May 17, 2002
denstore wrote: [quote=sPaZz][quote=desdecado][quote=snyde]Idioterna i Miljöpartiet borde ställas personligen ansvariga för all skit de ställt till med! De borde arkebuseras i Kungsträdgården, vid Karls fötter!
Mitt förslag: Alla som har sagt "Nej tack till försvaret; det händer aldrig" ska automatiskt bli utan skyddsrum om det blir krig.
Nej till ett starkt svenskt försvar. Ja till ett starkt europeiskt försvar med svenskt stöd.
Och om det skulle bli uppror inom Europa? Vad vill du då att man skall göra? Repris på förra gången?
-"Visst, vassego och flytta trupp genom vårt land. Vi böjer oss gärna fram och drar ner byxorna. Titta, där ligger en tvål...";)
Vi har gjort det förut, vi kan göra det igen. Men jag hoppas att jag ska slippa den förnedringen..
March 15, 2002
denstore wrote: [quote=sPaZz][quote=desdecado][quote=snyde]Idioterna i Miljöpartiet borde ställas personligen ansvariga för all skit de ställt till med! De borde arkebuseras i Kungsträdgården, vid Karls fötter!
Mitt förslag: Alla som har sagt "Nej tack till försvaret; det händer aldrig" ska automatiskt bli utan skyddsrum om det blir krig.
Nej till ett starkt svenskt försvar. Ja till ett starkt europeiskt försvar med svenskt stöd.
Och om det skulle bli uppror inom Europa? Vad vill du då att man skall göra? Repris på förra gången?
-"Visst, vassego och flytta trupp genom vårt land. Vi böjer oss gärna fram och drar ner byxorna. Titta, där ligger en tvål...";)
Personligen så ser jag det så att vår enda chans att upprätthålla stabiliteten i Europa är just ett gemensamt försvar och en gemensam armé/insatsstyrka. Ju mer vi sammarbetar desto mer beroende blir vi av varandra vilket ofta brukar vara bra för att undvika konflikter.
May 17, 2004
sPaZz wrote: [quote=Smirnoff]Eu e crap, skulle vara bättre om vi hade en nordisk union.
Ja det tycker jag också men nu är det inte så och då får vi helt enkelt göra det bästa av situationen.
sant som spazz säjjer, ett starkt europeriskt gemensamt försvar skulle vara bra men jag tror inte att det är en ensam lösning. ett starkt yrkesförsav tack på sidan om
August 7, 2001
http://www.aftonbladet.se/vss/.....26,00.html
hmm så jävla bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂
"För många förband läggs ner och flera av förbanden på dödslistan är stridsutbildade, sådana som behövs i ett insatsförsvar"
sa folkpartiets Jan Björklund igår.
Helt rätt sagt!
March 15, 2002
Dree-Q wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....26,00.html
hmm så j**la bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂
"För många förband läggs ner och flera av förbanden på dödslistan är stridsutbildade, sådana som behövs i ett insatsförsvar"
sa folkpartiets Jan Björklund igår.Helt rätt sagt!
Hum nu hänger jag inte med på ditt resonemang. På ditt inlägg så verkar det som om att du inte gillar regeringens förslag på hur man ska spara på försvaret. Sen säger du att det är bra att de borgerliga sade nej men hur kan det vara bra sett ur din synvinkelt eftersom S, M och Vp antagligen kommer att rösta igenom förslaget utan stöd från de borgerliga och då finns det alltså ingen chans till kompromisser.
August 7, 2001
sPaZz wrote: [quote=Dree-Q]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,536826,00.html
hmm så j**la bra regeringens nerläggningsplan fick ju klart nej av dom borgliga partierna 🙂
Hum nu hänger jag inte med på ditt resonemang. På ditt inlägg så verkar det som om att du inte gillar regeringens förslag på hur man ska spara på försvaret. Sen säger du att det är bra att de borgerliga sade nej men hur kan det vara bra sett ur din synvinkelt eftersom S, M och Vp antagligen kommer att rösta igenom förslaget utan stöd från de borgerliga och då finns det alltså ingen chans till kompromisser.
det är väl fortfarande bra att dom motsätter sig även om det kommer röstas igenom ändå?
det kan ju skapa tveksamhet eftersom att i regeringens nerläggningsplan
så lägger ner utan tänka på vad det får för konsekvenser för försvaret.
det är bättre om dom satsar på reformer och lägger ner dom få regementena som verkligen behöver läggas ner.
det är ju som en sa på tv "försvaret kommer inte kosta mindre 2010 utan mer även fast dom lägger ner flera regementen"
March 15, 2002
Dree-Q wrote: [quote=sPaZz][quote=Dree-Q]http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,536826,00.html
det är väl fortfarande bra att dom motsätter sig även om det kommer röstas igenom ändå?
det kan ju skapa tveksamhet eftersom att i regeringens nerläggningsplan
så lägger ner utan tänka på vad det får för konsekvenser för försvaret.
det är bättre om dom satsar på reformer och lägger ner dom få regementena som verkligen behöver läggas ner.
det är ju som en sa på tv "försvaret kommer inte kosta mindre 2010 utan mer även fast dom lägger ner flera regementen"
Hum jao det beror väl på hur man ser det, regeringen kommer antagligen at rösta igenom förslaget även utan stöd från de borgerliga. Det som dock är intressant är ju att både Kd och C som innan gick på regeringens linje när det gällde försvaret helt plötsligt har gjort en helomvändning för att hålla ihop den borgerliga alliansen. Lite dumt dock om regeringens röstar igenom det nuvarande förslaget och att det sedan efter en eventuell borgerlig valseger rivs upp igen.
July 11, 2002
Ojoj, hört på nyheterna?
Ett par farliga rymlingar från Mariefred.
I närheten ligger P10 🙂
Självklart så skall de passa på nu när de är nedläggningshotade, ~150vpls utför billigt spaningsjobb med nightvisions.
Sedär. militär+polis=sant.
Hoppas de hjälper något om deras överlevnad
May 17, 2002
Smirnoff wrote: Ojoj, hört på nyheterna?
Ett par farliga rymlingar från Mariefred.
I närheten ligger P10 🙂Självklart så skall de passa på nu när de är nedläggningshotade, ~150vpls utför billigt spaningsjobb med nightvisions.
Sedär. militär+polis=sant.
Hoppas de hjälper något om deras överlevnad
Hoppas kan man ju alltid göra.
Föresten, jag läste att 2:a Ytstridsflotiljen skulle läggas ned, någon som har hört vad som kommer hända med de fartygen?
2 Guest(s)