March 19, 2003
Många här på jobbar faktiskt.
Och vissa jobbar på t.ex. affärer och liknande.
Och i affärer så kan man ibland få lite rabatt.
Så varför inte utnyttja möjligheterna på de?
Personalrabatt möjligen?
T.ex. låt oss säga att raffe jobbar på SF och kan fixa biljetter för en tjuga billigare.
Och att baffe jobbar på statium och får personalrabatt på 10%, charlie har 5% på onoff.
Aja ni förstår vad jag menar.
Så vad har ditt jobb för förmåner?
Jobb:
Rabatt:
Platts:
Annan info:
July 18, 2003
Json_81 wrote: Det är en väldigt dålig ide, på det sättet blir man av med sina förmåner.
Jag hörde t ex att förr så fick anställda på stena line ett häfte med gratisbiljetter till resor med färjorna, när de började dyka upp i annonser så försvann den förmånen fort.
Han är ju en grossist... Måste ju ändå vara bra för honom att få upp volymen lite 🙄
October 22, 2002
Json_81 wrote: Det är en väldigt dålig ide, på det sättet blir man av med sina förmåner.
Jag hörde t ex att förr så fick anställda på stena line ett häfte med gratisbiljetter till resor med färjorna, när de började dyka upp i annonser så försvann den förmånen fort.
Instämmer. Förvåner finns för att uppmuntra alternativt att vara snäll. Förmåner som utnyttjas kommer snabbt försvinna.
Varor som säljs till personal går ju jämnt upp, för många såna affärer och företaget kan lägga ner verksamheten.
March 19, 2003
fisken wrote: [quote=Json_81]Det är en väldigt dålig ide, på det sättet blir man av med sina förmåner.
Instämmer. Förvåner finns för att uppmuntra alternativt att vara snäll. Förmåner som utnyttjas kommer snabbt försvinna.
Varor som säljs till personal går ju jämnt upp, för många såna affärer och företaget kan lägga ner verksamheten.
Mjo men känns som de kvittar på HM/IKEA/SF/Macdonalds/JC/NK.
Behöver ju inte bränna skiten ur ett litet företag som inte har någon kundkretts.
July 18, 2003
BarateaU wrote: [quote=fisken][quote=Json_81]Det är en väldigt dålig ide, på det sättet blir man av med sina förmåner.
Mjo men känns som de kvittar på HM/IKEA/SF/Macdonalds/JC/NK.
Behöver ju inte bränna skiten ur ett litet företag som inte har någon kundkretts.
"jobbar" lite på Mc'Donalds, och tro inte att vi som jobbar där får någon rabatt :S! Enda dryckerna vi får gratis är kaffe och kaffe latte och det finns 5 000 regler vad vi får äta etc. Helt sjukt...
February 10, 2004
Callister wrote: Elektronikigrossist
Cirka 10-15% på allt som kan hittas på dustin, inwarehouse, siba (+ ett femtiotal lokala datoraffärer runt om i Sverige).
^^ jag jobbar som dist till ovan 🙂
Jobb: GNT Sweden AB
Rabatt: 10%
Platts: Upplands Väsby, Stockholm
Annan info: top 4 största disten i sverige. levererar produkter till alla stora elektronikkedjor/butiker i stort sätt 🙂
Edit: Callister - var jobbar du? 😛
2 Guest(s)