April 29, 2004
hej all ni som har svårt för skriva stava forma medningar
Är det flera av er som blir diskriminerad
blir inte respkterad för att man har svårt för skriva utrycka sig i forum ute på internet .
Ofta man råka ut för skitt , blir ila behandla ,
folk omkring oss har stor behov att anyliserar tycka tänka om andra som man inte känner
tycker det är skitt svårt att få kontakt med folk på forum chattar eller vart man skriver , jag själv har skriva handikapp
man blir inte bemöt av klokhet förnuft , råkar ut ofta av onödiga ila menad kretik ,
ska hör masa innan öron ska fall ner ,
förstår inte varför det är så fintlig
för man inte har svensk namn , för att man inte kan skriva på samma sätt som de andra svenskar
jag är född i sverige , blev som många andra mobbade ,
särket flera som känner igen sig , var liten , man var lätt retad
spela på andra känslor för spela ut andra människor
som vuxen i dag , är verkligheten inte någon paradis
tänkt att denna tråd skall vara inom seriösa ämna ,
för oss som har svårt skriva -
att man ska tänka sig för innan man skriver säger nåt
vilka konsekvänter sitt ansvar över sin ords-handlingar man har på internet
tycker bra om kan våga visa detta ämnen ,
medningen är finns glädje stöd av , varandra
får försöka lösa data problem på ett annat sätt när man inte kan bli förståd eller verkar som folk har så höga krav på andra , så man blir förbi sed
tryck till , ingen skall få skitt
vi har rätt säga vår medning utan slänga skit för ila talande saker
lite trött på masa oseriösa sätt att man inte tar ansvar för vad man säger eller vad man gör på internet mot andra i forum
handlar om hur artig , hur trevlig man bete sig
välkomen till Gabor tråd
November 14, 2003
Jag kan tänka mig att det är svårt att få kontakt på Internet när man har problem med stavningen. Personligen så stör det inte mig speciellt mycket om någon stavar dåligt så länge personen i sig är mogen, jag skulle märka snabbt om personen jag diskuterar med på Internet stavar dåligt på grund av ett handikapp.
Relaxia wrote: Förstår hur du menar. Själv stammade jag en del när jag var yngre. Nu har jag emellertid växt ifrån det, men ibland kommer det tillbaka. Skitstörande!
Jag stammade också när jag var yngyre men det har praktiskt taget försvunnit nu, den enda gången då jag börjar stamma nu är när jag blir nervös.
Gabor ditt problem märks väldigt tydligt men om personen i fråga du diskuterar med känner till ditt problem så borde det inte vara så svårt att föra en diskussion.
July 14, 2004
Finner det högst irriterande, men det är ju inte ditt fel såleda det inte är ett kunskapsfel. utan snarare ett handikapp, då får man ju ha överseende
Har en kille i skolan som stammar nåt helt otroligt som kan vara jobbigt vid redovisningar som ska vara 10 min. som blir 25 min ^_^ men men, så är det
December 18, 2002
Well, jag har inget emot sådana "typer" som du. Var/är ett jäkla klagande på den där döva(!?) killen som håller här i krokarna. Uhm, nu kommer jag inte alls ihåg hans nick. 🙁
Däremot är de som använder d istället för de/det eller e istället för är osv... är smått irriterande!
Stammar själv ibland har gjort det sen jag har varit liten. Djupt andetag såååå skall det gå som på räls.
January 5, 2002
Jag finner din typ av problem högst irriterande och skulle uppskatta om du i framtiden tar dig tid att läsa igenom dina inlägg och korrigera alla fel innan du postar. Det är enligt mig bättre att anstränga sig för att göra rätt än att be andra ha överseende med att man gör fel.
November 26, 2002
Gillar inte "tyck synd om mig trådar", ett hett tips är att använda något rättstavningsprogram ex. Word
när du skriver längre inlägg som detta där det märks extra tydligt,
annars vid kortare inlägg spelar det väl mindre roll eftersom man oftast vet vad som menas.
Stammar gör jag också periodvis, har fått söka hjälp hos Logoped några gånger, vilket har hjälpt.
Min slutsats: Sluta tyck synd om er själva, det finns hjälp att få.
September 21, 2002
zubbe wrote: Gillar inte "tyck synd om mig trådar", ett hett tips är att använda något rättstavningsprogram ex. Word
annars vid kortare inlägg spelar det väl mindre roll eftersom man oftast vet vad som menas.
Stammar gör jag också periodvis, har fått söka hjälp hos Logoped några gånger, vilket har hjälpt.
Det var väl lite grejen att det skulle märkas med?
Å andra sidan så vet vi inte om han sökt hjälp, har han det så är det faktiskt synd om honom och andra som har denna "sjukdom"/handikap.. Dyslexi heter det eller nåt va? Har en kompis som har det och han har väldigt svårt att skilja på Versaler och gemenrer.
March 13, 2004
GroundX wrote: [quote=zubbe]Gillar inte "tyck synd om mig trådar", ett hett tips är att använda något rättstavningsprogram ex. Word
Det var väl lite grejen att det skulle märkas med?
Å andra sidan så vet vi inte om han sökt hjälp, har han det så är det faktiskt synd om honom och andra som har denna "sjukdom"/handikap.. Dyslexi heter det eller nåt va? Har en kompis som har det och han har väldigt svårt att skilja på Versaler och gemenrer.
jo jag skulle kalla det för dyslexi. kan ju inte vara så kul, men man får väl hoppas att det går framåt, du som skrev tråden, du blir nog säkrare på att skriva och så senare, gl & hf
April 14, 2002
Man tar automatiskt folk som skriver så dåligt att det är svårt att förstå vad de menar, på mindre allvar. Man orkar helt enkelt inte läsa igenom inlägget för ibland kan det vara riktigt krångligt. Visst vissa har verkligen ett problem och då finns det inte mycket att göra, då får vi andra ha överseende med det. Sen finns det alltid de som skriver snabbt och inte ens kollar igenom vad de skrivit, då ligger problemet hos dem själva.
Till er som har ett problem finns det ju ändå hjälp att få. Ni kan tex, som någon redan sagt, använda ett stavningsprogram. Annars gäller det väl bara att träna. Ingenting är omöjligt och gör man inget åt det får man nästan skylla sig själv tycker jag.
November 27, 2003
Stammade lätt när jag var yngre, snubblar fortfarande på ord då och då, samt att min svenska är inte den bästa i alla lägen. (Fråga folket som hänger på IRC ;))
Kan säga att jag lyckats sålla bort alla förbannade ordpoliser ur kanalen iaf, vilket var ett mål jag satte tidigt för kanalen iofs. Hatar sånt där jävla hyckleri.
Blir även diskrimerad med jämna mellanrum pga att man har ett utländskt efternamn så visst lider jag med dig. Sverige är inte så jävla öppet som man tror. Svenska är dessutom ett väldigt svårt med en grammatik som är långt ifrån logisk många gånger.
//Andreas
December 5, 2002
Jag finner det också som irriterande i vissa sammanhang. Jag vill inte säga att jag kan stava perfekt, men när det går till en viss gräns börjar det bli jobbigt, men i ett fall som ditt så förstår jag ju varför du har problem med stavningen.
Tycker iof att det är ännu jobbigare med särskrivning i så fall :bgrin:
June 28, 2001
med tanke på att människan har lyckats ta sig till månen och tillbaka så känns det som personer som er "dyslextiker" helt enkelt är dumma när man läser era ologiska meningar.
det är nånting dom flesta har blivit uppfostrade tack vare vårat perfekta samhälle.
Själv så har jag svårt att utrycka mig ibland och vänder lite på meningar, men mitt största problem är att jag inte vet hur saker o ting ska stavas.
February 21, 2005
Första man tänker på efter läst Gabors inlägg är dyslexi med tanke på att du/han är född i sverige men skriver så illa?
Men det är absolut inget fel, du är defenetivit inte ensam.. kungen är ju som känt dyslektiker så det finns hjälp att få om man bara vill.
