August 7, 2001
GroundX wrote: Orka göra ett arbete om detta... Men men, tycker ändå "lunarspråket" är fjantigare än "haxxor-språket".. Men men, ditt val, ditt arbete!
"Orka" används flitigt av många och är väl en förkortning på "jag orkar inte"?.
fast jag tycker att det låter lite drygt.
December 20, 2004
GroundX wrote: Orka göra ett arbete om detta... Men men, tycker ändå "lunarspråket" är fjantigare än "haxxor-språket".. Men men, ditt val, ditt arbete!
som jag sa så är allt intresant, ser att det har kommit många fina poster om gamingspråk, vilket jag nog tycker är det fjöntigaste. fortsät posta 😛
May 19, 2003
dree wrote: [quote=Kizo]"Orka" skulle jag dock inte vilja kalla "nätspråk".
som jag har uppfattat det så används det i stort sett nästan bara av cs folk.
jag godtar det om t.ex. säger "som om jag skulle orka det"
men inte "men orka"
Tror inte det är bara för CS folk. Du har dock rätt med tex "men orka", men jag brukar använda ordet "orka". Dock endast när jag pratar med kompisar över msn, aldrig annars.
Jag brukar tex säga "Orka gå 200 m för lite godis" eller liknande 😉
March 30, 2003
Inte en jävel skriver "1 )2 0wnZ j00 |-|4)2d" i sitt vardagliga spelande eller chattande. Det är ju både jobbigare och mer svårförtåeligt än att helt enkelt skriva det med bokstäver som de flesta gör.
Det som faktiskt är nätspråk är helt enkelt vanlig misshandlad svenska eller engelska. t.ex. "d e fiiiint, sj?"
May 19, 2003
Urax wrote: Inte en j**el skriver "1 )2 0wnZ j00 |-|4)2d" i sitt vardagliga spelande eller chattande. Det är ju både jobbigare och mer svårförtåeligt än att helt enkelt skriva det med bokstäver som de flesta gör.
Det som faktiskt är nätspråk är helt enkelt vanlig misshandlad svenska eller engelska. t.ex. "d e fiiiint, sj?"
Mm, sånt är jobbigt "d e fint med mej", vad fan! Lär er använda det svenska språket. Grr!
December 5, 2001
Vamp wrote: [quote=Urax]Inte en j**el skriver "1 )2 0wnZ j00 |-|4)2d" i sitt vardagliga spelande eller chattande. Det är ju både jobbigare och mer svårförtåeligt än att helt enkelt skriva det med bokstäver som de flesta gör.
Mm, sånt är jobbigt "d e fint med mej", vad fan! Lär er använda det svenska språket. Grr!
Jag skriver ordentligt när jag t.ex. skriver e-post och i forum etc., men när jag chattar är det bara jobbigt att skriva korrekt alla gånger.
August 7, 2001
Vamp wrote: [quote=dree][quote=Kizo]"Orka" skulle jag dock inte vilja kalla "nätspråk".
men inte "men orka"
Tror inte det är bara för CS folk. Du har dock rätt med tex "men orka", men jag brukar använda ordet "orka". Dock endast när jag pratar med kompisar över msn, aldrig annars.
Tycker det det låter drygt att säga orka...
Dock inte som du sa "Orka gå 200 m för lite godis" men det låter nonchanlant istället
May 19, 2003
dree wrote: [quote=Vamp][quote=dree][quote=Kizo]"Orka" skulle jag dock inte vilja kalla "nätspråk".
men inte "men orka"
Tycker det det låter drygt att säga orka...
Dock inte som du sa "Orka gå 200 m för lite godis" men det låter nonchanlant istället
Jo, kan hålla med dig om att "orka" låter lite, ja... slappt 😀
Men ordet tycker jag är ett användbart ord ibland, så det får överleva i mitt ordförråd.
May 19, 2003
whak wrote: Bara jag som stör mig på cs och lunarspråket?
cs språket var "poppis" för typ 2-3årsen men nu är det bara larvigt.
Du är knappast ensam. Finns nog väldigt många, bara här på forumet som inte tycker om CS och lunarspråket. CS språket är väl ganska så lättare att "strunta i", då det är många väldigt unga som spelar det som tyvärr lär sig av sina bröder och kompisar som säkert också är lika, som jag vill kalla det, omogna.
Men på lunar där det finns såna som är 20+ som skriver som krattor, men mystiska "d e bra med mej, puuuz" liknande grejer, då kan man börja fundera på om dom fattar hur töntigt det är?
2 Guest(s)