January 18, 2003
Blue_Moon_ wrote: alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀
Min bästa vän har en sån fast en 98:a. 167 hästar orginal. Han har bytt luftburk, byggt eget dubbelpipigt avgas (han jobbar som Peugeot-mekaniker så det är inge tattarbygge direkt), bytt kammarna till riktigt högvarviga. Riktigt hårda dämpare runtom samt "Green Stuff" bromsar. Kan ju säga att jag får gåshud av att åka runt i den när han sitter bakom ratten 🙂
Just växellådan är ett mästerverk i den bilen alltså. När man varvat ur fullt på en växel är det bara i med nästa, man hamnar _precis_ där effekten ligger, får grymt bra skjuts upp till en 150 knyck med den bilen fast det inte är några extrema hästkrafter i den alls.
Han är väl uppe i 190 kusar nu innan han ska löda dit grupp A-chippet :bgrin:
November 8, 2002
matsansan wrote: [quote=Blue_Moon_]alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀
Min bästa vän har en sån fast en 98:a. 167 hästar orginal. Han har bytt luftburk, byggt eget dubbelpipigt avgas (han jobbar som Peugeot-mekaniker så det är inge tattarbygge direkt), bytt kammarna till riktigt högvarviga. Riktigt hårda dämpare runtom samt "Green Stuff" bromsar. Kan ju säga att jag får gåshud av att åka runt i den när han sitter bakom ratten 🙂
Just växellådan är ett mästerverk i den bilen alltså. När man varvat ur fullt på en växel är det bara i med nästa, man hamnar _precis_ där effekten ligger, får grymt bra skjuts upp till en 150 knyck med den bilen fast det inte är några extrema hästkrafter i den alls.
Han är väl uppe i 190 kusar nu innan han ska löda dit grupp A-chippet :bgrin:
oj det där låter väldigt intressant! har du kört den, hur ligger lägerna på växellådan, den är skön? har du några bilder man kan få frossa i? är den stressfläktad?
January 18, 2003
Blue_Moon_ wrote: [quote=matsansan][quote=Blue_Moon_]alltså jag skulle vilja ha en peugeot 306GTI modell ~90-95, dem hade 6-växlad låda... 😮 😀
Min bästa vän har en sån fast en 98:a. 167 hästar orginal. Han har bytt luftburk, byggt eget dubbelpipigt avgas (han jobbar som Peugeot-mekaniker så det är inge tattarbygge direkt), bytt kammarna till riktigt högvarviga. Riktigt hårda dämpare runtom samt "Green Stuff" bromsar. Kan ju säga att jag får gåshud av att åka runt i den när han sitter bakom ratten 🙂
Just växellådan är ett mästerverk i den bilen alltså. När man varvat ur fullt på en växel är det bara i med nästa, man hamnar _precis_ där effekten ligger, får grymt bra skjuts upp till en 150 knyck med den bilen fast det inte är några extrema hästkrafter i den alls.
Han är väl uppe i 190 kusar nu innan han ska löda dit grupp A-chippet :bgrin:
oj det där låter väldigt intressant! har du kört den, hur ligger lägerna på växellådan, den är skön? har du några bilder man kan få frossa i? är den stressfläktad?
Har inte kört den än, bara ut å busåkt med han bakom ratten 🙂
Lådan har jag känt lite på iaf, de ligger lagomt tätt och verkar vara lätt att få i medans man accar.
Har inga bilder, men får snart digitalkamera å ska väl norröver efter det så det är inte omöjligt att jag kan fixa några bilder på den 🙂
2 Guest(s)