Sen är det inte något som visar att du skulle vara dummare.. för världens största hjärna var dyslektiker (Einstein) så även genier kan va "dumma"
Men itereansst sak som man utäppkcer ilbnad är att så lngäe oredn srikvs och bröjar och sultar på rtät btkostav så går det att lsäa... eller? 🙂
Gabor: menar inte att du är dum eller liknande så no offence
November 26, 2002
Gabor wrote: Hej all ni som har svårt för att skriva stava forma meningar
Är det flera av er som blir diskriminerad
Blir inte respekterad för att man har svårt för att skriva utrycka sig i forum ute på Internet.
Ofta man råka ut för skitet, blir ila behandla,
Folk omkring oss har stor behov att analyserar tycka tänka om andra som man inte känner
tycker det är skitsvårt att få kontakt med folk på forum chattar eller vart man skriver, jag själv har skriva handikapp
Man blir inte bemöt av klokhet förnuft, råkar ut ofta av onödiga ila menad kritik,
ska hör masa innan öron ska fall ner,
förstår inte varför det är så fintlig
för man inte har svensk namn, för att man inte kan skriva på samma sätt som de andra svenskarna
Jag är född i Sverige, blev som många andra mobbade,
säkert flera som känner igen sig, var liten, man var lätt retad
spela på andra känslor för spela ut andra människor
som vuxen i dag , är verkligheten inte någon paradis
tänkt att denna tråd skall vara inom seriösa ämna ,
för oss som har svårt skriva -
att man ska tänka sig för innan man skriver säger nåt
vilka konsekvenser sitt ansvar över sin ords-handlingar man har på Internet
tycker bra om kan våga visa detta ämnen ,
meningen är finns glädje stöd av , varandra
får försöka lösa data problem på ett annat sätt när man inte kan bli förstådd eller verkar som folk har så höga krav på andra , så man blir förbi sed
tryck till , ingen skall få skit
vi har rätt säga vår mening utan slänga skit för ila talande saker
lite trött på masa oseriösa sätt att man inte tar ansvar för vad man säger eller vad man gör på Internet mot andra i forum
handlar om hur artig , hur trevlig man bete sig
Välkommen till Gabor tråd
Klistrade in Gabors inlägg i Word och rättade enligt vad Word(gammal version) tyckte,
blev kanske inte helt lyckat men tycker ändå texten blev "seriösare".
Visst, det är tråkigt att man får jobba hårdare än andra när man har en sorts sjukdom,
men livet ÄR inte rättvist.
October 24, 2002
Det är ingen rättighet att folk ska ha överseende. Samtidigt känns det inte speciellt ambitiöst att när man uppenbarligen har sådant problem som du, inte ens kan gå igenom sin egen text i ex Microsoft Word, tar inte många minuter och reder ut väldigt mycket. Vill man ha respekt av folk får man anstränga sig, världen är varken rättvis eller mjuk, du måste leva med det, så lär dig att gilla det.
March 10, 2002
Delph1 wrote: Stammade lätt när jag var yngre, snubblar fortfarande på ord då och då, samt att min svenska är inte den bästa i alla lägen. (Fråga folket som hänger på IRC ;))
Kan säga att jag lyckats sålla bort alla förbannade ordpoliser ur kanalen iaf, vilket var ett mål jag satte tidigt för kanalen iofs. Hatar sånt där j**la hyckleri.
Blir även diskrimerad med jämna mellanrum pga att man har ett utländskt efternamn så visst lider jag med dig. Sverige är inte så j**la öppet som man tror. Svenska är dessutom ett väldigt svårt med en grammatik som är långt ifrån logisk många gånger.
//Andreas
Hrmm? :-k 😉
August 7, 2001
zubbe wrote: [quote=Gabor]text
Klistrade in Gabors inlägg i Word och rättade enligt vad Word(gammal version) tyckte,
blev kanske inte helt lyckat men tycker ändå texten blev "seriösare".
Visst, det är tråkigt att man får jobba hårdare än andra när man har en sorts sjukdom,
men livet ÄR inte rättvist.
men sen är det ju så att dyslektiker tror det dom skriver är rätt.
men visst är det enkelt att tro att dyslektiker är dumma i huvudet.
det är många som har förutfattade meninger om det mesta.
1 Guest(s)