Neddragningar innom försvaret.|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Neddragningar innom försvaret.
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
725866
September 21, 2004 - 5:20 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=sPaZz][quote=desdecado][quote=snyde]Idioterna i Miljöpartiet borde ställas personligen ansvariga för all skit de ställt till med! De borde arkebuseras i Kungsträdgården, vid Karls fötter!

Mitt förslag: Alla som har sagt "Nej tack till försvaret; det händer aldrig" ska automatiskt bli utan skyddsrum om det blir krig.

Nej till ett starkt svenskt försvar. Ja till ett starkt europeiskt försvar med svenskt stöd.

Och om det skulle bli uppror inom Europa? Vad vill du då att man skall göra? Repris på förra gången?
-"Visst, vassego och flytta trupp genom vårt land. Vi böjer oss gärna fram och drar ner byxorna. Titta, där ligger en tvål...";)

Vi har gjort det förut, vi kan göra det igen. Men jag hoppas att jag ska slippa den förnedringen..

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1101
725929
September 21, 2004 - 8:07 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=sPaZz][quote=desdecado][quote=snyde]Idioterna i Miljöpartiet borde ställas personligen ansvariga för all skit de ställt till med! De borde arkebuseras i Kungsträdgården, vid Karls fötter!

Mitt förslag: Alla som har sagt "Nej tack till försvaret; det händer aldrig" ska automatiskt bli utan skyddsrum om det blir krig.

Nej till ett starkt svenskt försvar. Ja till ett starkt europeiskt försvar med svenskt stöd.

Och om det skulle bli uppror inom Europa? Vad vill du då att man skall göra? Repris på förra gången?
-"Visst, vassego och flytta trupp genom vårt land. Vi böjer oss gärna fram och drar ner byxorna. Titta, där ligger en tvål...";)

Personligen så ser jag det så att vår enda chans att upprätthålla stabiliteten i Europa är just ett gemensamt försvar och en gemensam armé/insatsstyrka. Ju mer vi sammarbetar desto mer beroende blir vi av varandra vilket ofta brukar vara bra för att undvika konflikter.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
725970
September 21, 2004 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Eu e crap, skulle vara bättre om vi hade en nordisk union.

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
726036
September 21, 2004 - 11:26 am
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Eu e crap, skulle vara bättre om vi hade en nordisk union.

Har inget emot EU men skulle som du säger föredra en nordisk union som ingår i en Europeisk federation.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
726122
September 21, 2004 - 1:30 pm
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: [quote=Smirnoff]Eu e crap, skulle vara bättre om vi hade en nordisk union.

Ja det tycker jag också men nu är det inte så och då får vi helt enkelt göra det bästa av situationen.

sant som spazz säjjer, ett starkt europeriskt gemensamt försvar skulle vara bra men jag tror inte att det är en ensam lösning. ett starkt yrkesförsav tack på sidan om

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
727013
September 22, 2004 - 9:58 am
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....26,00.html

hmm så jävla bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂

"För många förband läggs ner och flera av förbanden på dödslistan är stridsutbildade, sådana som behövs i ett insatsförsvar"
sa folkpartiets Jan Björklund igår.

Helt rätt sagt!

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
727740
September 23, 2004 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....26,00.html

hmm så j**la bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂

"För många förband läggs ner och flera av förbanden på dödslistan är stridsutbildade, sådana som behövs i ett insatsförsvar"

Helt rätt sagt!

Hum nu hänger jag inte med på ditt resonemang. På ditt inlägg så verkar det som om att du inte gillar regeringens förslag på hur man ska spara på försvaret. Sen säger du att det är bra att de borgerliga sade nej men hur kan det vara bra sett ur din synvinkelt eftersom S, M och Vp antagligen kommer att rösta igenom förslaget utan stöd från de borgerliga och då finns det alltså ingen chans till kompromisser.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
727853
September 23, 2004 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

sPaZz wrote: [quote=Dree-Q]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,536826,00.html

hmm så j**la bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂

Helt rätt sagt!

