August 7, 2001
Det går en dokumentär på onsdag om en nollnings vecka på min skola som var nog den roligaste veckan i mitt liv. Man ska nolla dom nya på skolan o blabla bla. Ni fårstår resten... men iallafall så vill folk stänga ner nollningen pågrund av att dom tycker den är alldeles för grov som den inte är egentligen men den här dokumentären visas ur en negativ synvinkel så dom kommer klippa ihop det så det verkar jättefarligt o dom kallar nollorna "Grisnollor" som vi inte gör utan vi skriker "nolla". Det är dålig journalistik i och med att den är gjord i "Per Wichmans" synvinkel, den ska göras i en neutral synvinkel så tittarna kan få sin egen uppfattning. Ett citat från Per Wichman i lokal TV
"Det gör ont i min kropp när dom ropar hoppa nolla", o sen heter ju dokumentären "Frackar och grisnollor" o där ser ni hur dom vill stänga ner en sån gammal tradition. Det är ju frivilligt så jag förstår inte varför dom ska bry sig o jag har ju väntat på att få nolla i 2år. Men nu ska jag inte babbla mer.
Här har ni TV tider o så
September 15, 2001
Förekommeri ngen nollning på min skola... Ingen alls..
Däremot ska vi ha en fetefest på Q-nightclub i Helsingborg på onsdag där vi(alla ettor från Växjö, Helsingborg och Malmö 180 pers.) ska "lära känna varandra och ha en trevlig kväll"
Skolan bjuder 😀
Skolan bjuder också på en köpenhamsresa nu i vekcan och en weekend på Österlen..
Till våren åker vi till London...
I trean ska vi åka till New York och Barcelona...
Det ni..
Jag börjar allvarligt gilla min skola..
June 29, 2002
Frolic wrote: Förekommeri ngen nollning på min skola... Ingen alls..
Däremot ska vi ha en fetefest på Q-nightclub i Helsingborg på onsdag där vi(alla ettor från Växjö, Helsingborg och Malmö 180 pers.) ska "lära känna varandra och ha en trevlig kväll"
Skolan bjuder 😀Skolan bjuder också på en köpenhamsresa nu i vekcan och en weekend på Österlen..
Till våren åker vi till London...
I trean ska vi åka till New York och Barcelona...
Det ni..
Jag börjar allvarligt gilla min skola..
vad är det för skola du går på egentligen 🙂
verkar ju helt ok 😀
August 7, 2001
nevermind wrote: För fan hitta nåt annat sätt att hävda er på era penalistiska as!
ifall du såg dokumentären så var den vinklad som fan så det du såg är ihopklippt så det ska se jättefarligt ut o han som gjorde filmen är polisanmäld... det går inte riktigt till så som han försöker få det...
August 7, 2001
Dom får dricka precis så mycket dom vill... jag var frack på skolan i norrköping. Det var på skolan i Linköping som dom blev tvingade att dricka. Men ni ska bara veta hur jävla sned vinklad filmen är, skulle ni själva vara Nolla lr Frack så skulle ni bli så jävla arg på den där Per Wichman så det inte finns på kartan!
July 17, 2002
Det är klart att det är omoget, det handlar ju trots allt om omogna ungdomar i grupp. Att det är omoget är ju dock inget skäl att hacka på det.
Per har ju i omgångar försök stoppa nollningen på Ebersteinska så länge jag kan minnas.
Jag fattar inte hur någon kan orka bry sig så mycket var "Tekniskerna" håller på med...
Ps.
Ehh, nej jag gick inte på "Teknis", jag gick Natur...
January 17, 2002
På dragon i umeå har dom en 4 m ljup betong grop som dom släpar ner ettor i och pissar på dom =)
När jag gick på högstadiet brukade vi sno silvertejp - Med fördel dubbelhäftande om det finns - och tejpa fast folk nakna i taket i toaletterna. En kille som satt fast en gång satt där i 3 timmar utan att nån upptäckte honom, han anmälde dom som hade gjort det men ingen kunde bevisa nåt så...
Men jag tycker att dom ska låta nollningen vara. Som sagt, det är tradition, och traditioner ska man ta vara på.
Dock något jag aldrig hört förut är ordet "Frack", vad är det? Nollning räckte för mig iaf =) Såg inte dokumentären så.
July 19, 2001
CoLiC wrote:
När jag gick på högstadiet brukade vi sno silvertejp - Med fördel dubbelhäftande om det finns - och tejpa fast folk nakna i taket i toaletterna. En kille som satt fast en gång satt där i 3 timmar utan att nån upptäckte honom, han anmälde dom som hade gjort det men ingen kunde bevisa nåt så...
Vad hade ni för jävla tejp?? Och har inte taken i skolor ljuddämpar plattor sedan en hel del år sedan??
Jaja, om någon försökte hälla spysaft över mig så hade jag väl sparkat till idioten rätt hårt. Man får fan skylla sig själv om man försöker vara en idiot. Nollning kan väl vara kul men fan inte som dom håller på i Norrköping.
August 7, 2001
HELIX wrote:
Vad hade ni för j**la tejp?? Och har inte taken i skolor ljuddämpar plattor sedan en hel del år sedan??Jaja, om någon försökte hälla spysaft över mig så hade jag väl sparkat till idioten rätt hårt. Man får fan skylla sig själv om man försöker vara en idiot. Nollning kan väl vara kul men fan inte som dom håller på i Norrköping.
Som Per Wichman visade på filmen är det inte riktigt så vi håller på... det är en ren propaganda film. förstå det. sen en sak det var till iår vi skulle göra förändringar o dom gjordes och rektorn blev nöjd... inget klägg i år asså... men i filmen så visades det nada från iår för att då skulle det ju inte verka lika farligt... men nu anmäldes vår rektor av skolverket som enbart handlade efter propaganda filmen o inte efter egna granskningar så dom handlade jävligt orutinerat iochmed det... se det med egna ögon o bilda er egen uppfattning o inte per wichmans!
January 17, 2002
Helix wrote: Vad hade ni för j**la tejp?? Och har inte taken i skolor ljuddämpar plattor sedan en hel del år sedan??
En jävla massa silvertejp som vi snodde från vaktis kontor, och skoltoaletternas tak på Tegs skolan är inte ljuddämpar plattor utan betong. Tro mig, vi tejpade inte bara dit han men en liten bit tejp, utan snarare med så många rullar tejp vi kunde hitta.
2 Guest(s)