Hur hittar man dit?
Tog hem och installerade mIRC, vilket jag inte använt på flera år, hur gör man?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Hur hittar man dit?
Tog hem och installerade mIRC, vilket jag inte använt på flera år, hur gör man?
Starta mIRC, välja ditt nick osv osv.
Sen kan du skriva in grejer efter du valt allt det, då skriver du /server irc.port80.se (tex.) sen när du kommit in på den servern skriver du /j #nordichardware
Vipps så är du inne.
December 25, 2000
Cezar wrote: Muhammed bannar mig såfort jag försöker besöka kanalen.
Vill gärna komma in där. Mycket trevligt folk och snack.
Muhammed har 378 olika bans för att försöka hålla spambots ute, du har kanske olyckligtvis hamnat under någon av dessa. Snabbast får du det fixat genom gå in på irc, joina #nordichardware. Bli bannad och omedelbart skicka ett /msg till mig (ViU) så kan jag fixa det. Annars kan du skicka tidpunkten och ditt nick till mig via PM också.
November 27, 2003
ViU wrote: [quote=Cezar]Muhammed bannar mig såfort jag försöker besöka kanalen.
Vill gärna komma in där. Mycket trevligt folk och snack.
Muhammed har 378 olika bans för att försöka hålla spambots ute, du har kanske olyckligtvis hamnat under någon av dessa. Snabbast får du det fixat genom gå in på irc, joina #nordichardware. Bli bannad och omedelbart skicka ett /msg till mig (ViU) så kan jag fixa det. Annars kan du skicka tidpunkten och ditt nick till mig via PM också.
Ett annat alternativ är ju att sluta använda BNCs med så förbannat töntiga adresser och liknande och att registrera sig nick via Q. 😉
Då slipper man definitivt detta problem
//Andreas
1 Guest(s)