Nokia Morph Concept - Framtiden?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nokia Morph Concept - Framtiden?
Gorian
Västerås
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 407
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 28, 2008 - 10:08 am
sp_Permalink sp_Print

Råkade snubbla över denna när jag gled omkring på youtube:

Vet att det bara är ett koncept och allt, men ändå lite intressant.
Tror ni att man kommer kunna baka in allt det där, och överhuvudtaget göra det möjligt?

Är detta framtidens telefoner/mediaspelare?

//Gorian

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
1182497
February 28, 2008 - 11:33 am
sp_Permalink sp_Print

Fick nyhetsbrev om det här om dagen.
Lite bilder ifrån det.

[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]

Europe : Morph, a joint nanotechnology concept, developed by Nokia Research Center (NRC) and the University of Cambridge (UK) - was launched today alongside the "Design and the Elastic Mind" exhibition, on view from February 24 to May 12, 2008, at The Museum of Modern Art (MoMA) in New York.

Morph features in both the exhibition catalog and on MoMA's official website. Morph is a concept that demonstrates how future mobile devices might be stretchable and flexible, allowing the user to transform their mobile device into radically different shapes. It demonstrates the ultimate functionality that nanotechnology might be capable of delivering: flexible materials, transparent electronics and self-cleaning surfaces.

Dr. Bob Iannucci, Chief Technology Officer, Nokia, commented: "Nokia Research Center is looking at ways to reinvent the form and function of mobile devices; the Morph concept shows what might be possible." Dr. Tapani Ryhanen, Head of the NRC Cambridge UK laboratory, Nokia, commented: "We hope that this combination of art and science will showcase the potential of nanoscience to a wider audience.

The research we are carrying out is fundamental to this as we seek a safe and controlled way to develop and use new materials." Professor Mark Welland, Head of the Department of Engineering's Nanoscience Group at the University of Cambridge and University Director of Nokia-Cambridge collaboration added: "Developing the Morph concept with Nokia has provided us with a focus that is both artistically inspirational but, more importantly, sets the technology agenda for our joint nanoscience research that will stimulate our future work together."

The partnership between Nokia and the University of Cambridge was announced in March, 2007 - an agreement to work together on an extensive and long term programme of joint research projects. NRC has established a research facility at the University's West Cambridge site and collaborates with several departments - initially the Nanoscience Center and Electrical Division of the Engineering Department - on projects that, to begin with, are centered on nanotechnology. Elements of Morph might be available to integrate into handheld devices within 7 years, though initially only at the high-end. However, nanotechnology may one day lead to low cost manufacturing solutions, and offers the possibility of integrating complex functionality at a low price.

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1182503
February 28, 2008 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

men har dem verkligen gjort en prototyp ännu? Finns den tekninken redan idag 8) och när kan man förväntas se den på marknaden... har inte tiden att läsa just nu o göra reserch nu... cool!

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
1182504
February 28, 2008 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ett långsiktigt samarbete mellan University of Cambridge och Nokia Research Center.
I den takt Nanoteknologin utvecklar sig tar det nog flera tiotals år innan vi ser någon prototyp, tyvärr:(

Hagiz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 489
1182509
February 28, 2008 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

surt!

Dem kan fan inte få sukta en med en så pass najs mobil, när den inte kommer på ett tag!!!!! :s GAAH!

Omdöme: TS/NH - Ebay - Tradera
Projekt: Lanbox Lite@H20 & Server
Bänkar: 5.6GHz

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1182535
February 28, 2008 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidsdjuret wrote: Det är ett långsiktigt samarbete mellan University of Cambridge och Nokia Research Center.
I den takt Nanoteknologin utvecklar sig tar det nog flera tiotals år innan vi ser någon prototyp, tyvärr:(

Tiotals år känns oerhört optimiskt i min mening. Om det här sker inom min livstid blir jag väldigt imponerad.

//Andreas

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
1182537
February 28, 2008 - 4:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Var det någon som sa Vaporware, OK det gäller förstås hårdvara.
Vad heter det då Fudd?
Jag har inte så noga följt Terminologin...
Ja rätta mig om inneorden åt en gammal döende Nörd;)

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1182564
February 28, 2008 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer säkert någon gång och det är underbart att de investerar i det. Det kommer säkert att leda till många mindre framsteg som kommer nyttjas i kommande telefoner, men det de visar i filmen är så totalt in i framtiden att det är önsketänkande att det ska hände i rimlig tid. 😉

//Andreas

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1182588
February 28, 2008 - 8:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Tiotals år känns oerhört optimiskt i min mening. Om det här sker inom min livstid blir jag väldigt imponerad.

//Andreas

Håller med dig där.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 360
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL