November 5, 2001
En mycket intressant frågeställning. Har aldrig tänkt i dessa banor så jag vet inte vilken knapp jag trycker på. Antar att jag uteslutande använder space och enter men vilken tangent det skulle bli om dessa inte fanns har jag ingen aning om. Ska fundera på detta och eventuellt skriva en avhandling om ämnet när jag får tid, lust och ork. Hoppas din undersökning ger resultat.
December 15, 2003
På mitt gamla tangentbord (som tyvärr pajat efter många års användande, snyft, min 10kgs IBM med mikriswitchade knappar...) så hade den knasten som jag fick tangentbordet av ersatt "windows"knappen med texten "any", en meningslös grej men i mitt tycke ganska coolt att trycka på "any"knappen. 😉
Numera dunkar jag bara in tummen i num-paden som ligger precis bredvid musen.
November 27, 2003
Pim_ wrote: [quote=Miller]ctrl + alt + delete?
iaf om man kör windows 😛
psst
Det finns en version som heter XP, har funnits ute ett par år. Testa den o bli förvånad över hur bra och stabil den är.
Finns det fler än ett? 😮 För den jag använt är knappast vad jag skulle kalla stabil. 😉
//Andreas
February 12, 2002
Delph1, fattar inte hur ni lyckas... Mitt XP har kanske krachat 3 gånger på 3 år..
Beror bla kanske på hur mycket porr addons du dragit på dig mm, för de flesta som man kommer hem till som klagar på att de har en seg dator som krachar hela tiden borde ta en titt va de har för kul körandes i bakrunden... XP är väldigt stabilt... :arg:
Å kom inte med nått linux tjaffs som räddinng. Hade linux varit lika populärt som windows hade felen i det exploaterats mycket mer också.
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Delph1, fattar inte hur ni lyckas... Mitt XP har kanske krachat 3 gånger på 3 år..
Beror bla kanske på hur mycket porr addons du dragit på dig mm, för de flesta som man kommer hem till som klagar på att de har en seg dator som krachar hela tiden borde ta en titt va de har för kul körandes i bakrunden... XP är väldigt stabilt... :arg:
Å kom inte med nått linux tjaffs som räddinng. Hade linux varit lika populärt som windows hade felen i det exploaterats mycket mer också.
Jag är inte som sitter och bara låter Windows gå. Jag vill ge mig in i det och utforska.
XP kan säkert vara stabilt om man sitter och stirrar på skärmen i tre år, men om faktiskt använder burken så kommer man successivt dra på sig en massa skit som man inte alltid kan få bort. Och då menar jag inte porr addons, vilket jag inte faktiskt vet varför du föreslog (första du kom på eller?), utan då dll-filer, rester i registret, rester av program osv. Allt detta beror dock i högstra grad på mindre bra gjorda program och inte Windows i sig. Men MS är nog i högsta grad medvetna om detta och att inte erbjuda ett bra botemedel mot detta känns svagt. Vilket i sin tur leder till ett ostablit system.
Om man bara vill ha ett dator som rullar och man inte använder den speciellt mycket är Windows XP säkert jättebra, men hur många gör det? De flesta är som jag och utforskar vad som ebjuds och då drar man på sig en massa skit som inte går att få bort om man inte sätter sig verkligen djupgräver och letar reda på vilka filer som inte egentligen används, men då är chansen istället precis lika stor att man råkar ta bort fel grej eftersom en del är länkade till mer än ett program och det är ju inte säkert alla dessa är dokuneterade på rätt sett etc.
Windows XP är ett "ok" system, jag tycker inte att det är direkt super, men det fungerar oftast relatvit bra under längre pesioder, men sen kommer den dagen då helvete bryter löst och man blir tvungen att göra en helt ren installation av skiten igen 😡
//Andreas
February 12, 2002
Delph1, ja använder min dator till mycket, jag utforskar å tjollrar på. Å ja, porr var de första jag kunde komma på.. Poäng?
Låter man winuppdate ha sin gilla gång nån gång i månaden/veckan så slipper man mycke problem. Å vet man dessutom hur man använder en brandvägg å är klok nog att ha ett updaterat virusprogram så är man nära nog torrskod.. Har man dessutom hört talas om ett litet program kallat adaware så är man on easy streat.
Men gör som du vill. Vill du verkligen kunna utforska kärnan av din dator så good for you.. Jag är nöjd, du är nöjd. 🙂
Edit: glömde ett viktigt argument i ditt bladder.. Använder man installer så kan man dessutom plocka bort alla *.dll (eller "fixa" dem) filer å programrester så det aldrig blir ett problem å du sitter med en nära inte alls nersmuttsad installation hela tiden.. 🙂
November 27, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Delph1, ja använder min dator till mycket, jag utforskar å tjollrar på. Å ja, porr var de första jag kunde komma på.. Poäng?
Låter man winuppdate ha sin gilla gång nån gång i månaden/veckan så slipper man mycke problem. Å vet man dessutom hur man använder en brandvägg å är klok nog att ha ett updaterat virusprogram så är man nära nog torrskod.. Har man dessutom hört talas om ett litet program kallat adaware så är man on easy streat.
Men gör som du vill. Vill du verkligen kunna utforska kärnan av din dator så good for you.. Jag är nöjd, du är nöjd. 🙂
Jag har aldrig haft ett problem med det, och har inte ens nämt det så jag förstår inte riktigt varför du tar upp det.
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Edit: glömde ett viktigt argument i ditt bladder.. Använder man installer så kan man dessutom plocka bort alla *.dll (eller "fixa" dem) filer å programrester så det aldrig blir ett problem å du sitter med en nära inte alls nersmuttsad installation hela tiden.. 🙂
Bladder? Kan väl försöka hålla det på en någorlunda nivå iaf?
Installers är långt ifrån hundraprocentiga, även det finns många som fungerar relativt tillfreställande, dock så ska det ju egentligen inte behövas / erbjudas med Windows... imho.
//Andreas
2 Guest(s)