Neonode mobiltelefon|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Neonode mobiltelefon
Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 26, 2004 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.neonode.com
http://www.mobilforum.se/?nav=.....038;id=397

Tycker denna telefon är mäktigt grym men är det någon som har hört något om när den ska komma? först skulle den ju komma sommaren 2002 eller nått.. sen blev det sommaren 2003 sen julen 2003 och åter igen så sägs det att den kommer släppas i vår/sommar...

det jag undrar nu är om någon hört något annat kanske mer konkret? vissa säger ju oxå att den inte kommer att släppas men det tror jag inte riktigt på då dom redan givit ut 1000 gratis ex till de 1000 första som beställde från sidan..

(OBS: vill inte höra onödiga komentarer om t.ex. "den har ju ingen vibrator" eller "ingen bluetooth" då jag tycker att det inte är nödvändigt)

MrWolf
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 126
554408
February 26, 2004 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Den kommer aldrig komma...

Arne_Garflak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 916
554409
February 26, 2004 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Förmodligen kommer den att skjutas upp tills företaget har gått i konkurs eller nåt.
Jag tror jag hörde om den telefonen första gången för över två år sedan, det har inte hänt nånting sen dess....

Quarzi
Member
Medlem
554413
February 26, 2004 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

den visades på mässan 2002.. sedan dess har dom producerat 1000 st och givit bort som gratis exemplar till de 1000 första som hade gjort en förbeställning så lite har hänt men inte mycket

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
554418
February 26, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

De har ju inte yttrat sig sen maj förra året, så jag tror inte heller att den kommmer komma...

känns inte så ruskigt spännande längre heller...
Har hänt en del grejer på ett år...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
554421
February 26, 2004 - 9:16 pm
sp_Permalink sp_Print

duke nukem forever mobilen...

NiV3Rt
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
554427
February 26, 2004 - 9:20 pm
sp_Permalink sp_Print

I dagens läge är den ju inte ens bra! Symbian mobilerna är mycket bättre!

Adam
Member
Medlem
Forum Posts: 5104
554479
February 26, 2004 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Sånna kommentarer va ju inte välkommna NiV3Rt (knepigt att skriva)...

Jag var oxå inställd på en sådan men eftersom det har skjutits upp hela tiden sket jag i det. Tycker igentligen företaget borde bojkottas (stava?) när dom gör såhär...

Men som sagt, häftig lur...!! 🙂

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
554540
February 26, 2004 - 10:11 pm
sp_Permalink sp_Print

dom var bra för 2 år sedan, nu är dom ju inte ensamna o det.
antar att dom kommer att konka, fattar inte varför dom inte började pumpa ut skiten.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
554559
February 26, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

"den har ju inte ens faxmodem"

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
554569
February 26, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: "den har ju inte ens faxmodem"

Och jorden är inte platt.
-

Har för mig att jag hörde om den också för länge sen men såg aldrig nått av den.
Som sagt så är de inte dem enda på marknaden längre med den tekniken så det kommer bli tufft för dem.

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
554609
February 26, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker denna mobiltelefon påminner mycket om Nokias sån där telefon där man skjuter fram knapparna underifrån.

Men det är ju bara min åsikt 😀

Snygg som fan är den ju iaf, skulle gärna ha en sån eftersom jag inte kräver så många finesser. SMS, MMS, kamera o telefonbok så är jag nöjd.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Quarzi
Member
Medlem
554681
February 26, 2004 - 11:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Skrev jag inte "OBS: vill inte höra onödiga komentarer om t.ex. "den har ju ingen vibrator" eller "ingen bluetooth" då jag tycker att det inte är nödvändigt"

Jag vill bara ha reda på lite info om när den kommer släppas inte om nackdelar eller fördelar för den delen heller... då jag vet vad den har för nackdelar och fördelar till vad just jag känner att jag behöver i en mobil.

Min egna bild av hela hallelujat med release av den är att den för eller senare kommer att släppas (kanske till och med i sommar enligt källor på mobil.se) men det har man ju hört förut men men...

