July 11, 2002
Min älskade Ericsson R310s vägrar o starta, stendöd.
Har dock inte utsatt den för något extrema saker, eller sånt.
Ingen åska eller överladdning.
Det ser ut som batteriet har spänning och kontakten fungear.
Ingen som har någon aning vad det är för fel, det var mina absoluta favorittelefon.
Finns det någon verkstad som reparerar billigt, eller eventuellt köper in mot en bra pening?
Satans att den skulle gå sönder :cy: :gasp:
July 11, 2002
oxiswoofer wrote: testat att byta batteri? eller kanske det har kommit in fukt i den?
som jag skrev innan, jag har vart MYCKEt varsam mot den på sistone.
Telefonen tål fukt och vatten i mängder sålänge man inte öppnar luckan och drar up batteriet och häller saltvatten som en galning 😕
November 1, 2002
January 28, 2003
Ang. billiga reperationer, det existerar knappt något sådant när det gäller mobiltelefoner. Folk verkar bortse från hur otroligt komplexa mobiltelefoner är. Samma med videokameror och digitalkameror, minsta fel kan kosta långt över 500kr att laga, just för att det går åt sån jäkla tid.
Och jag tror inte att det finns så många affärer som köper in en trasig, gammal, telefon för en bra penning 😛
March 10, 2002
keffing wrote: slicka på båda polerna av batteriet så vet du att den fungerar... bra teknik att pröva om vägguttaget fungerar också
Jag tror inte att jag klarar att sticka in tungan i båda hålen samtidig. :-k Eller du menar att man ska skruva av skyddet och pilla? Det är ju bara omständigt.
October 31, 2003
Dehman wrote: [quote=keffing]slicka på båda polerna av batteriet så vet du att den fungerar... bra teknik att pröva om vägguttaget fungerar också
Jag tror inte att jag klarar att sticka in tungan i båda hålen samtidig. :-k Eller du menar att man ska skruva av skyddet och pilla? Det är ju bara omständigt.
Kör in två spikar med handskar på och sen slickar man 😀
April 13, 2004
MoparPower wrote: [quote=Dehman][quote=keffing]slicka på båda polerna av batteriet så vet du att den fungerar... bra teknik att pröva om vägguttaget fungerar också
Eller så trycker man i en lampa. :bgrin:
March 10, 2002
MoparPower wrote: [quote=Dehman][quote=keffing]slicka på båda polerna av batteriet så vet du att den fungerar... bra teknik att pröva om vägguttaget fungerar också
Men då får man ju strömmen i sig innan man hinner slicka. 😉
May 17, 2002
oxiswoofer wrote: telefonen kan få fuktskador fast den tål..om man har den länge i fickan tex, o det e varmt! så lyckades jag pajja en..den var helt blöt av "svett" från fickan..
Jag dränkte min SonyEricsson T100 i saltvatten i cirka 20 minuter. Efter det så startade den inte men däremot så gick vibratorn konstant i 20 minuter tills batteriet dog. Efter det så var det bara att låta den torka, ladda den och köra igång den. Efter det så fungerar den (nästan inte alls) kanon, för det mesta går det att ringa på den men inte alltid..
2 Guest(s)