Ngn som vet hur många Hästkrafter en Mazda...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ngn som vet hur många Hästkrafter en Mazda...
matsansan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
sp_UserOfflineSmall Offline
427267
October 3, 2003 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀

Min bästa vän har en sån fast en 98:a. 167 hästar orginal. Han har bytt luftburk, byggt eget dubbelpipigt avgas (han jobbar som Peugeot-mekaniker så det är inge tattarbygge direkt), bytt kammarna till riktigt högvarviga. Riktigt hårda dämpare runtom samt "Green Stuff" bromsar. Kan ju säga att jag får gåshud av att åka runt i den när han sitter bakom ratten 🙂

Just växellådan är ett mästerverk i den bilen alltså. När man varvat ur fullt på en växel är det bara i med nästa, man hamnar _precis_ där effekten ligger, får grymt bra skjuts upp till en 150 knyck med den bilen fast det inte är några extrema hästkrafter i den alls.

Han är väl uppe i 190 kusar nu innan han ska löda dit grupp A-chippet :bgrin:

Blue_Moon_
Member
Medlem
Forum Posts: 3020
427282
October 3, 2003 - 6:53 pm
sp_Permalink sp_Print

matsansan wrote: [quote=Blue_Moon_]alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀

Min bästa vän har en sån fast en 98:a. 167 hästar orginal. Han har bytt luftburk, byggt eget dubbelpipigt avgas (han jobbar som Peugeot-mekaniker så det är inge tattarbygge direkt), bytt kammarna till riktigt högvarviga. Riktigt hårda dämpare runtom samt "Green Stuff" bromsar. Kan ju säga att jag får gåshud av att åka runt i den när han sitter bakom ratten 🙂

Just växellådan är ett mästerverk i den bilen alltså. När man varvat ur fullt på en växel är det bara i med nästa, man hamnar _precis_ där effekten ligger, får grymt bra skjuts upp till en 150 knyck med den bilen fast det inte är några extrema hästkrafter i den alls.

oj det där låter väldigt intressant! har du kört den, hur ligger lägerna på växellådan, den är skön? har du några bilder man kan få frossa i? är den stressfläktad?

matsansan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1027
427657
October 4, 2003 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Blue_Moon_ wrote: [quote=matsansan][quote=Blue_Moon_]alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀

oj det där låter väldigt intressant! har du kört den, hur ligger lägerna på växellådan, den är skön? har du några bilder man kan få frossa i? är den stressfläktad?

Har inte kört den än, bara ut å busåkt med han bakom ratten 🙂

Lådan har jag känt lite på iaf, de ligger lagomt tätt och verkar vara lätt att få i medans man accar.

Har inga bilder, men får snart digitalkamera å ska väl norröver efter det så det är inte omöjligt att jag kan fixa några bilder på den 🙂

munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1521
427699
October 4, 2003 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

Ok.
Men i försäkringspapprena står det 59kW.
Då kanske man kan räkna ut hästkrafterna.
Annars kan du få regnr om du måste.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
427777
October 4, 2003 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

79,5hp typ då 🙂

munken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1521
427789
October 4, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Ok.
Får jag fråga hur man räknar ut det?

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
427846
October 4, 2003 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Munken wrote: Ok.
Får jag fråga hur man räknar ut det?

1kw = 1.36hk
59*1.36 = 80.24hk

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 423
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL