Nollning|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nollning
Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
sp_UserOfflineSmall Offline
197369
August 31, 2002 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger bara att jag hade sparkat den idioten som försöker slänga någon skit på mig.

BTW, hur lyckades ni hålla fast killen som ni tejpade upp i taket?

Mötley
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
197976
September 2, 2002 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Skitsnack det där om att det är frivilligt! Det är frivilligt till den grad att man inte behöver delta, men jag kan tänka mig att de som inte deltar känner sig utanför och i och med det känner sig tvingade att delta.

Vidare är det ren skandal att ungdomar som börjar ettan på gymnasiet blir uppmanade/påhejade att dricka sig fulla...dom är ju bara 15-16 år!

Lägg ner skiten!

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
197989
September 2, 2002 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

ja självklart, såna saker som nollning osv när många deltar så blir grupptrycket jääkligt stort, men man får se det från den ljusa sidan, en vacker dag så är det man själv som super nollor fülla 😛

LiMpY
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
198032
September 2, 2002 - 5:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Mmm nollning är kul.. det var ett par år sen nu.. men jag fick käka kattmat(på burk) blandat men ättika, snus, spott, fimpar mm.
men fan va kul vi hade.
kalles kaviar i håret också.. det luktade länge.. lmao
men jag och en polare gick upp i en liten skogs bäck och tvättade av oss :().

var tvungen att lägga till det roligaste.
En tjej i trean (sjukt snygg) sa till en snubbe i min klass : Ta en sked till så får du en puss.
Och han käkade på så in i helvet Lmao..... LoL hahaha jävla dumhuve..
sen när han stod och spydde i sjön som var breve gick hon och puttade i honom lol.

Mötley
Siktar mot toppen
Medlem
198034
September 2, 2002 - 5:38 pm
sp_Permalink sp_Print

LiMpY wrote: Mmm nollning är kul.. det var ett par år sen nu.. men jag fick käka kattmat(på burk) blandat men ättika, snus, spott, fimpar mm.
men fan va kul vi hade.

En tjej i trean (sjukt snygg) sa till en snubbe i min klass : Ta en sked till så får du en puss.
Och han käkade på så in i helvet Lmao..... LoL hahaha j**la dumhuve..
sen när han stod och spydde i sjön som var breve gick hon och puttade i honom lol.

Vad ska man säga? Fattar inte hur man kan utsätta sig för något dylikt frivilligt...

LiMpY
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 41
198038
September 2, 2002 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Mötley wrote: [quote=LiMpY]Mmm nollning är kul.. det var ett par år sen nu.. men jag fick käka kattmat(på burk) blandat men ättika, snus, spott, fimpar mm.
men fan va kul vi hade.

Vad ska man säga? Fattar inte hur man kan utsätta sig för något dylikt frivilligt...

Tradition.... Restaurangskola.

abishai
Member
Medlem
198071
September 2, 2002 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

jao det blir lite press när det är tradition också i vissa skolor, men i min skola har det inte precis varit nån tradition nä 😕

-siN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 933
198084
September 2, 2002 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ligger nog lite risigt till om ett år (ungefär) då e det min tur att bli nollad :cy: :bgrin:
men jag kommer nolla 3:orna MOHAHAHA laugh

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
198106
September 2, 2002 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ni som inte har nollat i era liv fattar inte det roliga... ni ska föröka vara mogna men ni är inte mognare än vi som har nollats lr nollar så... ni är bara avundsjuka för ni själva för ni inte kunde nolla... o ni som skaffar er åsikter efter dokumentären vet inte hur det "egentligen" ser ut!

edit: +inte

abishai
Member
Medlem
198111
September 2, 2002 - 7:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: ni som inte har nollat i era liv fattar inte det roliga... ni ska föröka vara mogna men ni är inte mognare än vi som har nollats lr nollar så... ni är bara avundsjuka för ni själva för ni kunde nolla... o ni som skaffar er åsikter efter dokumentären vet inte hur det "egentligen" ser ut!

hmm nu får du förklara dig lite, jag fatta ingenting av det där :arg:

dree
Member
Medlem
198117
September 2, 2002 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote:

hmm nu får du förklara dig lite, jag fatta ingenting av det där :arg:

det är så att dokumentären som gick var ren propaganda o ihop klippt så det skulle se asfarligt ut... det är väldigt mild egentligen.. bara att dom har kliptt så det är som om vi mobbar dom.

abishai
Member
Medlem
198134
September 2, 2002 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

ah men det fatta jag, det är självklart att tv och tidningar och all media förstorar upp allt men det är sånt man får ta 🙄

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
198150
September 2, 2002 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, nollning kan man inte ha många bra tankar om. Visst jag förstår att det kan vara bra att eleverna lär känna varandra bättre, men det finns andra sätt. Att utsättas för så f-rbaskad korkad förnedring...fy fan!
Våga bara! :bash:

Mötley
Siktar mot toppen
Medlem
198203
September 3, 2002 - 9:41 am
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote: ni som inte har nollat i era liv fattar inte det roliga... ni ska föröka vara mogna men ni är inte mognare än vi som har nollats lr nollar så... ni är bara avundsjuka för ni själva för ni inte kunde nolla... o ni som skaffar er åsikter efter dokumentären vet inte hur det "egentligen" ser ut!

edit: +inte

Jag har blivit nollad...men naturligtvis deltog jag inte i någon förnedrande aktivitet. Det förekom förresten ingenting i närheten av det grövsta som visades i dokumentären.
Du snackar om att vi inte är mognare...hmm, vi är i alla fall klokare (och antagligen mognare också) 😀

De som säger att dokumentären inte visar en rättvis bild snackar skit, för aktiviteterna man har fått se har ju uppenbarligen förekommit.

dree
Member
Medlem
198212
September 3, 2002 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

Mötley wrote:
De som säger att dokumentären inte visar en rättvis bild snackar skit, för aktiviteterna man har fått se har ju uppenbarligen förekommit.

det har dom men inte när han t.ex klipper ihop matkastningen från 4år så den verkar jättelång... o sen var klägg förbjudet iår... så visst har det förekommit men han visade inget om förändringarna till iår.

dree
Member
Medlem
198213
September 3, 2002 - 10:24 am
sp_Permalink sp_Print

abishai wrote: ah men det fatta jag, det är självklart att tv och tidningar och all media förstorar upp allt men det är sånt man får ta 🙄

jupp sant 🙄

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
199293
September 6, 2002 - 10:33 pm
sp_Permalink sp_Print

LiMpY wrote: Mmm nollning är kul.. det var ett par år sen nu.. men jag fick käka kattmat(på burk) blandat men ättika, snus, spott, fimpar mm.
men fan va kul vi hade.

ÅÅ fan, jag hade inte kunnat kontrolera mig då! Jag hade väl brytit ned henne på marken och spytt i hennes hår... Eller testa hur lätt fingrar bryts om man böjjer dom bakåt..

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
199456
September 7, 2002 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Det där är ju för fan lugnt.....ryck in på ett jägarförband och så ska ni få se på nollning........då är man tamejfan inte värd ett skit.....

Död åt militären......

Bebben
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
200061
September 10, 2002 - 6:47 am
sp_Permalink sp_Print

Nollningen är en tradiotion... Det är bara idioti att man avskaffar det.. Det är ju det som man väntar på att få göra tills man börjar trean.. Det var avskaffat på min skola.. Å alla blev rätt så sura för det.. Fanns iof 2-3 klasser som lyckades få hålla på lite.. Men det var bättre förr =(

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 117
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL