Ni som jobbar...|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Ni som jobbar...
Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
sp_UserOfflineSmall Offline
655146
June 27, 2004 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Nja, har jobbat en hel del med väldigt olika jobb (bla som servitör, c++ programmerare,vaktmästare, diskare och maskinist på fartyg) men nu är jag snickare och det tror jag är mitt drömyrke, dels är det kul att konstruera något beständigt som man vet folk kommer att använda i lång tid framöver (speciellt att sätta kök är kul)

Och då är det oftast så att man kan koppla bort hjärnan och tänka på viktigare saker (tex vilken timings man ska testa när man kommer hem 😉 )

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
655149
June 27, 2004 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar som snickare när jag inte går i skolan, vilket inte är drömjobbet, men jag vet inte vad jag vill jobba med, VILKET ÄR JÄKLA FRUSTRERANDE. Ursäkta caps.

Snickrar i morfars HandelsBolag Winbergs Bygg.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
655179
June 27, 2004 - 5:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter och kör långtradare om nätterna. Ganska trevligt och lugnt jobb. Dugligt betalt också. Vet inte om det är drömjobbet, men man är ju ung så man har tid att prova =P

festisMER
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1991
655182
June 27, 2004 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbar på bageri 😀

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
655197
June 27, 2004 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Farmare när jag inte går i skolan...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
655206
June 27, 2004 - 5:32 pm
sp_Permalink sp_Print

jag vill bli nån form av teknisk designer eller nått sådant.
typ om någon tar fram en produkt så vill jag ge feedback som uppmärksammas innan produkten lanseras.

jag stör mig på saker som är brutalt dåligt gjorda då minimala funktionsändringar skulle kunna göra det så jävla mkt bättre.

snabbt exempel, en sony bilradio, det piper i högtalarna varje gång man höjer eller sänker, och trofan inte att det går att stänga av pipet på alla modeller !

men för liknande jobb så krävs det typ minst 5års ingengörs utbildning... något jag inte tänker skaffa mig.

så nej jag har inte drömjobbet och inget jobb alls, bortsett från det så har jag inte en aning om vad jag vill syssla med.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
655213
June 27, 2004 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är bokbindare - äkta hantverk (stava) alltså.

Drömmen vore att vara testförare på BMW, Mercedes eller Porsche och få åka runt på Nürburgring hela dagarna och testa skiten. 😀

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
655223
June 27, 2004 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: Jag är bokbindare - äkta hantverk (stava) alltså.

Drömmen vore att vara testförare på BMW, Mercedes eller Porsche och få åka runt på Nürburgring hela dagarna och testa skiten. 😀

tror det är mindre skoj att köra runt o runt hela dagarna, fast en testförare gör ju betydligt mkt mer än att köra bilar skulle jag anta.

tycker du att det är lika roligt att åka i en berg o dalbana 20 000 ggr om i rad ?

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
655232
June 27, 2004 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Mind wrote: [quote=Gueno]Jag är bokbindare - äkta hantverk (stava) alltså.

tror det är mindre skoj att köra runt o runt hela dagarna, fast en testförare gör ju betydligt mkt mer än att köra bilar skulle jag anta.

tycker du att det är lika roligt att åka i en berg o dalbana 20 000 ggr om i rad ?

Men det är ju skillnad om man får testa de nya superbilarna... Brinner man för bilar som Gueno verkar göra är det nog ett drömyrke ! laugh

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
655236
June 27, 2004 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

HerrPutte wrote: Nja, har jobbat en hel del med väldigt olika jobb (bla som servitör, c++ programmerare,vaktmästare, diskare och maskinist på fartyg)

Är det inte tufft att kunna säga att man varit sjöman?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
655241
June 27, 2004 - 6:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag jobbar på "lagret" på mejeriet här i stan. Pressar massa grjjer. Lönen är min högsta någonsin och den kommer höjas med ca 10kr snart. 😛

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
655317
June 27, 2004 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Yrkesofficer@Pilot på försvarsmakten...

Akatosh
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1970
655411
June 27, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: [quote=HerrPutte]Nja, har jobbat en hel del med väldigt olika jobb (bla som servitör, c++ programmerare,vaktmästare, diskare och maskinist på fartyg)

Är det inte tufft att kunna säga att man varit sjöman?

Hehe, men det är för det mesta bara sprit (och någon enstaka kärring) när man jobbar på utebåtar, förödande för förhållanden hemma i sverige, jag tröttnade på det men det är ju en viss livsstil, det är ju många ungkarlar på femtio bast som jobbar kvar till sjöss...

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
655419
June 27, 2004 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Spinnjonte wrote: Kanonjobb och bra pröjs som fan. behövde ju aldrig hoppa ur trucken förutom fika och matraster. Ropade bara på kommunicken när det var dags att tanka så kom det en servicesnubbe och fyllde upp en 7-800 liter så man klarade sig ett par timmar till. Betydligt renare och bättre arbetsmiljö i den maskinen än i en vanlig lokalbuss kan jag lova.

Jovisst, men du jobbar fortfarande i gruvorna 🙂 Nästan som att jobba i Sibirien 😀 😉

Spinnjonte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1407
655443
June 27, 2004 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror inte de är så likt jobbet i sibirien.
Lön på en bra bit över 20 000:- för att sitta och skjutsa runt rumpan och snacka skit i comradion tycker jag är ett rätt bra jobb. Jobba två veckor vara ledig en osv. Klart bästa jobbet jag haft, skulle göra mycket för att få ett sånt jobb igen.

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
655459
June 27, 2004 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skulle nog vilja öppna något eget, som går bra dvs.. men vad och vart har jag inte kommit på än!
Nåt som ingen annan tänkt på förut, men hur lätt är det att komma på något sådant?
Sen ska man väl hellst vara intresserad och kunnig i området också.
Huvudsaken jag har ett fritt arbete och inte löpandeband arbete som t.ex på saab, volvo, electrolux o.s.v och sätta ihop likadana saker 8h om dagen/natten. urk!
Får se hur det blir, börjar känna mig mätt på o plugga snart på ett tag.

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
655513
June 27, 2004 - 11:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Vill starta en klubb !
Håller faktiskt på att glida runt nu och skaffa det kontaktnätet som behövs ! Men men, vi får se vad som händer ..

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
655560
June 28, 2004 - 7:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jobbar som arkivansvarig och inte tusan är det drömjobbet...

Tyvärr så vet jag ännu inte vad drömjobbet är...

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
655574
June 28, 2004 - 8:00 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har haft drömjobbet. Jobbade i 2 år som flyglärare i Florida. Jag jobbade 6 dagar i veckan och rätt långa dagar men varenda morgon när jag vaknade kunde jag inte tänka mig något bättre än att åka på jobb!! Problemet med det jobbet är att det betalar mycket dåligt och att det är rätt riskabelt. Idag sitter jag på ett sketet kontor på ett dataföretag. Om det gick att försörja en familj som flyglärare så skulle jag ge min högra arm för att byta tillbaka.

Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
655575
June 28, 2004 - 8:10 am
sp_Permalink sp_Print

jag arbetar som allt-i-allo på ett mindre företag. blir lite lagerarbete, budkörning, gräsklippande och dötid vid datorn.

suger pung å inge vidare betalt.

drömyrket är nog pilot, funderar på att kolla upp lite mer kring det till vintern. vad som krävs och hur utbildningen är och sånt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 394
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL