July 27, 2002
DAMP = hyperaktivitet, svårigheter att koncentrera sig m.m.
Ja, språket är misshandlat, jag tror man försöker använda de "hårdaste" orden man hittar. Även fast man kanske inte har något emot grejjen egentligen.
T.ex till en svart person säger man "turk/neger", bara för personen ska bli sur, och till en överviktig kanske man säger "fetto/tjockis". Det är sorgligt men sant..
July 19, 2001
Callister wrote:
Ja, språket är misshandlat, jag tror man försöker använda de "hårdaste" orden man hittar. Även fast man kanske inte har något emot grejjen egentligen.
T.ex till en svart person säger man "turk/neger", bara för personen ska bli sur, och till en överviktig kanske man säger "fetto/tjockis". Det är sorgligt men sant..
Klurade du ut det själv? 😉
Det är väl självklart att man försöker för att dra till med de fulaste orden som passar in på personen när man är sur..
Sedan är det inte så konstigt att säga att någon beter sig som ett dampbarn när de nu gör det.
March 10, 2002
Callister wrote: DAMP = hyperaktivitet, svårigheter att koncentrera sig m.m.
Nu förstår jag inte. Turk är folket från Turkiet. Neger är ett folkslag från Afrika. Jag använder inte det som skällsord. Det går en från Turkiet i min klass. Vi säger "turk" till honom. Förstår inte vad du menar?
3 Guest(s)