April 1, 2001
Tjena allt folk
Det är lite dåligt drag i våran kära chat på IRC nu för tiden. Skulle vara trevligt om mer folk var där och snackade Där passar det t ex att ta mycket av "det lösa snacket" som ibland finns i allmänt forumet också
Kanalen heter #nordichardware och finns på Quakenet. Exempel så Quakenet servrar är se.quakenet.org, irc.fragzone.se
För er som inte vet vad IRC är, så kan jag meddela att det är där det chattas mest i hela världen typ En bra och enkel IRC klient är mIRC32 och finns att hämta hem under övrigt i filarkivet här på NH
Så, kom och chatta bara !
June 17, 2001
Jag blev lite besviken på #nordichardware !!
Först så är det rätt mycket folk där, men ingen snackar (skriver)
Och när jag ställde en "Rookie" fråga så var det en gonte som började dilla om att jag skulle anlita ITkonsulting.
NH är fortfarande till för DATORfrågor och dom som inte har fattat det, har ju inte mycket här att hämta. :burn:
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 11, 2001
ganska kul att enbart folk som jobbarlr är moderators skriver i denna tråd....är de bara ni som hänger i irc kanalen lr?
*christian*
-----------------------------
min burk:
ASUS P3B-F Moderkort
PIII 500@500
192 sdram (pc100)
4gb+40gb
Geforce deluxe 256 med 32 ddrram
February 11, 2001
April 1, 2001
On 2001-11-10 14:26, WIGGER wrote:
Jag blev lite besviken på #nordichardware !!Först så är det rätt mycket folk där, men ingen snackar (skriver)
Och när jag ställde en "Rookie" fråga så var det en gonte som började dilla om att jag skulle anlita ITkonsulting.
NH är fortfarande till för DATORfrågor och dom som inte har fattat det, har ju inte mycket här att hämta. :burn:
Jo, det är det som är problemet. Det var därför jag skrev denna tråden för att få dit mer folk
March 5, 2001
Nu är det så att man sitter bakome en rutten brandvägg på skolan och då tycker våra datoransvariga att vi inte ska kunna vara ute på mirc så den porten är ej tillgänglig.
och hemma har man bara modem 🙁
Om nån vet hur man lätt kommer förbi brandväggen så säg till så lovar jag att jag ska vara på #nordichardware så ofta jag kan!
October 17, 2001
On 2001-11-11 17:50, Quaero wrote:
Sitter man med modem så måste man ju tänka på samtalskostnaden också.
Behöver man inte alls de!
På den gamla goda tiden (läääänge sen nu, phew) så lyckades jag med räkningar på sådär 1958:- / månad... o såntdär ....
[ Detta Inlägg ändrades av: interfact den 2001-11-13 15:23 ]
August 4, 2001
Felangur..
jooo.... du måste skriva in proxyns ip och ett användarnamn i proxy......
Om det är en mindre bra proxy så kan du ju allitd köra på port 4000 eftersom dom brukar banna port 6000 och uppåt...tror jag.
Men det är bara att leta på ipn till proxyn sen kör du med ett inloggnings namn tex vi kör elev elev och port 8080...
Geforce MX 32mb
Samsung 80gb, IBM 30gb
Ricoh 20x10x40x
#Nordichardware on DalNet
[ Detta Inlägg ändrades av: NoEx den 2001-11-13 15:33 ]
1 Guest(s)