February 1, 2003
för att stilla allas eran hunger efter mer så ligger det nu uppe en början på bonusbanorna från mig ...
jag kommer lägga upp flera banor ju längre tiden går och jag har fantasi ...
bör nämnas att nu spelar vi i en högre liga (vill tro det iaf)
så bli inte frustrerade om ni inte löser denna första uppgift på en gång ... för mig, utan att veta om vad det handlade om så skulle det ta mig någon timme iaf ...
så vart ska ni ta er??
http://www.mounte.net
såklart!
som jag sa så kommer det upp fler banor och jag kommer göra det så att ni kommer åt dom samtidigt då det kommer vara väldigt skiftande karaktär ...
givetvis är det fritt att diskutera eventuella lösningar på detta forum ... hjälp varandra ... och om det inte händer så mkt på en stund så kommer jag slänga in någon hint nu och då ...
Vänligen // Daniel aka mounte
February 1, 2003
nu börjar det närma sig 24 timmar sedan jag lade upp uppgiften...
diskussionerna är inte igång, jag ser att det är några som kikat in ... men kanske vänt illa kvickt ... vem vet
därför tänker jag börja med en ledtråd redan nu ...
ledtråd 1: Uppgiften handlar om kryptering
och om ni letar efter någon länk eller så... det finns ingen, hela uppgiften kommer ni åt på:
July 13, 2002
Spindel wrote: Jag lyckas inte ens komma förbi första lvln...
inte jag heller 😀 Har inte fattat nått av nån av de hära... kan iofs inget om programmering eller ens hur man gör en hemsida för den delen heller... håller mig till hårdvara 😀
Trodde jag var smart när jag högerklickade och valde "visa källa" och fick upp en massa text och lästa av:
if (passwd =="intel") {
alert("Jaaaa!! Kunde du inte göra de lite svårare?");
och trodde intel va pass men funkade inte 🙁
April 20, 2002
Hehe....gick till sidan och kollade runt sen fick jag ge upp. Är man dum så är man 😛
Ska inte ge mig på saker jag inte tror jag klarar av.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 1, 2003
vad ligger uppe ... gällande min extra uppgift så ligger den uppe ...
huvudtävlingen ska ligga uppe också så vitt jag vet ...
ledtråd nummer 2 kommer senare ikväll ...
April 20, 2002
Ja att komma vidare från http://www.mounte.net verkar i nuläget helt omöjligt.
Provat med allt jag kan komma på så om du loggar IPs så kanske du hittar en del...hehe
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 3, 2003
Elias667 wrote: [quote=Spindel]Jag lyckas inte ens komma förbi första lvln...
inte jag heller 😀 Har inte fattat nått av nån av de hära... kan iofs inget om programmering eller ens hur man gör en hemsida för den delen heller... håller mig till hårdvara 😀
Trodde jag var smart när jag högerklickade och valde "visa källa" och fick upp en massa text och lästa av:
if (passwd =="intel") {
Samma här 🙁
December 15, 2002
Spindel wrote: [quote=Elias667][quote=Spindel]Jag lyckas inte ens komma förbi första lvln...
if (passwd =="intel") {
Samma här 🙁
De går även att länka in JavaScript via .js-filer. Se detta som en solklar ledtråd. Vill ju gärna se att Ni i alla fall kommer till nivå 2.
1 Guest(s)