Hum nu hänger jag inte med på ditt resonemang. På ditt inlägg så verkar det som om att du inte gillar regeringens förslag på hur man ska spara på försvaret. Sen säger du att det är bra att de borgerliga sade nej men hur kan det vara bra sett ur din synvinkelt eftersom S, M och Vp antagligen kommer att rösta igenom förslaget utan stöd från de borgerliga och då finns det alltså ingen chans till kompromisser.

det är väl fortfarande bra att dom motsätter sig även om det kommer röstas igenom ändå?
det kan ju skapa tveksamhet eftersom att i regeringens nerläggningsplan
så lägger ner utan tänka på vad det får för konsekvenser för försvaret.
det är bättre om dom satsar på reformer och lägger ner dom få regementena som verkligen behöver läggas ner.
det är ju som en sa på tv "försvaret kommer inte kosta mindre 2010 utan mer även fast dom lägger ner flera regementen"

spazz
Kommer du hit ofta?
Medlem
727874
September 23, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: [quote=sPaZz][quote=Dree-Q]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,536826,00.html

Helt rätt sagt!

det är väl fortfarande bra att dom motsätter sig även om det kommer röstas igenom ändå?
det kan ju skapa tveksamhet eftersom att i regeringens nerläggningsplan
så lägger ner utan tänka på vad det får för konsekvenser för försvaret.
det är bättre om dom satsar på reformer och lägger ner dom få regementena som verkligen behöver läggas ner.
det är ju som en sa på tv "försvaret kommer inte kosta mindre 2010 utan mer även fast dom lägger ner flera regementen"

Hum jao det beror väl på hur man ser det, regeringen kommer antagligen at rösta igenom förslaget även utan stöd från de borgerliga. Det som dock är intressant är ju att både Kd och C som innan gick på regeringens linje när det gällde försvaret helt plötsligt har gjort en helomvändning för att hålla ihop den borgerliga alliansen. Lite dumt dock om regeringens röstar igenom det nuvarande förslaget och att det sedan efter en eventuell borgerlig valseger rivs upp igen.

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
729151
September 24, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Ojoj, hört på nyheterna?
Ett par farliga rymlingar från Mariefred.
I närheten ligger P10 🙂

Självklart så skall de passa på nu när de är nedläggningshotade, ~150vpls utför billigt spaningsjobb med nightvisions.

Sedär. militär+polis=sant.

Hoppas de hjälper något om deras överlevnad

Krqagyzzz
Member
Medlem
730133
September 25, 2004 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Ojoj, hört på nyheterna?
Ett par farliga rymlingar från Mariefred.
I närheten ligger P10 🙂

Självklart så skall de passa på nu när de är nedläggningshotade, ~150vpls utför billigt spaningsjobb med nightvisions.

Sedär. militär+polis=sant.

Hoppas de hjälper något om deras överlevnad

Hoppas kan man ju alltid göra.

Föresten, jag läste att 2:a Ytstridsflotiljen skulle läggas ned, någon som har hört vad som kommer hända med de fartygen?

optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
730693
September 26, 2004 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det kan finnas något positivt med detta iaf, förhoppningsvis så vill majoriteten av Sveriges befolkning ha ett försvar och därför rösta bort denna skitregering i nästa val 😀

Det är verkligen hemskt det de sysslar med!

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
730699
September 26, 2004 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

När är nästa val? jag är fan myndig då 😀 AAOW

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
730721
September 26, 2004 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: När är nästa val? jag är fan myndig då 😀 AAOW

borde väl bli om två år.. jag blir myndig en månad efter det >_< jag får hoppas på omval

Krqagyzzz
Member
Medlem
730726
September 26, 2004 - 1:34 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: [quote=BelGarath]När är nästa val? jag är fan myndig då 😀 AAOW

borde väl bli om två år.. jag blir myndig en månad efter det >_< jag får hoppas på omval

2006 är det val, omal säger du, undra när det skedde senast...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 292
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL