December 15, 2002
DoggY wrote: [quote=mounte]klart ni kan diskutera i denna tråd ...
diskutera fritt ... ge inte ut några som helst koder eller direkta url:er ....
Koder? Jag antog att det bara var nån skumm sida eller bild man skulle komma på namnet på med lite fantasi...är jag helt ute å cyklar?
Som man säger ibland kan en bild säga mer än 1000 ord....
April 20, 2002
Ja det där med %20 förstod jag inte alls.
Om det ska läggas in där det normalt är mellanslag i någon text man kan få fram så hittar jag inga onormala mellanslag och om man ska hitta "%20" i någon text och ha mellanslag där istället så går jag bet där också. Inga mellanslag och inga %20 alls som jag kan hitta.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
February 7, 2003
ManicBlue wrote: Vill bara påpeka att de ännu finns en silver och bronsplats kvar på de nivåer som inte räknas in under bonusnivån. 😉
Ja det vore kul å knipa silver eller bronset men nu är det så att jag inte kan komma till sista sidan, är det din servers fel eller är det min uppkoppling (har haft lite problem på senaste tiden...)?
February 1, 2003
dags för ytterligare någon hint ...
hmm efter att ha tänkt länge... ca 20sekunder så beslutar jag mig för att denna "ledtråd" INTE ska leda direkt till den lite mera ledande ledtråden som andra redan hittat ... det är ju inte schysst att ge någon detta gratis då andra fått kämpa ... ist. så blir det en allmän ledtråd... till nytta för alla ... kanske ...
hur är en bild uppbygd? hur fungerar jpg bilder, vad har dom för struktur ...
hur kan man se på bilder, kan man filtrera bort något, förstärka andra delar för att kanske se en bild som inte är så skön för ögat...men ack så skön för ögat hos en med kunskap inom statistik...
December 15, 2002
DoggY wrote:
Ja det vore kul å knipa silver eller bronset men nu är det så att jag inte kan komma till sista sidan, är det din servers fel eller är det min uppkoppling (har haft lite problem på senaste tiden...)?
Sorry, har haft den nere p.g.a en installation av ny brandvägg. Ska försöka få igång den snarast.
January 4, 2001
mounte wrote: hur kan man se på bilder, kan man filtrera bort något, förstärka andra delar för att kanske se en bild som inte är så skön för ögat...men ack så skön för ögat hos en med kunskap inom statistik...
Det var det första jag började med när jag såg sidan... men hittade ingenting då... nåja.. får väl ta en titt igen då... 🙂
April 20, 2002
Detta var det skummaste jag någonsin varit med om...hehe
Coore, du har kommit vidare på mounte.net va?
Klarade du det i så fall utan att få fram något från bilderna?
Jag har försökt att manipulera bilderna som bara den och på alla sätt jag kommer på men får inte fram något som jag kan se som potentiell ledtråd.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Ja ge upp vill vi ju aldrig göra...:D
Hoppas bara vi kan komma fram till rätt ledtråd till slut.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 4, 2001
Tintin wrote: Detta var det skummaste jag någonsin varit med om...hehe
Coore, du har kommit vidare på mounte.net va?
Klarade du det i så fall utan att få fram något från bilderna?
Jag har försökt att manipulera bilderna som bara den och på alla sätt jag kommer på men får inte fram något som jag kan se som potentiell ledtråd.
Jag har kommit till den sidan som förmodligen alla andra oxå har gjort med tanke på de senaste ledtrådarna... 🙂
Och jag får fan inte fram något av bilden... jag måste tänka i fel banor nu.. irriterande...
April 20, 2002
Alltså jag har inte kommit längre än förstasidan.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)