Nationella i Matte!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nationella i Matte!
gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 4, 2005 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

Ja! ni som gjort nationella proven i matte! (om det finns några) var det svårt?

För mig gick det åt helvete!! cry fan måste ha 19 p för G.. kommer bara skrapa ihop 12-13 p cry

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
883767
May 4, 2005 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: Ja! ni som gjort nationella proven i matte! (om det finns några) var det svårt?

För mig gick det åt h*****e!! cry fan måste ha 19 p för G.. kommer bara skrapa ihop 12-13 p cry

Trist... Men det är bara att försöka igen och då plugga lite mera. Inte hela världen.
Vilken kurs var det?

Edit:

Fan vad skönt det var med nationella prov i matte under gymnasiet, man behövde bara kolla i boken lite kvällen innan och sen gå dit och göra det...
Nu får man sitta och plugga 50-100 timmar inför ett matteprov... 😕

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
883768
May 4, 2005 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ja man har väl gjort några.. inte nå svårt tycker då jag..
Vilken klass går du i?

.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
883770
May 4, 2005 - 8:57 am
sp_Permalink sp_Print

Är itne det Matte A ?
I så fall måste du ju vara riktigt risig på matte (no offense) i och med att det enbart är repition från grundskolan!

gilgamesh
Member
Medlem
Forum Posts: 2883
883776
May 4, 2005 - 9:05 am
sp_Permalink sp_Print

Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
883778
May 4, 2005 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Matten på gymnasiet är ju rena glidarkurserna?!

Lite skärpning nu 😉

//Andreas

Coore
Member
Medlem
883779
May 4, 2005 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Gilgamesh wrote: Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Då har nog din lärare rökt på eller något, för matte A är matte A, är inte annorlunda beroende på vilken linje du går.

Delph1 wrote: Matten på gymnasiet är ju rena glidarkurserna?!

Lite skärpning nu 😉

//Andreas

Det är den ju på biomedicinsk kemi... 😉

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
883782
May 4, 2005 - 9:10 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Då har nog din lärare rökt på eller något, för matte A är matte A, är inte annorlunda beroende på vilken linje du går.

Då får jag nog rätta dig! Jag gick IV ett år då läste jag den matte som samhälls bl.a läser. 2 terminer och repetition rakt av, inget man behöver plugga för att kunna om man varit hyfsat vaken under högstadiet. Nu i höst läste jag MatteA igen(jo jag blev godkänd när jag gick IV men alltid bra med repetition) på teknikprogrammet. 1 termin och betydligt mer saker man måste lära sig utöver repetitionen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
883783
May 4, 2005 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Delph1 wrote: Matten på gymnasiet är ju rena glidarkurserna?!

Lite skärpning nu 😉

//Andreas

Det är den ju på biomedicinsk kemi... 😉

Har ingen matte egentligen 😉

//Andreas

Coore
Member
Medlem
883784
May 4, 2005 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Coore][quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Då får jag nog rätta dig! Jag gick IV ett år då läste jag den matte som samhälls bl.a läser. 2 terminer och repetition rakt av, inget man behöver plugga för att kunna om man varit hyfsat vaken under högstadiet. Nu i höst läste jag MatteA igen(jo jag blev godkänd när jag gick IV men alltid bra med repetition) på teknikprogrammet. 1 termin och betydligt mer saker man måste lära sig utöver repetitionen.

Då är det nog kursen i sig som har utvecklats, inte så att kursen skiljer sig mellan olika linjer.

På högskolan är det däriemot så att kurser skiljer sig fast dom heter samma sak.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
883785
May 4, 2005 - 9:12 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: [quote=Coore][quote=Gilgamesh]Det var matte A sedan så går jag i 1 an (tensta gym) i sam ekonomi.. sedan så var provet natur inriktat.. (fick höra det av en lärare).. men men... hoppas jag får G i matte åtminstone!

Tror nog Coore menar proven.. för nationella ska vara precis lika för alla..

Coore
Member
Medlem
883786
May 4, 2005 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Jag menar hela kursen

Zmozie
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 204
883800
May 4, 2005 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

Har du redan haft matte A provet?, jag ska inte hade det förrän nästa vecka och sen veckan efter matte B provet ^^ Fast det enda som verkar svårt är ju mvg uppgifterna, eller?

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
883802
May 4, 2005 - 9:52 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Jag menar hela kursen

Har också för mig att kursinnehållet kan variera beroende av vilket program man går. De nationella proven är dock samma.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
883806
May 4, 2005 - 9:57 am
sp_Permalink sp_Print

Arny wrote: [quote=Coore]Jag menar hela kursen

Har också för mig att kursinnehållet kan variera beroende av vilket program man går. De nationella proven är dock samma.

Det stämmer det finns olika matte a kurser (en svårare för teknik , natur , ekonomi på samhäll) det är nog det han snackar om....

Btw: Jag gjorde provet för nån timme sen och det sög ... håppas på starkt g är allt jag kan göra :arg: (måste börja studa !!)

Jonne88
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 752
883807
May 4, 2005 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

minst VG iaf.

Zmozie
Medlem
Forum Posts: 204
883809
May 4, 2005 - 9:59 am
sp_Permalink sp_Print

Haha, har inte ni lov eller? Jag har majlov nu eller vad det var dem kallade det ^^

Coore
Member
Medlem
883812
May 4, 2005 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=Arny][quote=Coore]Jag menar hela kursen

Det stämmer det finns olika matte a kurser (en svårare för teknik , natur , ekonomi på samhäll) det är nog det han snackar om....

Nej så är det inte alls.
Det säger ju sig självt att det är samma.
För att läsa matte B måste du först läsa matte A, för att läsa matte C måtse du första läsa matte B etc.
Oavsett vilken linje du går så får du läsa hur många mattekurser du vill.
Och säg då att dom som går elektronik skulle ha en lättare matte E kurs än dom som läser natur, då skulle ju kraven för matte E räcka för dom som har läst elektronik.

Matte X är matte X, oavsett vilken linje du väljer.

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
883815
May 4, 2005 - 10:07 am
sp_Permalink sp_Print

Ni som har svårt för Matematik A: fuskade ni er igenom grundskolan? Det är i stort sett samma matte :/

simpn
Medlem
Forum Posts: 210
883817
May 4, 2005 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Matte X är matte X, oavsett vilken linje du väljer.

Njae, inte riktigt. Jag som går teknik har läst Ma A och B och vi hade en annan bok ("För Natur- och Teknikprogrammet" stog det på den) och den innehöll lite förberedande saker inför resterade mattekurser. Nationella Proven var dock som sagt lika för alla.

EDIT: Fick mvg på både Nationella provet i matte A och B. Ska ha NP i matte C om två veckor, satsar på ett starkt mvg där också laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 318
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL