January 22, 2006
Tjenare!
ÄR så att jag håller på å försöker hitta lite info om just detta.
Har hört att från början var det ine tänkt att star wars skulle bli 6 episoder utan bara en film, men sedan blev det en sån stor succeé och alla frågade om uppföljare etc, och då fortsatte george lucas med uppföljarna. Ngn som vet var man kan hitta info om just sånt här?
Hur det gick till när han skapade star wars, varifrån han fick idén om star wars o.s.v.
Har googlat men inte hittat ngt... :/
MvH Lehto[/i]
October 17, 2004
Från början var det tänkt som 15 filmer. Efter a New hope Sa lucas 9, sen 6 och efter ROTJ var klart sa han att han väntar på att tekniken ska komma ikapp det han ville skapa. Inget bolag ville dock gå in med så mycket pengar som det skulle krävas för att göra flera filmer på en gång, så han gjorde först A new hope, och tog Deathstar fighten från dess orginalplats i den sista av triologins filmer för att filmen skulle kunna gå som "fristående". Han lyckades slå världens deal om att få 80% av all vinst från filmen och dess franchise av 20th century fox (Dom var rätt säkra på att det inte skulle bli någon succe).
Det har dock aldrig varit en film. Eller mja, det ryktades om att han bara skulle göra en av de från början 15 planerade.
Eftersom Lucas är lite av ett rövhål och ser Universumet som "hans" helt och hållet hoppas jag att han inte gör några egna uppföljare.
Filmer baserade på Thrawn trologin t.ex skulle var sååå uber. Alternativt en framtida TV serie om Yuuzhan Vong kriget.
January 22, 2006
Okay, det var ju lite bra info måste jag säga 🙂
Men Ni vet möjligt vis ingen sida som skriver ut just detta?
Har letat som en tok, men vet inte riktigt vad jag ska använda för nyckelord... 👿 Det enda jag får upp är typ 30 sider på google och alla länkar med bara handligen eller filmen till salu, får liksom inte fram ngn sinformation om HUR det gick till när han skapade filmen, hur han fick idén hur han planerade etc.
Om jag inte missminner mej helt, så var det väl American Graffiti (Sista natten med gänget.) som fick fart på hans karriär som regissör och öppnade möjligheterna att öht göra Star Wars.
*Edit*
Wikipedia hade en del info om Star Wars.
Vill även minnas att ämnet dryftades lite i bonusmaterialet på just American Graffiti-DVD'n.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)