December 27, 2003
Jo, det är såhär.
Bar lite saker idag och lyckades slå i knäet i en av möblerna. Inte så farligt så jag fortsatte, men efter några meter så kände jag hur det började verka i knäet och allting började snurra runt och sen helt plötsligt blev det svart. Dem andra som var det, påstar att jag svimmade och slog i pannan i en kant, jag vet inte direkt faktiskt vad som hände för jag kommer inte ihåg ett dyft efter det att det blev svart. Så nu sitter jag här, mår lite groggi, fått en hjärnskakning och med en bulla som en plommon-kärna i pannan och funderar på vad det kan varit som gjorde att jag svimmade, det var ju bara en liten lätt smäll. Någon viss nerv som sitter i (runt) knä-området?
Ne, nu har jag fått det sagt, hoppas någon vet för detta driver mig till vannsine att inte veta, dags att sätta sig i soffan igen och ta det lite lungt.
November 27, 2003
Klämmer du en nerv ordentligt kan du mycket väl få blackout mest troligt pga smärttröskeln flyger all världens väg.
Den berömda c p-knölen har vi ju annars på armbågen som är väldigt trevlig att smälla i. Dock har du nog lyckats klämma något riktigt ordenligt,
//Andreas
July 4, 2003
Lyckades själv slå knäet för några dagar sen och det gjorde nåt rent fruktansvärt ont. Det var ingen hård smäll men det började bränna på nåt helskumt sätt.
Med det sagt så har jag dock svårt att tro att man skulle kunna svimma av det men å andra sidan så kan dom mest skumma saker hända så jag säger inte att det är omöjligt.
November 4, 2001
Delph1 wrote: Klämmer du en nerv ordentligt kan du mycket väl få blackout mest troligt pga smärttröskeln flyger all världens väg.
Den berömda c p-knölen har vi ju annars på armbågen som är väldigt trevlig att smälla i. Dock har du nog lyckats klämma något riktigt ordenligt,
//Andreas
Finns en cp-knöl på knät med...
November 27, 2003
SuperNova wrote: [quote=Delph1]Klämmer du en nerv ordentligt kan du mycket väl få blackout mest troligt pga smärttröskeln flyger all världens väg.
//Andreas
Finns en c p-knöl på knät med...
Finns i alla leder där två ben möts egentligen men de är inte lika kända, därav benämningen "den berömda" ... 😛
//Anftras
March 14, 2001
Delph1 wrote: [quote=SuperNova][quote=Delph1]Klämmer du en nerv ordentligt kan du mycket väl få blackout mest troligt pga smärttröskeln flyger all världens väg.
//Andreas
Finns en c p-knöl på knät med...
Finns i alla leder där två ben möts egentligen men de är inte lika kända, därav benämningen "den berömda" ... 😛
//Anftras
Jag tycker det gör förbannat ont att slå knät i något, nästan ondare än armbågen..
March 10, 2003
Varit med om liknande saker, dock under andra förhållanden.
Drog en gång i knät när jag var ute och tränade MTB. gjorde inte alls ont.
Men 2sekm senare låg jag på knä och mådde riktigt illa, samtidigt som huvudet snurrade hejsan.
Tror det är någon slags endorfin eller adrenalin kick som slår till
när man anstränger sig och slår emot något.
För man kan väldigt lätt (hänt mig flera ggr) få illa mående och
snurrighet av att dra i något när man motionerar/tränar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 19, 2003
Oj då, har aldrig vart med om något liknande. Har väl slagit i knät flera gånger, men aldrig så att det svartnar och shit 😕
Har inte kroppen typ närver övarallt? :bgrin:
Btw: Måste det vara så mycket folk på Allmänt såhär på kvällarna, hinner ju knappt läsa de nya inläggen i en tråd försän det är 5 nya i en annan :cy: 😉
EDIT: Precis när jag hade tryckt på "Skicka" så slår jag i amrbågen och får sånt där närvryck 😕
September 12, 2001
Vamp wrote: Oj då, har aldrig vart med om något liknande. Har väl slagit i knät flera gånger, men aldrig så att det svartnar och shit 😕
Har inte kroppen typ närver övarallt? :bgrin:Btw: Måste det vara så mycket folk på Allmänt såhär på kvällarna, hinner ju knappt läsa de nya inläggen i en tråd försän det är 5 nya i en annan :cy: 😉
EDIT: Precis när jag hade tryckt på "Skicka" så slår jag i amrbågen och får sånt där närvryck 😕
Många snabba inlägg? = du tar god tid på dig att hämta öl i kylen.
Hinner knappt läsa. = tar långt tid att få ögonen iordning efter allt "alkoskelande"
Slår i armbågen ? = du är lika blöt som en (s)Vamp. 😉
1 Guest(s)