Jag tror inte att dom är så dumma att dom inte ens börjar sälja N1'an då över 20 000 personer förbokat den på hemsidan tills dom tog bort den delen pga förseningarna för ett bra tag sen. jag skulle gissa på att det är det dubbla idag som är intresserade vilket innebär att om dom börjar sälja den för 4700 så kommer dom tjäna 188 000 000:- (då ska man väll tänka på att det är ett helt nyt företag som förmodligen inte har dragit in något än)

Vad dom lagt ut på produktionen av mobilen vet jag inte men dom kommer nog garanterat tjäna igen det.

Och så kan man ju tycka att efter snart 4 år sen dom kom på idéen med Neonode (2 år sen första visningen på en mässa) så borde det ju komma något nån gång, annars hade dom ju bara sagt att produktionen lagts ned

Det är vad jag tror och tycker.

BTW... vilken annan mobil har alla funktionerna som Neonode kommer ha? som en polare sa till mig "för att få alla funktioner Neonode kommer ha så måste du slå ihop 2 mobiler.." vilket jag tycker låter vettigt då det just nu iaf inte finns någon mobil med alla funktioner som Neonode har vad jag vet... (skicka gärna länk till någon som har).

Det jag kommer att uppskatta med den är: Kameran med videoinspelning, touchscreen (visst vore det väll coolt att ha? :P), mp3-spelare, tv kontrollen, storleken, priset (inte så dyr om den släpps.. 4700:- som nämns åvan)

Avsaknaden av blå tand samt vibrator kommer jag inte sakna då blå tand har jag alldrig annvänt och känner inget behov av det och vibrator annvänder jag inte så ofta endå (enbart vid tyst läge)

EDIT: hittade lite bilder på den som kanske är av intresse: Bild 1 Sony Ericsson T300 vs Neonode N1 // Bild 2 Sony Ericsson T300 vs Neonode N1 // Bild 3

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
554746
February 27, 2004 - 6:17 am
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: BTW... vilken annan mobil har alla funktionerna som Neonode kommer ha? som en polare sa till mig "för att få alla funktioner Neonode kommer ha så måste du slå ihop 2 mobiler.." vilket jag tycker låter vettigt då det just nu iaf inte finns någon mobil med alla funktioner som Neonode har vad jag vet... (skicka gärna länk till någon som har).

Det jag kommer att uppskatta med den är: Kameran med videoinspelning, touchscreen (visst vore det väll coolt att ha? :P), mp3-spelare, tv kontrollen, storleken, priset (inte så dyr om den släpps.. 4700:- som nämns åvan)

Avsaknaden av blå tand samt vibrator kommer jag inte sakna då blå tand har jag alldrig annvänt och känner inget behov av det och vibrator annvänder jag inte så ofta endå (enbart vid tyst läge)

Hmm, både P800 och P900 har i princip allt utom USB porten. Sen har dom ju både blåtand och vibrator med. Sen har du ju kunnat köpa SE P800 i snart ett och ett halvt år eller så. Finns även fler telefoner än SE som klarar av allt detta idag...

Den blir säkert en kul mobil men långt ifrån unik, hade dom släppt den som planerat hade den säkert blivit en hit, men när dom nu uppenbarligen la tillverkningen hos Bit Boys Oy så hinner ju alla andra ikapp och om innan dom släpper den.

Quarzi
Member
Medlem
554940
February 27, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Quarzi]BTW... vilken annan mobil har alla funktionerna som Neonode kommer ha? som en polare sa till mig "för att få alla funktioner Neonode kommer ha så måste du slå ihop 2 mobiler.." vilket jag tycker låter vettigt då det just nu iaf inte finns någon mobil med alla funktioner som Neonode har vad jag vet... (skicka gärna länk till någon som har).

Hmm, både P800 och P900 har i princip allt utom USB porten. Sen har dom ju både blåtand och vibrator med. Sen har du ju kunnat köpa SE P800 i snart ett och ett halvt år eller så. Finns även fler telefoner än SE som klarar av allt detta idag...

