Nej, jag tänker inte stödja er förrns ni stödjer mig, punkt.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nej, jag tänker inte stödja er förrns ni stödjer mig, punkt.
CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 28, 2004 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Tänkte göra nått vettigt av mitt 3000:de inlägg 😛

Det ringde just en telemarketingnisse...

-"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)
-"Nej hon är inte hemma just nu" (Det var hon visst men hon hatar telemarketing)
-"Jaha, är du hennes man?"
-"Nej jag är hennes son, vad vill du?"
-"*blah blah blah Cancer bla bla bla Allergi*"
-"Ahh, jamen hon är redan med i sånt där"
-"Ah okej, men då kanske DU vill bidra?"
-"Nej, jag är inte ägaren av abbonemanget"
-"Skicka räkning skicka räkning, Money money!" (Han gjorde intrycket av en inkastare i Turkiet)
-"Nej, jag är en fattig student, jag kan tyvärr inte bidra" (Ler åt de 500k på mitt konto)
-"Ah, jag förstår jag förstår *Snopen*"
-"Tyvärr" (Bullshit)
*klick*

Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där, men fan inte förrns dess, och SPECIELLT inte då de anställer fanskap som är påträngande på det där viset.
Jag tror att de lurar en, cancerforskningen måste få hur mycket pengar som helst, nu vill de väl bara få pengar till feta chefers fallskärmsavtal...

Hur gör ni då de ringer såhär? Jag brukar egentligen inte vara så pratsam av mig som den här gången då de flesta säger det första de gör vilka de ringer för, det ger mig chansen att slänga på luren innan.

Dagen nån ringer och säger att de ringer från Förbundet blödarsjuka i sverige ska jag gladeligen stödja forskningen för cancer, men tills dess tänker jag inte ge men inte få.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
807608
December 28, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha .. jag brukar inte vara såpass otrevlig att jag lägger på eller något men jag brukar säga: ta detta med min mor istället och ger ett falskt nr. :bgrin:

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
807609
December 28, 2004 - 2:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Är med i Nix registret.
Får inte sådana samtal längre.

Innan hade jag hemligt nummer, då frågade jag hur dom fått mitt nummer och sedan förklarade jag att jag hade hemligt, sen hördes dom inte av mer.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
807610
December 28, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Vänligt men bestämt nej brukar räcka. Om inte så finns det en mycket enkel lösning på det hela, lägg på luren, fungerar alltid.

CoLiC
Member
Medlem
807611
December 28, 2004 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote: Är med i Nix registret.

Innan hade jag hemligt nummer, då frågade jag hur dom fått mitt nummer och sedan förklarade jag att jag hade hemligt, sen hördes dom inte av mer.

Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
807621
December 28, 2004 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=obelix]Är med i Nix registret.

Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!

*hosthost* google.. wink

http://www.nix.nu/

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
807623
December 28, 2004 - 2:20 pm
sp_Permalink sp_Print

NIX-Telefon: 020-277000

Ringde idag faktiskt, åt min morsa som inte hade ån aning om att nåt sånt bra fanns 🙂

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
807624
December 28, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där

Ok...gör så.

CoLiC wrote: Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!

Men snälla du...bestäm dig nu.
Om du inte fattar vad jag menar så tänk lite. 😉

CoLiC
Member
Medlem
807629
December 28, 2004 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=CoLiC] Den dagen de ringer och frågar om jag vill stödja forskningen om blödarsjuka lovar jag att ge pengar till sånt där

Ok...gör så.

CoLiC wrote: Vars anmäler man sig till det där registret egentligen?!

Men snälla du...bestäm dig nu.
Om du inte fattar vad jag menar så tänk lite. 😉

Jag kanske inte vill ta chansen 😛

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
807759
December 28, 2004 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi är med i skiten men det rings ändå..

CoLiC
Member
Medlem
807836
December 28, 2004 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Vi är med i skiten men det rings ändå..

Hur länge sedan gick ni med?

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
807897
December 28, 2004 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

jag brukar skrika "men förhelvete hör ni inte vad jag säger? det här är sjunde gången idag ni ringer och trakasserar mig, nu ringer jag polisen!" och sen slänga på luren.

eller nä

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
807917
December 28, 2004 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote:
-"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)
-"Nej hon är inte hemma just nu" (Det var hon visst men hon hatar telemarketing)

en erfaren innesäljare hör om man ljuger så där hade du tur. du skulle aldrig bli av med han då.

