June 18, 2001
davidhellmyrs wrote:
Dessutom tvärtemot vad du säger så är inte alls massmedia emot Regeringen. Tyvärtom. Ganska roligt att en "neutral" tvstation som mer eller mindre är statligt styrd ett par dagar innan riksdagsvalet RÅKAR avslöja att ett borgligt parti är rasister i valstugorna. (dessutom granskar de inte i närhten av lika många Vänster- och Socialdemokrat stugor).
Nej, men visst var det samma program, samma journalist, som uppmärksammade parallellerna mellan vänsterpartiet och sovjet alldeles nyligen. Sympatierna för vänsterpartiet minskade.
SVT är inte så illa. Jag tycker inte någon av de vanligaste kanalerna är värst illa, varken de som borde stödja sossarna, eller de som borde vara borgerliga.
Det är knappast en hemlighet att man tolkar medierna som fientliga. Det finns t.om. psykologer som har gjort kontrollerade experiment där liberaler och konservativa har fått se samma program och båda grupperna har ansett programmet tala till fördel för den motsatta sidans åsikter. Det är förmodligen lättare att uppmärksamma sådant man inte håller med om.
Man får se saker för vad de är. Att ett fåtal borgare är rasister talar knappast mot partiet som sådant. Man får skilja mellan gruppen och individerna.
edit: grammatikfel
June 18, 2001
sPaZz wrote: [quote=davidhellmyrs] (detta är min personliga åsikt som jag har försökt motivera, det betyder inte att min åsikt är RÄTT)
Med tanke på att det inte finns någontign som är varesig fel eller rätt så är det ganska uppenbart. 😉
Visst finns det saker som är fel och rätt. Inte moraliskt, men väl logiskt
Om jag säger att det är fel att döda, men att det är rätt att ha dödsstraff, då är det ett logiskt fel. Med tanke på den tonvikt som läggs på empirism och struktur nuförtiden, borde det anses tala ganska mycket till min nackdel att göra sådana fel. Vilka andra misstag kan jag komma att göra? etc. etc.
February 4, 2003
Skillnaden är att samma journalist avslöjade Vänsterpartiets "kommunist" cirka 2 år innan valet. Vilket är en ganska avsevärd och stor skillnad Jerry.
Dessutom ganska stor skillnad på några lokalpolitiker (individer) i valstugorna. Och en partieledare (individ) som är menad att representera partiet (kollektivet) som i Vänsterns fall.
Nu kan Janne Josefson och SVT's "Uppdrag Granskning" äntligen påstå att de är "neutrala". Vilket de inte är 100%.
Men jag håller med om att programmet är väldigt bra. Och SVT vinklar inte medvetet tror jag, utan det kanske bara "råkar bli så" (på grund av deras egna åsikter och vad de själva röstar på). Men jag ser ändå ingen direkt anledning till att staten ska driva tv-kanaler i en demokrati, då det alltid finns vissa risker.
Kan också hålla med dig om att man märker sånt som är negativt mer än det som är positivt. Men det hela handlar om NÄR man framförde det där med valstugorna, och hur man gjorde det (man försökte från Jannes sida få det att vara en ideolog inom borgarna, och inte de enskilda individernas åsikt)
March 15, 2002
Jerry wrote: [quote=sPaZz][quote=davidhellmyrs] (detta är min personliga åsikt som jag har försökt motivera, det betyder inte att min åsikt är RÄTT)
Med tanke på att det inte finns någontign som är varesig fel eller rätt så är det ganska uppenbart. 😉
Visst finns det saker som är fel och rätt. Inte moraliskt, men väl logiskt
Om jag säger att det är fel att döda, men att det är rätt att ha dödsstraff, då är det ett logiskt fel. Med tanke på den tonvikt som läggs på empirism och struktur nuförtiden, borde det anses tala ganska mycket till min nackdel att göra sådana fel. Vilka andra misstag kan jag komma att göra? etc. etc.
Jo det har du ju iofs rätt i, borde varit lite mer tydlig när jag skrev det där.
June 3, 2001
Marcan- wrote: RYSKOR?!?! :spy:
Har du aldrig sett Tania Russof? :arg:
Hon är något av det finaste som finns näst efter Petra Nordlund. 😀
Spindel wrote: Skaffa en saab så blir du en äkta man också
Kärring menar du?
Framkrafs är för såna som inte kan köra bil.
Lägg märke till att jag aldrig har stora bokstäver i saab, dom är så usla att dom inte förkänar det ens. HA!
June 18, 2001
davidhellmyrs wrote: Skillnaden är att samma journalist avslöjade Vänsterpartiets "kommunist" cirka 2 år innan valet. Vilket är en ganska avsevärd och stor skillnad Jerry.
Dessutom ganska stor skillnad på några lokalpolitiker (individer) i valstugorna. Och en partieledare (individ) som är menad att representera partiet (kollektivet) som i Vänsterns fall.
Med andra ord är det Olofsson sade om vänsterpartiet mer relevant och värre, eller? Varför skulle han vilja föra fram det om hans partisympatier ligger mer hos dem än hos borgarna, och han låter sina sympatier styra sina reportage? Jag tror nog han tänker mer på att skapa rubriker och göra sig ett namn som journalist än hur han får partierna att framstå.
davidhellmyrs wrote:
Nu kan Janne Josefson och SVT's "Uppdrag Granskning" äntligen påstå att de är "neutrala". Vilket de inte är 100%.Men jag håller med om att programmet är väldigt bra. Och SVT vinklar inte medvetet tror jag, utan det kanske bara "råkar bli så" (på grund av deras egna åsikter och vad de själva röstar på). Men jag ser ändå ingen direkt anledning till att staten ska driva tv-kanaler i en demokrati, då det alltid finns vissa risker.
Jag tycker inte alls programmet är bra. Det är populistiskt och allmänt kasst.
Men ingen är neutral (såvida de inte är ointresserade). Påstår de det ska du nog hålla för öronen och springa så snabbt du kan åt andra hållet.
September 15, 2003
Allemansrätten.
Och det faktum att inte ALLA svenskar är dumma nog att tro att stolthet är ett substitut för intelligens.
Och att VISSA förstår att det är en skillnad på stolthet och arrogans och försöker hålla de två känslorna åtskilda.
Och att NÅGRA förstår att överdrivet stoltserande är ett ganska patetiskt försök till självförhärligande, och ett uttryck för en vilja till överkompensation.
June 28, 2001
Tyrfing wrote: Klimatet förstår jag inte varför alla klagar på det enda problemet är att vi inte har haft någon riktig vinter på ett tag.
ja om 100 år så kommer vi ju ha sol året runt och jättemkt stränder, tänk vad skönt våra barnbarn kommer att ha det.
och allt folk som bor nära ekvatorn kommer att semestra hit där det är mkt behagligare klimat.
April 10, 2003
Mind wrote: [quote=Tyrfing]Klimatet förstår jag inte varför alla klagar på det enda problemet är att vi inte har haft någon riktig vinter på ett tag.
ja om 100 år så kommer vi ju ha sol året runt och jättemkt stränder, tänk vad skönt våra barnbarn kommer att ha det.
och allt folk som bor nära ekvatorn kommer att semestra hit där det är mkt behagligare klimat.
Det bryr jag mig inte om för då är jag död.
November 27, 2003
Tyrfing wrote: [quote=Mind][quote=Tyrfing]Klimatet förstår jag inte varför alla klagar på det enda problemet är att vi inte har haft någon riktig vinter på ett tag.
Det bryr jag mig inte om för då är jag död.
Okänd wrote: Jorden är inte vår att förstöra, den är ett lån från våra barn
//Andreas
June 3, 2001
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Gueno] Framkrafs är för såna som inte kan köra bil.
Haha... Riktiga män kör framkrafs, bakhjulsdrivet är för småpojkar som inte kan vänsterbromsa... 8)
Öhh.. okej. 🙄
Vad har det med bakhjulsdrift att göra?
Framkrafs är ju så "säkert" uuhhh... kärringar!
1 Guest(s)