det att hon inte kommit i kontakt med något forum innan. Är ju överlägset både chat och mail för seriösare 🙄 diskussioner. 🙂
Stämningen på NH är rätt bra ändå. De fallen av bråkstakar jag sett har kvävts i sin vagga.
March 19, 2003
Jo det är helt sant.
Detta är inget problem man riktigt skulle ha om alla satt runt ett bord.
Man vat inte heller vad åldrarna är på dem som är stöddiga.
Det är rätt opersonligt, en 10åring kan komma in på ett forum och skälla ut en 45åring och slänga ur sig massa personangrepp.
Undra hur det skulle se ut om alla som sitter och pratar i en tråd skulle göra der runt ett bord.
Då skulle inte 10åringarna skricka lika mycket kanske.
August 2, 2001
dree wrote: "Bristen på kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonfall gör att det lätt uppstår missförstånd och att verbala konflikter uppstår."
Det är nog rätt sant.
Man ser och hör på en person när dom är ironsika eller sarkastiska i en diskussion som inte är på internet.
Det är det man har smileys till! 🙂 🙁 😮 👿 😛 🙄 😕 mm.
August 7, 2001
nXsty wrote: [quote=dree]"Bristen på kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonfall gör att det lätt uppstår missförstånd och att verbala konflikter uppstår."
Det är nog rätt sant.
Man ser och hör på en person när dom är ironsika eller sarkastiska i en diskussion som inte är på internet.
Men man hör inte vad man har för tonfall. 😛
May 19, 2003
dree wrote: [quote=nXsty][quote=dree]"Bristen på kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonfall gör att det lätt uppstår missförstånd och att verbala konflikter uppstår."
Det är nog rätt sant.
Men man hör inte vad man har för tonfall. 😛
Sant. Även fast passande smilies finns, så är det inte helt omöjligt att missförstå någon :).
Så man får helt enkelt försöka hoppa över vissa inlägg med för mycket sarkasm/ironi ibland.
January 6, 2004
nXsty wrote: [quote=dree]"Bristen på kroppsspråk, ansiktsuttryck och tonfall gör att det lätt uppstår missförstånd och att verbala konflikter uppstår."
Det är nog rätt sant.
Kan tänka mig vad dagens Smileys kan göra för skada =).
Finns ju inga Onda smileys vad jag har letat =) ?
Ang artikeln :
Tycker att det inte var någon information som kan bevisa att det handlar om bråk. Att besöka några forum och att just den diskussionen haft tt antal onda inlägg kan inte bevisa att majoriteten är så , en dålig undersökning tycker jag. Fixa till mer information under en längre tid med bättre fakta kring bakrunderna och sedan kom ut med ett bra resultat.
Liksom var det svårt att skriva en artikel på IDG.se utan att skriva om hela undersökningsprocessen ?
1 Guest(s)