CoLiC wrote:
-"Skicka räkning skicka räkning, Money money!" (Han gjorde intrycket av en inkastare i Turkiet)

säljet börjar inte förens kunden säger nej. man blir typ sparkad om man inte fortsätter efter det. det var det som fick mig att sluta som det. fick dåligt somvete av alla jag manipulerade när man sålde på ca 5 av 10 samtal.

abishai wrote: jag brukar skrika "men förhelvete hör ni inte vad jag säger? det här är sjunde gången idag ni ringer och trakasserar mig, nu ringer jag polisen!" och sen slänga på luren.

eller nä

sånna som sa så brukade jag sälja till utan problem
det som fungerar bäst när det gäller att bli av med dom är att säga emot sig själv hela tiden. då blir dom sura och ger upp 🙂

Gulzebra
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 579
807921
December 28, 2004 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tål inte sånt där.. Ok för bantningspiller och skit, då kan jag säga nej, jag är fan ett stort bantningspiller själv. När det ringde en tjej och frågade om jag ville köpa lite dyra vykort som stödjer handikappade barn av något slag (kommer inte riktigt ihåg vilket), så blev det lite svårare att slingra sig. Jag bad om hemsida och att dom ska återkomma, kollade in lite, dom fick tydligen en jävla massa underhållning som jag som (äkta) fattig student inte hade råd med, då blev det lite lättare att motivera sig. Men istället sket jag i att svara telefonen ett tag, och så sa jag upp abbonnemanget. Jag hatar innerligt telefonförsäljare och spam. Vill jag ha något eller bidra med något så gör jag det själv, dom kan gå och hänga sig istället.
Tack för mobiltelefon och egen-domän-email.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
807922
December 28, 2004 - 6:49 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=CoLiC] -"Hej jag söker Ann-Christine" (Morsan)

en erfaren innesäljare hör om man ljuger så där hade du tur. du skulle aldrig bli av med han då.

CoLiC wrote:

säljet börjar inte förens kunden säger nej. man blir typ sparkad om man inte fortsätter efter det. det var det som fick mig att sluta som det. fick dåligt somvete av alla jag manipulerade när man sålde på ca 5 av 10 samtal.

abishai wrote: jag brukar skrika "men förhelvete hör ni inte vad jag säger? det här är sjunde gången idag ni ringer och trakasserar mig, nu ringer jag polisen!" och sen slänga på luren.

eller nä

sånna som sa så brukade jag sälja till utan problem
det som fungerar bäst när det gäller att bli av med dom är att säga emot sig själv hela tiden. då blir dom sura och ger upp 🙂

Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
807929
December 28, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote:
Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.

många innesäljare som sätter att dom ska ringa upp om månad igen om man säger nej och lägger på luren.

och sen moralsnack bryr dom sig inte om, om dom är erfarna.
när jag jobbade så var det folk varje dag som trodde dom kunde förändra hela telemarketing branchen genom att moralsnacka med en vanlig säljare.
man satt o sa bara mmm och sen la på när man fick chansen... man lyssnade inte på ett ord.

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
807936
December 28, 2004 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=Quarzi] Ett nej och lägg på luren? ingen som ringer igen efter det här iaf, om inte det fungerar så kan man ju ha david vs denstore moralsnack med killen/tjejen i andra sidan linjen om varför de inte förstår vad nej betyder.

många innesäljare som sätter att dom ska ringa upp om månad igen om man säger nej och lägger på luren.

och sen moralsnack bryr dom sig inte om, om dom är erfarna.
när jag jobbade så var det folk varje dag som trodde dom kunde förändra hela telemarketing branchen genom att moralsnacka med en vanlig säljare.
man satt o sa bara mmm och sen la på när man fick chansen... man lyssnade inte på ett ord.

Lyckas alltid här iaf. Ingen har ringt mer än en gång.

desdecado
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 700
807982
December 28, 2004 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: man satt o sa bara mmm och sen la på när man fick chansen...

You got owned!! :bgrin:

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
807993
December 28, 2004 - 8:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Det bästa är när man chockar dom totalt... Då lägger dom av att ringa till en.

Som ett företag som ringde och sålde underkläder. När dom frågade min far varför han inte ville ha några sade han "nej jag använder inte kalsonger"
Det blev tyst efter det :bgrin:

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
807996
December 28, 2004 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa att bjuda in Jehovas vittnen på kaffe, sen helt plötsligt börjar ni prata om ödet. 🙂
Berätta sedan för oss på NH hur det gick.
Samt hur länge dom stannade.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 167
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL