January 4, 2001
Gilgamesh wrote: Ja! ni som gjort nationella proven i matte! (om det finns några) var det svårt?
För mig gick det åt h*****e!! fan måste ha 19 p för G.. kommer bara skrapa ihop 12-13 p
Trist... Men det är bara att försöka igen och då plugga lite mera. Inte hela världen.
Vilken kurs var det?
Edit:
Fan vad skönt det var med nationella prov i matte under gymnasiet, man behövde bara kolla i boken lite kvällen innan och sen gå dit och göra det...
Nu får man sitta och plugga 50-100 timmar inför ett matteprov... 😕
January 4, 2001
Gilgamesh wrote: Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!
Då har nog din lärare rökt på eller något, för matte A är matte A, är inte annorlunda beroende på vilken linje du går.
Delph1 wrote: Matten på gymnasiet är ju rena glidarkurserna?!
Lite skärpning nu 😉
//Andreas
Det är den ju på biomedicinsk kemi... 😉
May 10, 2002
Coore wrote: [quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!
Då har nog din lärare rökt på eller något, för matte A är matte A, är inte annorlunda beroende på vilken linje du går.
Då får jag nog rätta dig! Jag gick IV ett år då läste jag den matte som samhälls bl.a läser. 2 terminer och repetition rakt av, inget man behöver plugga för att kunna om man varit hyfsat vaken under högstadiet. Nu i höst läste jag MatteA igen(jo jag blev godkänd när jag gick IV men alltid bra med repetition) på teknikprogrammet. 1 termin och betydligt mer saker man måste lära sig utöver repetitionen.
November 27, 2003
Coore wrote: [quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!
Delph1 wrote: Matten på gymnasiet är ju rena glidarkurserna?!
Lite skärpning nu 😉
//Andreas
Det är den ju på biomedicinsk kemi... 😉
Har ingen matte egentligen 😉
//Andreas
January 4, 2001
abishai wrote: [quote=Coore][quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!
Då får jag nog rätta dig! Jag gick IV ett år då läste jag den matte som samhälls bl.a läser. 2 terminer och repetition rakt av, inget man behöver plugga för att kunna om man varit hyfsat vaken under högstadiet. Nu i höst läste jag MatteA igen(jo jag blev godkänd när jag gick IV men alltid bra med repetition) på teknikprogrammet. 1 termin och betydligt mer saker man måste lära sig utöver repetitionen.
Då är det nog kursen i sig som har utvecklats, inte så att kursen skiljer sig mellan olika linjer.
På högskolan är det däriemot så att kurser skiljer sig fast dom heter samma sak.
March 14, 2001
abishai wrote: [quote=Coore][quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!
Tror nog Coore menar proven.. för nationella ska vara precis lika för alla..
April 20, 2005
March 21, 2003
Arny wrote: [quote=Coore]Jag menar hela kursen
Har också för mig att kursinnehållet kan variera beroende av vilket program man går. De nationella proven är dock samma.
Det stämmer det finns olika matte a kurser (en svårare för teknik , natur , ekonomi på samhäll) det är nog det han snackar om....
Btw: Jag gjorde provet för nån timme sen och det sög ... håppas på starkt g är allt jag kan göra :arg: (måste börja studa !!)
April 20, 2005
January 4, 2001
Farbror wrote: [quote=Arny][quote=Coore]Jag menar hela kursen
Har också för mig att kursinnehållet kan variera beroende av vilket program man går. De nationella proven är dock samma.
Det stämmer det finns olika matte a kurser (en svårare för teknik , natur , ekonomi på samhäll) det är nog det han snackar om....
Nej så är det inte alls.
Det säger ju sig självt att det är samma.
För att läsa matte B måste du först läsa matte A, för att läsa matte C måtse du första läsa matte B etc.
Oavsett vilken linje du går så får du läsa hur många mattekurser du vill.
Och säg då att dom som går elektronik skulle ha en lättare matte E kurs än dom som läser natur, då skulle ju kraven för matte E räcka för dom som har läst elektronik.
Matte X är matte X, oavsett vilken linje du väljer.
March 28, 2003
Coore wrote: Matte X är matte X, oavsett vilken linje du väljer.
Njae, inte riktigt. Jag som går teknik har läst Ma A och B och vi hade en annan bok ("För Natur- och Teknikprogrammet" stog det på den) och den innehöll lite förberedande saker inför resterade mattekurser. Nationella Proven var dock som sagt lika för alla.
EDIT: Fick mvg på både Nationella provet i matte A och B. Ska ha NP i matte C om två veckor, satsar på ett starkt mvg där också
2 Guest(s)