August 22, 2001
Nu får NH-crew ta och kamma sig! Sökfunktionen suger ju, vad ska man egentligen kunna hitta med den och hur ska man söka? Dessutom undrar jag om det verkligen är så att man måste sitta och klicka sig fram manuellt mellan varje sida? Kan bli lite jobbigt om man vill kika på sida 447 tex.
Eftersom jag är kvinna och medlem vågar jag göra påhopp av det här slaget. Se det som ett användbarhetstest där jag just lyft fram lite oanvändbara funktioner som behöver uppdateras. 😀
January 7, 2006
Vaniljflickan wrote: hULt0 testa båda så ser du förmodligen vilken, eller så kommer du fram till att ingen fungerar.
Jag har faktiskt aldrig haft problem med någon av dem.
Iofs så söker jag oftast bara efter nyheter på den vanliga sidan, det kanske förklarar varför jag inte ogillar sökfunktionen (på forumet har jag inte heller haft några problem, även om jag inte söker där lika ofta).
November 29, 2003
Delph1 wrote: Nu ska inte tösen gå upp i varv i onödan 😛
Forumet vi använder ju nu har en allmänt kass sökfunktion. Vi har ingen del i utvecklingen av den och eftersom den suger så förbannat hårt kommer vi nog ersätta hela forumet så småningom med en ny stomme.
//Andreas
En del kvinnor suger hårt också, men inte klagas det över sånt? 😉
August 22, 2001
Snorch wrote: Sidorna kan du hoppa mellan genom att lägga till "?&start=X" utan "" efter .html i varje adress, där X motsvarar startposten för varje sida. Normalutförande är 30 inlägg per sida, anger du då "?&start=30" kommer du till sida två, 13380 kommer du till sida 447 osv.
Men så bra! Den som kodade visste minsann vad han gjorde så att folk lätt skulle kunna bläddra med andra ord? Bara ett hårdvaruforum kan nöja sig med en så kass lösning... *morr*
March 14, 2001
Vaniljflickan wrote: [quote=Snorch]Sidorna kan du hoppa mellan genom att lägga till "?&start=X" utan "" efter .html i varje adress, där X motsvarar startposten för varje sida. Normalutförande är 30 inlägg per sida, anger du då "?&start=30" kommer du till sida två, 13380 kommer du till sida 447 osv.
Men så bra! Den som kodade visste minsann vad han gjorde så att folk lätt skulle kunna bläddra med andra ord? Bara ett hårdvaruforum kan nöja sig med en så kass lösning... *morr*
Haha, nej inte det lättaste lösning. Men du får vara på Skiroy, Delph1 eller nån så kan de nog fixa en annan lösnig utan större problem. När du ändå håller på så kan du försöka få dem att fixa klockan för servern/forumet. 🙂
November 29, 2003
MrWeizel wrote: Och när finska hockey-landslaget suger hårt, då försvinner du!
engine52 wrote: Vilket dom gör rätt ofta 😉
Regler wrote:
* De är ej tillåtet att gå till personangrepp och/eller skriva stötande eller ärekränkande inlägg.
* Hets mot folkgrupp tillåts ej.
*Whak har alltid rätt
August 22, 2001
Jerry wrote: Problemet jag har haft är att det inte går att söka gamla inlägg annat än genom att söka på författare. Hur kommer det sig? Trådarna finns bevislingen kvar.
Jag har försökt söka på ord eller fraser jag minns i inlägg. Jag får visserligen resultat, men bara trådar som inte är den jag just söker. Kanske är samma problem, i andra ord 😎
April 3, 2007
jarlen wrote: Eftersom det är allmänt känt så kanske det finns någon som redan kodat en egen mod till phpBB? Kanske nått fräscht AJAX (som prisjakt har) men som kan länka till rätt sida inne i tråden?
Du det skulle sitta fin fint...!
kanske som en julklapp till nh eller?
3 Guest(s)