January 17, 2002
Tänkte göra nått vettigt av mitt 3000:de inlägg 😛
Det ringde just en telemarketingnisse...
-"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)
-"Nej hon är inte hemma just nu" (Det var hon visst men hon hatar telemarketing)
-"Jaha, är du hennes man?"
-"Nej jag är hennes son, vad vill du?"
-"*blah blah blah Cancer bla bla bla Allergi*"
-"Ahh, jamen hon är redan med i sånt där"
-"Ah okej, men då kanske DU vill bidra?"
-"Nej, jag är inte ägaren av abbonemanget"
-"Skicka räkning skicka räkning, Money money!" (Han gjorde intrycket av en inkastare i Turkiet)
-"Nej, jag är en fattig student, jag kan tyvärr inte bidra" (Ler åt de 500k på mitt konto)
-"Ah, jag förstår jag förstår *Snopen*"
-"Tyvärr" (Bullshit)
*klick*
Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där, men fan inte förrns dess, och SPECIELLT inte då de anställer fanskap som är påträngande på det där viset.
Jag tror att de lurar en, cancerforskningen måste få hur mycket pengar som helst, nu vill de väl bara få pengar till feta chefers fallskärmsavtal...
Hur gör ni då de ringer såhär? Jag brukar egentligen inte vara så pratsam av mig som den här gången då de flesta säger det första de gör vilka de ringer för, det ger mig chansen att slänga på luren innan.
Dagen nån ringer och säger att de ringer från Förbundet blödarsjuka i sverige ska jag gladeligen stödja forskningen för cancer, men tills dess tänker jag inte ge men inte få.
January 17, 2002
obelix wrote: Är med i Nix registret.
Får inte sådana samtal längre.Innan hade jag hemligt nummer, då frågade jag hur dom fått mitt nummer och sedan förklarade jag att jag hade hemligt, sen hördes dom inte av mer.
Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!
October 22, 2002
CoLiC wrote: [quote=obelix]Är med i Nix registret.
Får inte sådana samtal längre.Innan hade jag hemligt nummer, då frågade jag hur dom fått mitt nummer och sedan förklarade jag att jag hade hemligt, sen hördes dom inte av mer.
Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!
*hosthost* google..
September 12, 2001
CoLiC wrote: Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där
Ok...gör så.
CoLiC wrote: Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!
Men snälla du...bestäm dig nu.
Om du inte fattar vad jag menar så tänk lite. 😉
January 17, 2002
skiroy wrote: [quote=CoLiC] Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där
Ok...gör så.
CoLiC wrote: Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!
Men snälla du...bestäm dig nu.
Om du inte fattar vad jag menar så tänk lite. 😉
Jag kanske inte vill ta chansen 😛
August 7, 2001
CoLiC wrote:
-"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)
-"Nej hon är inte hemma just nu" (Det var hon visst men hon hatar telemarketing)
en erfaren innesäljare hör om man ljuger så där hade du tur. du skulle aldrig bli av med han då.
CoLiC wrote:
-"Skicka räkning skicka räkning, Money money!" (Han gjorde intrycket av en inkastare i Turkiet)
säljet börjar inte förens kunden säger nej. man blir typ sparkad om man inte fortsätter efter det. det var det som fick mig att sluta som det. fick dåligt somvete av alla jag manipulerade när man sålde på ca 5 av 10 samtal.
abishai wrote: jag brukar skrika "men förhelvete hör ni inte vad jag säger? det här är sjunde gången idag ni ringer och trakasserar mig, nu ringer jag polisen!" och sen slänga på luren.
eller nä
sånna som sa så brukade jag sälja till utan problem
det som fungerar bäst när det gäller att bli av med dom är att säga emot sig själv hela tiden. då blir dom sura och ger upp 🙂
January 15, 2004
Jag tål inte sånt där.. Ok för bantningspiller och skit, då kan jag säga nej, jag är fan ett stort bantningspiller själv. När det ringde en tjej och frågade om jag ville köpa lite dyra vykort som stödjer handikappade barn av något slag (kommer inte riktigt ihåg vilket), så blev det lite svårare att slingra sig. Jag bad om hemsida och att dom ska återkomma, kollade in lite, dom fick tydligen en jävla massa underhållning som jag som (äkta) fattig student inte hade råd med, då blev det lite lättare att motivera sig. Men istället sket jag i att svara telefonen ett tag, och så sa jag upp abbonnemanget. Jag hatar innerligt telefonförsäljare och spam. Vill jag ha något eller bidra med något så gör jag det själv, dom kan gå och hänga sig istället.
Tack för mobiltelefon och egen-domän-email.
January 14, 2002
dree wrote: [quote=CoLiC] -"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)
-"Nej hon är inte hemma just nu" (Det var hon visst men hon hatar telemarketing)
en erfaren innesäljare hör om man ljuger så där hade du tur. du skulle aldrig bli av med han då.
CoLiC wrote:
-"Skicka räkning skicka räkning, Money money!" (Han gjorde intrycket av en inkastare i Turkiet)
säljet börjar inte förens kunden säger nej. man blir typ sparkad om man inte fortsätter efter det. det var det som fick mig att sluta som det. fick dåligt somvete av alla jag manipulerade när man sålde på ca 5 av 10 samtal.
abishai wrote: jag brukar skrika "men förhelvete hör ni inte vad jag säger? det här är sjunde gången idag ni ringer och trakasserar mig, nu ringer jag polisen!" och sen slänga på luren.
eller nä
sånna som sa så brukade jag sälja till utan problem
det som fungerar bäst när det gäller att bli av med dom är att säga emot sig själv hela tiden. då blir dom sura och ger upp 🙂
Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.
August 7, 2001
Quarzi wrote:
Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.
många innesäljare som sätter att dom ska ringa upp om månad igen om man säger nej och lägger på luren.
och sen moralsnack bryr dom sig inte om, om dom är erfarna.
när jag jobbade så var det folk varje dag som trodde dom kunde förändra hela telemarketing branchen genom att moralsnacka med en vanlig säljare.
man satt o sa bara mmm och sen la på när man fick chansen... man lyssnade inte på ett ord.
January 14, 2002
dree wrote: [quote=Quarzi] Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.
många innesäljare som sätter att dom ska ringa upp om månad igen om man säger nej och lägger på luren.
och sen moralsnack bryr dom sig inte om, om dom är erfarna.
när jag jobbade så var det folk varje dag som trodde dom kunde förändra hela telemarketing branchen genom att moralsnacka med en vanlig säljare.
man satt o sa bara mmm och sen la på när man fick chansen... man lyssnade inte på ett ord.
Lyckas alltid här iaf. Ingen har ringt mer än en gång.
1 Guest(s)