December 24, 2002
Cirap wrote: jag är nog raka motsatsen
-aldrig varit sjuk sedan jag tog gick i skolan. var väldigt sällan sjuk då, kanske en gång på tre år
-inga benbrott
-inga skador som kräver extra vård
-inte ens stungen av ett bi, eller attackerad av andra varelser
Det är inte bra att bara sitta framför datorn hela dagarna.. 😉
January 8, 2005
Jag har aldrig brutit något ben eller fått någon sån skada, stuckat min fot 2 gånger bara.
Däremot har jag haft monolykolos (eller hur det stavas) var rätt illa, sen har jag i princip haft maginfluensan varje år när jag var mindre, slutade för 2 år sen, fick en liten sväng i år men det var inte så farligt.
Däremot är jag nog en av de som har haft den mest mystiska sjukdommen/felet när jag var mindre.
Om jag ramlade baklänges eller kombinationen "skrämd och lutade mig bakåt" etc, så slutade jag andas och hjärtat slutade slå, men efter ett tag kom jag igång igen.
Detta hände ett antal gånger, och jag skrämde tydligen slag på stackars dagmamman som ej visste om detta som trodde jag var död (även mor min första gången)... många tester gjordes men felet kunde inte lokaliseras, fick veta att det fanns bara ett annat dokumenterat fall i sverige, och det var uppåt i landet, men ingen visste riktigt orsaken.
Detta har dock försvunnit med åren och hände bara när jag var liten.
Min personliga teori är att jag blev så rädd att jag "stängde av".
Utöver det har jag inte gjort så mkt, jag lyckas alltid skada mig på något, men bara små sår och lite blåmärken.
Just det, satte ett fiske drag i huvudet också, blödde en del och fick sy några styngn.
February 17, 2004
Olycksfågel eller klantig??
Skulle säga lite klantig.
När jag var liten så hände mycket, spricka i nyckelbenet, flera utslagna tänder, brutna revben. Men då var jag totalt vild + klantig.
Fick diabetes när jag var 11, en tuff sjukdom att leva med, men det funkar. Har hänt mig mycket pga sjukdomen behöver inte ta upp det här..
March 10, 2002
ojdå wrote: Det stämde väll ganska bra tyckte jag när jag hittade tråden. Var dock Dehman det handlade om och inte du.
Följdfråga till Dehman såhär något år efteråt: Hur gick lumpen?
Lumpen gick väl bra. Blev bättre sen när all löjlig exercis slutade och man fick större frihet. Men var väl fortfarande ingen höjdare. Har dock sökt utlandstjänst nu till hösten. ;P
September 27, 2005
Dehman wrote: Lumpen gick väl bra. Blev bättre sen när all löjlig exercis slutade och man fick större frihet. Men var väl fortfarande ingen höjdare. Har dock sökt utlandstjänst nu till hösten. ;P
OK skönt att höra! Om du sökt utlandstjänst är det väll uppenbarligen något som lockar i alla fall 😉
August 25, 2004
kronisk sjukdom.. Japp.. Diabetes för 4 år sen. :S Brutit benet precis bakom knogen till lillfingret på höger näve.. Dock rent klantigt då ja missade rutan ja skulle slå på.. O träffade metall-listen som håller i rutan.. 😀 knogen e flyttad nån cm bakåt.. annars funkar de som de ska.. 😛
annars e de väl inge mer.. blodstopp i knät vid krock med moped.. o ett hack i pannan när ja härjade med kompisar i lågstadiet.. 😛
1 Guest(s)