Nattliv i STHLM (klubbar 18+)|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nattliv i STHLM (klubbar 18+)
Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 5, 2008 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

någon som vet om det finns några bra klubbar inom gångavstånd från Stockholm Central, gärna med en åldersgräns på 18 eller 19. har en kompis på besök från USA som gärna ville se nattlivet i Stockholm (men han är bara 19 år).

är Clara något som är värt att besöka? Om en liten tripp på tunnelbanan behövs för att hitta något bra hak är inte det några problem. Bor en bit från stockholm, så jag hittar inte så överdrivet bra

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
1187942
April 5, 2008 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Claras är stängt, och inte nått som borde besökas även om det var öppet.
Hirchenkeller på kungsholmen har 18 som gräns, ungefär som claras om du varit där (Blandad ålder men nästan alla beter sig som om dom var 15).
Chaplins (360) är ungefär samma sak, ofta med olika teman, ligger på kungsgatan nära hötorget.
Laroy är säkert kul om man tycker om dryga överklassungar och inte vill dansa, antar att du vet vart det ligger.
Riddarkällaren är rätt trevligt, blandat med folk och åldrar, ett par olika dansgolv och en skön uteplats och utebar. Ligger på gångavstånd från tunnelbanan gamla stan.
K15(KittenClub) har jag inte själv varit på, men det sägs vara bland det sämsta som finns. Ligger på kungsgatan mitt i mellan hötorget och sture.
Gamla Mera (Nya Vibe eller Ice eller vad det heter nu för tiden) har blivit helt okej, lite väl litet och mycket gångar men senast jag var där hade jag kul i alla fall. Ligger på en tvärgata till kungsgatan, precis innan man kommer ner till sture, samma gata som T12 och Hollywood bla.

Allt som allt är det mesta för under 20 (23 nästan) ganska kasst i stockholm, men det finns som sagt vissa bättre.
Hoppas ni hittar nått skoj!

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1187952
April 5, 2008 - 5:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Enda stället jag varit på i stockholm är spybar, ingen aning om åldersgräns men det var ett riktigt uselt ställe. Så jag varnar istället för att tipsa 🙂

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1187964
April 5, 2008 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Enda stället jag varit på i stockholm är spybar, ingen aning om åldersgräns men det var ett riktigt uselt ställe. Så jag varnar istället för att tipsa 🙂

Det är skitkul att gå till Spybar om man vill vara dräggig med kändisar!

Brukade göra det på Club700 i Örebro, fan vad kul det är med människor som tror de är märkvärdiga :)R

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
1187970
April 5, 2008 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är skitkul att gå till Spybar om man vill vara dräggig med kändisar!

Brukade göra det på Club700 i Örebro, fan vad kul det är med människor som tror de är märkvärdiga :)R

//Andreas

Jag såg inga kändisar, tror jag iaf. Min sambo mumlade om någon dokusåpa-människa. Iofs e jag extremt dålig på att känna igen folk.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1187988
April 5, 2008 - 10:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Det är skitkul att gå till Spybar om man vill vara dräggig med kändisar!
//Andreas

Det var ju där Dr Alban hängde med sina polare, blanda annat brolle. Om han hänger där fortfarande låter jag vara osagt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1188003
April 5, 2008 - 10:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jag såg inga kändisar, tror jag iaf. Min sambo mumlade om någon dokusåpa-människa. Iofs e jag extremt dålig på att känna igen folk.

Jag är kass på det med, men man kan i regel gå på de som gör mest väsen och ser mest märkvärdiga ut. :roflmao:

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
1188021
April 6, 2008 - 7:34 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Jag är kass på det med, men man kan i regel gå på de som gör mest väsen och ser mest märkvärdiga ut. :roflmao:

//Andreas

Ah, ska tänka på det :p

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 359
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL