May 1, 2003
Vet inte vad jag ska välja :cy:
vill ju inte stå där sen och det fattas kurser..
och så vet ajg inte riktigt vad jag vill, ma/data låter roligast men blir man begränsad då?
Isf hande jag tänkt läsa fysik B som iv..
Men Bi B och Ke B, behövs de för att komma in? Viktiga?
Hjälp!!
July 18, 2003
Bi B och Ke B behövs väl nästan bara till läkare utbildningar väl.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 1, 2003
Även om alla utbildningar inte kräver Kemi B / Biologi B, så kan det vara bra att gått dem, eftersom man kan ha stor nytta av den kunskapen, istället för att sitta av tiden i en datorsal på kurser man redan kan allt i.
EDIT: Vilken du än tar kan du i princip läsa till det som finns i det andra programmet (beror väl lite på skolan förståss).
March 10, 2002
Öwall wrote: [quote=Dehman]Men förstår inte en sak, i kraven står Fysik B och matte E bl.a. räcker det att man läst dem eller måsta man vara godkänd i dem också?
har du inte godkänt så räknas det inte som att du har läst dem 8)
Hrmm, vad jag har hört så är det så att får man IG så räknas det som man läst dem. Men får man ett streck så räknas det som att man inte har läst det.
January 17, 2002
Dehman wrote: [quote=Öwall][quote=Dehman]Men förstår inte en sak, i kraven står Fysik B och matte E bl.a. räcker det att man läst dem eller måsta man vara godkänd i dem också?
Hrmm, vad jag har hört så är det så att får man IG så räknas det som man läst dem. Men får man ett streck så räknas det som att man inte har läst det.
IG räknas som betyg, men du får max ha 200 IG poäng
November 26, 2002
CoLiC wrote: [quote=Dehman][quote=Öwall][quote=Dehman]Men förstår inte en sak, i kraven står Fysik B och matte E bl.a. räcker det att man läst dem eller måsta man vara godkänd i dem också?
IG räknas som betyg, men du får max ha 200 IG poäng
250 faktiskt, 90% är det som gäller
August 16, 2002
jag läser NA-MA/Data, o det är ganska okej... man läser alla mattekurser o så, men annars känns det som en olycklig blanding mellan NA och typ nån IT-linje... om du vill läsa IT så välj typ ett sånt gymnasium, om du vill läsa nåt lite mer advancerat eller hur jag nu ska säga det, läs NA...
1 Guest(s)