November 27, 2003
Nevil wrote: Tja.. Aldrig blivit sövd jag heller.. Men de vore rätt fränt o testa.. Dock inte för nån operation eller nåt, Men för skojs skull.. =)
Det är inget att rekommendera. Finns inget häftigt eller upplyftande med det. Det enda är att du har ett svart hål i minnet och det är inget annat än obehagligt.
//Andreas
March 7, 2004
Delph1 wrote: Det är inget att rekommendera. Finns inget häftigt eller upplyftande med det. Det enda är att du har ett svart hål i minnet och det är inget annat än obehagligt.
//Andreas
nu var du lite hård tycker jag! om man inte blir sövd för nått jätteallvarligt äre lite nice tycker jag! Bara blivit sövd en gång för ett armbrott som skulle fixas när jag var yngre. Var rätt ball att man slockna så pass snabbt!
November 27, 2003
ZIre wrote: nu var du lite hård tycker jag! om man inte blir sövd för nått jätteallvarligt äre lite nice tycker jag! Bara blivit sövd en gång för ett armbrott som skulle fixas när jag var yngre. Var rätt ball att man slockna så pass snabbt!
Jo kanske lite hård, min operation var ju lite tyngre än så.
//Andreas
September 1, 2002
Skulle operera bort ett födelsemärke när jag var 8-9 år
- 1...2...3...4...måste hinna till 10..... Mmmmm, va skööööönt *slockna*
När jag vaknade var jag allmänt förvirrad men eftersom mamma stod där med en godispåse så struntade jag helt och hållet i det (för 20 år sen var smågodis inget man fick till vardags direkt).
Opererat mej 3 ggr (2xLjumskbråck, 1x gallsten). men minns väl inget speciellt med det mer än att första gången var det en väldans tjusig narkossköterska jag flörtade med och föreslog både det ena och det andra (Dom lär ha fått höra en jakla massa trams genom åren gissar jag).
Senaste gången (Gallsten) var det en skäggig "narkossköterska" som hette Börje, inte alls lika skoj.
Virrig och jäkligt törstig efteråt, jo..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
Har som tur är aldrig behövt bli sövd...
Vad beträffar "roligheten". Visst, för dig kan det vara kul att bli sövd, men det är i sig en stor risk då bara det är ett stort ingrepp i sig. En Operation består av två delar grovt sett, nedsövning/uppväckning och själva operationen. Och i alltför många fall är nedsövningen den farligare biten av proceduren.
Lägg därtill illamåendet många får efter en att ha varit nedsövda så gör det det hela mindre lockande på alla sätt.
Fråga vilken narkosläkare som helst om vad denne tycker om nedsövning och jag slår vad om att "kul" inte är ett ord som dyker upp.
1 Guest(s)