Den blir säkert en kul mobil men långt ifrån unik, hade dom släppt den som planerat hade den säkert blivit en hit, men när dom nu uppenbarligen la tillverkningen hos Bit Boys Oy så hinner ju alla andra ikapp och om innan dom släpper den.

Den blir unik med sitt lilla format + allt som SE P800 samt 900 har... förutom avsaknaden av blåtand och vibrator då 😛

Samt att en P900 går på ca 6000 också, P800 kanske 4000. och har dom igentligen touchscreen? måste man inte ha dendär "pennan" för att kunna trycka på saker och ting?

Men som sagt.. om den kommit för 2 år sen hade det varit en supermobil men nu kan man säga att den ligger lite över standard bara, tex: 262 000 färger, SD minneskort, touchscreen samt lite små extrafinesser. om den kommer så tror jag dock att den kan konkurera med SE P modellerna beroende på hur bra dom fungerar och det billigare priset

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
554949
February 27, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Och så kan man ju tycka att efter snart 4 år sen dom kom på idéen med Neonode (2 år sen första visningen på en mässa) så borde det ju komma något nån gång, annars hade dom ju bara sagt att produktionen lagts ned

Tyvärr så är det ganska vanligt att företag håller på och skjuter på grejer tills de går i konkurs...
Förhoppningen är väl att nån oväntad frälsning i form av riskkapital skall komma, och då har man inte lust att säga att den är nerlagd och blåsa av allt intresse...

Finns en möjlighet att den kommer, men när/om kan du nog inte få svar på...
Tror inte ens Neonode själva vet, för då borde de ju hört av sig...

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
554955
February 27, 2004 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: Samt att en P900 går på ca 6000 också, P800 kanske 4000. och har dom igentligen touchscreen? måste man inte ha dendär "pennan" för att kunna trycka på saker och ting?

De har vanlig touchscreen.

Jag skulle tro att det är så att de inte får telefonen att funka riktigt, troligen en jäkla massa buggar och problem.
Att släppa en telefon på marknaden som är full med sånt är inte så smart när man är ett nytt företag, ganska säker död, så därför jobbar de säkert på att få den bättre innan den släpps men de har kanske problem.
För deras skull så gäller det ju då att problemen löses innan kapitalet tar slut, för annars lär inte telefonen komma ut på marknaden.

Quarzi
Member
Medlem
554980
February 27, 2004 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Steel wrote: [quote=Quarzi]Samt att en P900 går på ca 6000 också, P800 kanske 4000. och har dom igentligen touchscreen? måste man inte ha dendär "pennan" för att kunna trycka på saker och ting?

De har vanlig touchscreen.

Jag skulle tro att det är så att de inte får telefonen att funka riktigt, troligen en jäkla massa buggar och problem.
Att släppa en telefon på marknaden som är full med sånt är inte så smart när man är ett nytt företag, ganska säker död, så därför jobbar de säkert på att få den bättre innan den släpps men de har kanske problem.
För deras skull så gäller det ju då att problemen löses innan kapitalet tar slut, för annars lär inte telefonen komma ut på marknaden.

Tror oxå på den annledningen.. och jag tror inte deras ekonomi tryter så värst då de båda ägarna är gammla ägare av hyfsat stora elektronikföretag som de sålde till större företag (namnen kommer jag inte ihåg). dock så vet ju ingen hur mycket allt med Neonode har kostat.

Samt att deras förklaring till att de inte kommer ut med något nytt release datum är för att de inte vill bryta ett "löfte" igen och göra spekulanter mer irriterade.. men enligt mitt tycke så är det mer irriterande att inte höra något alls från dem, så därför har jag skickat ett mail till dom för att höra om dom lever 😛

Jonatan Hertzberg
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1706
555077
February 27, 2004 - 3:39 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: duke nukem forever mobilen...

[Image Can Not Be Found]

Pierre C
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
556045
February 28, 2004 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag spanade in den för mer än ett år sen.. tur att jag inte väntade på den som jag tänkte 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 238
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL