December 15, 2003
Nja, har jobbat en hel del med väldigt olika jobb (bla som servitör, c++ programmerare,vaktmästare, diskare och maskinist på fartyg) men nu är jag snickare och det tror jag är mitt drömyrke, dels är det kul att konstruera något beständigt som man vet folk kommer att använda i lång tid framöver (speciellt att sätta kök är kul)
Och då är det oftast så att man kan koppla bort hjärnan och tänka på viktigare saker (tex vilken timings man ska testa när man kommer hem 😉 )
June 28, 2001
jag vill bli nån form av teknisk designer eller nått sådant.
typ om någon tar fram en produkt så vill jag ge feedback som uppmärksammas innan produkten lanseras.
jag stör mig på saker som är brutalt dåligt gjorda då minimala funktionsändringar skulle kunna göra det så jävla mkt bättre.
snabbt exempel, en sony bilradio, det piper i högtalarna varje gång man höjer eller sänker, och trofan inte att det går att stänga av pipet på alla modeller !
men för liknande jobb så krävs det typ minst 5års ingengörs utbildning... något jag inte tänker skaffa mig.
så nej jag har inte drömjobbet och inget jobb alls, bortsett från det så har jag inte en aning om vad jag vill syssla med.
June 28, 2001
Gueno wrote: Jag är bokbindare - äkta hantverk (stava) alltså.
Drömmen vore att vara testförare på BMW, Mercedes eller Porsche och få åka runt på Nürburgring hela dagarna och testa skiten. 😀
tror det är mindre skoj att köra runt o runt hela dagarna, fast en testförare gör ju betydligt mkt mer än att köra bilar skulle jag anta.
tycker du att det är lika roligt att åka i en berg o dalbana 20 000 ggr om i rad ?
July 29, 2003
Mind wrote: [quote=Gueno]Jag är bokbindare - äkta hantverk (stava) alltså.
Drömmen vore att vara testförare på BMW, Mercedes eller Porsche och få åka runt på Nürburgring hela dagarna och testa skiten. 😀
tror det är mindre skoj att köra runt o runt hela dagarna, fast en testförare gör ju betydligt mkt mer än att köra bilar skulle jag anta.
tycker du att det är lika roligt att åka i en berg o dalbana 20 000 ggr om i rad ?
Men det är ju skillnad om man får testa de nya superbilarna... Brinner man för bilar som Gueno verkar göra är det nog ett drömyrke !
July 11, 2002
Yrkesofficer@Pilot på försvarsmakten...
December 15, 2003
stormaz wrote: [quote=HerrPutte]Nja, har jobbat en hel del med väldigt olika jobb (bla som servitör, c++ programmerare,vaktmästare, diskare och maskinist på fartyg)
Är det inte tufft att kunna säga att man varit sjöman?
Hehe, men det är för det mesta bara sprit (och någon enstaka kärring) när man jobbar på utebåtar, förödande för förhållanden hemma i sverige, jag tröttnade på det men det är ju en viss livsstil, det är ju många ungkarlar på femtio bast som jobbar kvar till sjöss...
January 5, 2002
Spinnjonte wrote: Kanonjobb och bra pröjs som fan. behövde ju aldrig hoppa ur trucken förutom fika och matraster. Ropade bara på kommunicken när det var dags att tanka så kom det en servicesnubbe och fyllde upp en 7-800 liter så man klarade sig ett par timmar till. Betydligt renare och bättre arbetsmiljö i den maskinen än i en vanlig lokalbuss kan jag lova.
Jovisst, men du jobbar fortfarande i gruvorna 🙂 Nästan som att jobba i Sibirien 😀 😉
December 29, 2003
Tror inte de är så likt jobbet i sibirien.
Lön på en bra bit över 20 000:- för att sitta och skjutsa runt rumpan och snacka skit i comradion tycker jag är ett rätt bra jobb. Jobba två veckor vara ledig en osv. Klart bästa jobbet jag haft, skulle göra mycket för att få ett sånt jobb igen.
February 1, 2002
Jag skulle nog vilja öppna något eget, som går bra dvs.. men vad och vart har jag inte kommit på än!
Nåt som ingen annan tänkt på förut, men hur lätt är det att komma på något sådant?
Sen ska man väl hellst vara intresserad och kunnig i området också.
Huvudsaken jag har ett fritt arbete och inte löpandeband arbete som t.ex på saab, volvo, electrolux o.s.v och sätta ihop likadana saker 8h om dagen/natten. urk!
Får se hur det blir, börjar känna mig mätt på o plugga snart på ett tag.
November 26, 2002
Jag har haft drömjobbet. Jobbade i 2 år som flyglärare i Florida. Jag jobbade 6 dagar i veckan och rätt långa dagar men varenda morgon när jag vaknade kunde jag inte tänka mig något bättre än att åka på jobb!! Problemet med det jobbet är att det betalar mycket dåligt och att det är rätt riskabelt. Idag sitter jag på ett sketet kontor på ett dataföretag. Om det gick att försörja en familj som flyglärare så skulle jag ge min högra arm för att byta tillbaka.
March 1, 2001
jag arbetar som allt-i-allo på ett mindre företag. blir lite lagerarbete, budkörning, gräsklippande och dötid vid datorn.
suger pung å inge vidare betalt.
drömyrket är nog pilot, funderar på att kolla upp lite mer kring det till vintern. vad som krävs och hur utbildningen är och sånt.
2 Guest(s)