July 27, 2002
Marron wrote: Nää, Kemi och Biologo har jag inget för. Känns så osäkert. I matte och fysik finns det bara ett svar som är rätt.
Så ska det vara tycker jag.
Nej, får nog bli Ma/Data, känns å mkt mer rätt 😀
Fysik och matte kräver logik, studera och plugga in är mer ämnen för mig. 🙂
Ma/Da blir nog bra för dig. 🙂
December 5, 2001
Snull wrote: Vad jag har hört så är Fysik B den svåraste kursen på gymnasiet.
Är det så och hur svår är den, på, eh, en skala 1-10? 😕
Kan ni ge exempel på vad man sysslar med där?
Jag går naturnatur nu första året så det kan ju vara intressant att veta vad man ska förbereda sig på. :bok:
Jag tyckte matte E var svårare men som sagt det är från individ till individ.
October 11, 2002
[Gamepredator wrote: Sulan]Programmeringskurserna i C++ brukar vara rätt hårda...
Nja.. inte på gymnasiet inte.
Marron wrote: Vet inte om vi läser det.. Programering A+B, ingår det där? Knappast va..
Jag läste båda två när jag gick Ma/Da. Då fick jag A på köpet, och valde till B.
:bok:
January 28, 2003
Marron wrote: Jo, jag vet att A+B ingår i Ma/Data, det jag menade var om C++ ingick något i någon utav de kurserna 🙂
Enligt vår lärare är båda C++, och honom skall vi ha i programmering. Dock skall vi läsa A+C, för som läraren uttryckte det, programmering B är en jäkla skitkurs 😛
Kan dock vara olika från skola till skola, inte vet jag.
I kemi är det väl oftast bara ett svar som är rätt, eller??
Biologi behöver vi inte tala om, usch och tvi - hata biologi 😛
(Dagens fetaste rim ;))
January 28, 2003
oxiswoofer wrote: läs så mkt som möjligt, enklast så! jag läste typ 250 poäng över, pga jag var intresserad av det jag läste! visst, fysik B är svår, men allt går! visst ingejörsutbildningen är svår(går första året nu på chalmers) men allt går om man bara tar sig i kragen.. =)
På gymnasiet är det så, där går allting med vilja och envishet. När det gäller högskola så är det inte så längre, man måste ha någon grund att stå på, vilja och envishet räcker inte längre.
December 5, 2001
MrWeizel wrote: [quote=oxiswoofer]läs så mkt som möjligt, enklast så! jag läste typ 250 poäng över, pga jag var intresserad av det jag läste! visst, fysik B är svår, men allt går! visst ingejörsutbildningen är svår(går första året nu på chalmers) men allt går om man bara tar sig i kragen.. =)
På gymnasiet är det så, där går allting med vilja och envishet. När det gäller högskola så är det inte så längre, man måste ha någon grund att stå på, vilja och envishet räcker inte längre.
Kan då tillägga att jag fick hoppa av ingenjörsutbildningen i våras då jag helt enkelt inte klarade av det. Har nu börjat på ett 80p-program (2 år).
December 5, 2001
Json_81 wrote: Har de ändrat så mycket på gymnasiet sen jag gick ut?
Engelska C var då en liten 30p och fysik b var inte någon speciellt svår kurs (dock stor, har för mig den var över 100p).
Finns inte Natur-teknisk kvar alls? Eller har den bara bytt namn till matte-data?
Natur-teknisk finns inte kvar. Jag var i den sista årskullen som hade det.
May 1, 2003
MrWeizel wrote:
I kemi är det väl oftast bara ett svar som är rätt, eller??
Jo, det kanske det oftast är. Men tex vid laborationer så kan man få ett resultat. Och om inte det stämmer riktigt. Ska man ta reda på felkällor osv.. så oklart..
Oj, det var kanske en pytte liten rest kvar från en tidigare labb i ett provrör osv.
Matte och fysik är konkret.
January 28, 2003
Marron wrote: Jo, det kanske det oftast är. Men tex vid laborationer så kan man få ett resultat. Och om inte det stämmer riktigt. Ska man ta reda på felkällor osv.. så oklart..
Oj, det var kanske en pytte liten rest kvar från en tidigare labb i ett provrör osv.
Ja, visst är det ett helvete när man måste använda den kreativa delen av hjärnan 😉
Edit: det är ju felkällor i fysik också på precis samma sätt, kanske inte rester från en tidigare labb, men t.ex att ens mätningar inte har varit helt exakta osv.
3 Guest(s)