July 18, 2003
Tjena
Tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som håller på att bli nollad, eller nollar.
Jag har skit skoj här, hoppas att ni har det också.
/blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
March 9, 2004
Kryper bara längre ner... .föra året vart vi nollade på gymnasiet. Dock så garva alla bara när alla lag tävlade.
Först irlänsk julafton med en bandyklubba sen några koner som man skulle runda. Sen vidare till ett bad där man skulle plocka upp ett äpple med tänderna. Under ett hinder och så självklart mjölk med en socker bit i. Måste jag säga vad vi fick göra....... sen några hinder till och tillbaka till start.
Var skit skoj
February 6, 2004
Coore wrote: Näfan, jag nollas inte, men går dock och kollar på alla nollor och deras fula utstyrsel. 🙂
Går inte riktigt att jämnföra nollningen i gymnasiet med nollningen på högskolan, nollningen när man börjar högskolan är riktigt kul.
Lyssna på den här grabben, han vet vad han pratar om. Högskolenollningar är (över lag) inte i närheten av den bild man fått av gymnasienollningar. Istället för sexistiskt penalistiska går de ut på att lära känna varandra och svetsa samman klassen till en grupp!
*stolt nolle-fadder i två omgångar*
July 22, 2003
Shinji wrote: Absolut!
Skamliga aktiviteter och dricka varenda kväll! 🙂
//Just hemkommen från München Hoben (ni som studerat vid LiU vet vad det är ;))
Där var jag med igår. Det var väldigt trevligt och Håkan var riktigt bra. Och för en gångs skull så var vädret fint också 🙂
Edit: Sen som Coore redan skrivit så är det en enormt stor skillnad på nolllning på högskola och gymnasie. Man gör bara roliga saker på högskolan och allt är frivilligt. Det är utan tvekan en av de roligaste perioderna i ens liv.
February 3, 2005
Vi fick äran att stå för nollningen i år..
Mynt på golvet så fick nollorna köra runt det med näsan ungefär 25meter.
Sen är det bära alla böcker man äger ovanför huvet liknande vapenutbildning fast med böcker så fick dom springa runt o säga att dom var nollor hela dagen ..
Riktigt kul hade vi...
Vi äldre fick solstolar med paraply drinkar o vara domar över det hela..
Jag är riktigt nöjd med det vi åstakom..
July 22, 2003
JohanK wrote: Vi fick äran att stå för nollningen i år..
Mynt på golvet så fick nollorna köra runt det med näsan ungefär 25meter.
Sen är det bära alla böcker man äger ovanför huvet liknande vapenutbildning fast med böcker så fick dom springa runt o säga att dom var nollor hela dagen ..
Riktigt kul hade vi...
Vi äldre fick solstolar med paraply drinkar o vara domar över det hela..
Jag är riktigt nöjd med det vi åstakom..
Antar att det är på gymnasiet? För det är precis så som en nollning inte ska vara. Tror inte många av nollorna tyckte det var särskilt roligt eller lärde känna varandra, vilket är huvudsyftet med nollningen.
July 18, 2003
Kizo wrote: Japp!
Fest varenda kväll i två veckor nu!
Ikväll är det Pubrunda då vi ska gå igenom alla pubar i staden, typ. Men jag står över det, för jag är inte mycket för sånt och jag har äntligen fått internet!
Blygsamt!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
Kom hem vid 4inatt och matten började vid 8. Är rätt seg nu, men om två timmar så börjar det igen.
Nollningen här är inte alls samma sak som vi hade på gymnasiet. Här är det ju skoj, alla är trevliga fester överallt. Kommer att posta lite bilder när jag får tag i det.
IBM Thinkpad T60
1 Guest(s)