April 20, 2002
Ja det här var svårt.
Får vänta på nästa ledtråd och se om jag förstår något av det.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 1, 2003
ingen som klarat det än märker jag ...
ledtråd 3:
allt är inte vad det SER ut att vara...
mellanslag, i filnamn, hur ?
filändelser, vilka, php, asp, htm, html, shtml... men vilken av dessa är vackra ??
mjo, det var en ledtråd ... men observera att det enbart är en ledtråd till en annan ledtråd ... som är mer ledande ... någon direkt ledande ledtråd till "THE uppgift" kommer inte föräns om ett bra tag ...
September 28, 2003
mounte wrote: ingen som klarat det än märker jag ...
ledtråd 3:
allt är inte vad det SER ut att vara...
mellanslag, i filnamn, hur ?
filändelser, vilka, php, asp, htm, html, shtml... men vilken av dessa är vackra ??mjo, det var en ledtråd ... men observera att det enbart är en ledtråd till en annan ledtråd ... som är mer ledande ... någon direkt ledande ledtråd till "THE uppgift" kommer inte föräns om ett bra tag ...
:-s
July 13, 2002
ManicBlue wrote: [quote=Spindel][quote=Elias667][quote=Spindel]Jag lyckas inte ens komma förbi första lvln...
inte jag heller 😀 Har inte fattat nått av nån av de hära... kan iofs inget om programmering eller ens hur man gör en hemsida för den delen heller... håller mig till hårdvara 😀
Trodde jag var smart när jag högerklickade och valde "visa källa" och fick upp en massa text och lästa av:
if (passwd =="intel") {
alert("Jaaaa!! Kunde du inte göra de lite svårare?");
och trodde intel va pass men funkade inte 🙁
Samma här 🙁
De går även att länka in JavaScript via .js-filer. Se detta som en solklar ledtråd. Vill ju gärna se att Ni i alla fall kommer till nivå 2.
haha... fatatr nada, vet inte ens vad javascritp är förutom att det står en massa om det där på "visa källa" 😀 Men tack för ledtråden hur som helst 😉
EDIT: ironiskt att min tusende post ska handla om att jag inte har en jävla aning om vad jag håller på med :D...
April 20, 2002
Bra känner att jag behöver mer ledtrådar....vill så gärna komma vidare i alla fall till andra nivån...=)
Fastna på första är ju inge kul!
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
ManicBlue wrote:
Hur långt har du kommit med mina nivåer?
Hrm...gav upp när jag kom till andra.
Får fram det kodade lösenordet men har ju inte en aning om hur jag ska dekoda det.
Sökt på nätet men det jag hittar är inte tillräckligt.
Kanske måste man göra det manuellt och det har jag ingen aning om hur man gör.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 17, 2002
Alltså vafan, på http://www.mounte.net ser jag bara lite abstrakt konst, men det står inget i koden som tyder på att det skulle vara en uppgift...
April 20, 2002
Haha, vilka sköna ledtrådar du ger oss...:D
Gillar det verkligen, det ger nog inte många av oss mycket klarhet.
Men det är kul. Man sitter ju och funderar hur i helsike du har kunnat klura ut något sånt här från första början.
Jaja, ser fram emot nästa ledtråd.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 1, 2003
Tintin, för att vara ärlig så är det en ganska klåparaktig uppgift, jag ville nämligen få upp en uppgift i tidigt stadium för att hålla er igång ... då min RIKTIGA uppgift inte var klar så blev det den som är nu ... i väntan på något bättre och roligare ... så det mesta är improvisation med alla ledtrådar osv...
2 Guest(s)