November 26, 2002
silke wrote: satsa på att bli natt vakt vid nått företag. en sådan där som bara sitter o stirrar hela natten i ett bås i väntan på att larmet skall gå.
då kan du ha med en bärbar dator som du NH:ar med
Jag vill egentligen inte ha några tips, jag ville mest se vad gemene man på nh sysslar med..
att vara nattvakt låter dessutom inte så roligt..
🙂
November 26, 2002
Jag jobbar på Sun Microsystems, leadshantering och supportförsäljning, sen 3 år tillbaka.
Mitt förra jobb var Assitant Chief Flight Instructor på Wrightway Aviation i Daytona Beach. Om jag saknar det jobbet? Jag skulle ge min högra arm, vänstra fot, båda njurarna och halva hjärtat för ett greencard så jag kan flytta dit igen...
Den som nu undrar varför jag har W$ på mina burkar i signaturen vill jag bara säga att jag kör Solaris 9 på jobbet... 🙂
May 9, 2001
Hmmm, nu ska vi se. Just nu jobbar jag som gods administratör på ett Repair Center på Ericsson i Kista.
Rätt soft jobb faktiskt. Har han om import och export av felaktiga enheter från kunderna.
Lite GSM och 3G prylar. Har även en hel del kundkontakt med USA, Holland, Malaysia och Japan.
3G prylarna kommer mest från Japan och Holland. I Japan kör de ju 3G fullt ut nu.
Innan detta hade jag en tjänst i produktionen där jag tillverkat det mesta inom 2G (GSM) och 3G produkter.
Riktigt skitjobb. Sedan pluggade jag ett är till nätverkstekniker inom data.
Kan det mesta om Win 2000 Server operativen, fast nu har jag glömt det mesta.
Efter studierna praktiserade jag på Ericssons datasupport i 6 månader.
De skulle precis gå över till Win 2000 på alla klienter och servrar så det passade ju bra.
Sökte jobb där men Compaq (som har supporten för Ericsson) hade anställningsstopp.
Så nu sitter jag hemma på kvällarna med 4 stationära datorer och en bärbar på väg (kommer i höst) och testar mina kunnskaper.
Jobbar på Ericsson på dagarna.
July 13, 2002
John_lz wrote: Jag jobbar på Sun Microsystems, leadshantering och supportförsäljning, sen 3 år tillbaka.
Mitt förra jobb var Assitant Chief Flight Instructor på Wrightway Aviation i Daytona Beach. Om jag saknar det jobbet? Jag skulle ge min högra arm, vänstra fot, båda njurarna och halva hjärtat för ett greencard så jag kan flytta dit igen...
Den som nu undrar varför jag har W$ på mina burkar i signaturen vill jag bara säga att jag kör Solaris 9 på jobbet... 🙂
ööö... visste inte att det var svårt för svenskar att få greencard för att jobba i USA... hur kan det kommar sig!? Svenskar är väl jäkla bra arbetande invandrare????
November 26, 2002
Elias667 wrote: [quote=John_lz]Jag jobbar på Sun Microsystems, leadshantering och supportförsäljning, sen 3 år tillbaka.
ööö... visste inte att det var svårt för svenskar att få greencard för att jobba i USA... hur kan det kommar sig!? Svenskar är väl jäkla bra arbetande invandrare????
Varför skulle vi vara bättre än någon från ett annat land?
I USA är det många som är arga och anser att invandrarna snor deras jobb. Därför är det svårt för folk att få green card.
edit: ändrade och mixtrade lite..
September 14, 2002
November 8, 2002
Öwall wrote: Varför skulle vi vara bättre än någon från ett annat land?
Därför att svenskar är kända för att vara plikttrogna och inte slarva. Får en svensk ett jobb så brukar han inte bara skita i det så att säga, och jobbet blir ofta ordentligt utfört. Det är den allmänna uppfattningen som finns om svenskar utomlands därav kan det vara lättare att få jobb ev. green card.
3 Guest(s)