October 1, 2002
Jobbar på Hermelin Nordich Research här i Norrk. Det blir ungefär ett femtimmarspass var fjärde vecka numera. Pallar inte med jobbet för fem öre (telefonintervjuare).
Jag upplever företaget som grymt oseriöst. Avsaknaden av teamkänsla, när man sitter i grupp och ringer på ett projekt, är fullkomlig.
De har världens personalomsättning och anställer uppskattningsvis fem personer varannan vecka. Kommunikationen mellan de anställda (bisyssla egentligen, ingen riktigt anställning) och cheferna är obefintlig. Teamledarna som är runt 25 år sitter och surfar på lunarstorm under arbetstid, på arbetsdatorerna (of course).
Värre pissjobb får man leta efter.
Någon som vill ha en rekommendation? 🙄
November 22, 2001
Har fast heltidsanställning på Göteborgs Kex AB i produktionen (fast jag är studieledig nu).
Sitter o tittar på kakor som åker förbi på löpande band.
Fyller på pack-material när det behövs, fixar när något har fastnat, vissa maskiner har handpackning, då får man sitta o göra det. Ungefär så och precis lika tråkigt som det låter. Att de flesta anställda är tanter på 50+ gör inte saken bättre.
Är nu oxå deltidsanställd datortekniker på komplett.
Feltester av hårdvara, montering osv.
Kul jobb, trevligt folk 🙂
March 18, 2004
Json_81 wrote: Har fast heltidsanställning på Göteborgs Kex AB i produktionen (fast jag är studieledig nu).
Sitter o tittar på kakor som åker förbi på löpande band.
Fyller på pack-material när det behövs, fixar när något har fastnat, vissa maskiner har handpackning, då får man sitta o göra det. Ungefär så och precis lika tråkigt som det låter. Att de flesta anställda är tanter på 50+ gör inte saken bättre.Är nu oxå deltidsanställd datortekniker på komplett.
Feltester av hårdvara, montering osv.
Kul jobb, trevligt folk 🙂
Verkar som ett kul jobb. (Komplett :o)
Själv pluggar jag på gymnasiet. Funderar på nån ingengörsutbildning efteråt, men sen tar det stopp i framtidsplaneringen :blink:
January 17, 2002
Jag är översättare och intervjuare åt internetcafét här i stan, spiXel. Översätter just nu deras svenska sida till engelska och skriver intervjuer till olika spelare. Helschysst folk som jobbar där, inget fel på det inte!
Vill ni slå vad? Kråkan har producerad minst 2 trådar till fram till klockan 00:00 idag?
3 Guest(s)