May 7, 2004
Fick bara för mig att skriva ner en sak som jag hade tänkt på efter ha varit här ett tag.
När jag började hänga på hårdvarusidor så var det Sweclockers som gällde. Efter ett tag så hittade jag Nordichardware, och vart medlem här också. Märkte en stor skillnad emellan folket här och Sweclockers.
Jag publicerade min projektlogg på mitt datorbygge både här och på Sweclockers delvis för att undersöka skillnaden emellan folket som hänger på sidorna.
Här vart jag vänligt bemött, folk gillade mitt bygge och gav många komplimanger. Det känndes verkligen uppmuntrande att fortsätta med datorn.
Sweclockers var det en stor skillnad. Folk tyckte det var fult och tråkigt. Man tappar lusten av sånt folk.
Man märker verkligen hur folket här är vänligare och mer moget än Sweclockers. Man kan inte skriva ett inlägg där utan att bemötas av negativitet. Jag vet inte varför kontrasten är så stor, men den märks tydligen.
Ta t.ex. om någon ställer en rätt lätt fråga här så kommer folk försöka svara på den så gott det går. På sweclockers kommer det kommentarer som "oh, bli trött på dessa n00bs", "googla ffs!" och så vidare.
Tack för att ni fan är bäst här på NordicHardware! Nu är det NordicHardware som gäller för mig, är så trött på Sweclockers och folket där.
Ville bara skriva av mig lite. Lås tråden om ni känner för det..
Någon annan som kännt av kontrasterna emellan Sweclockers folk och NordicHardwares folk?
December 10, 2002
Jag har också råkat ut för samma sak .. så blev jag tipsad om nh .. besökte deras gamla sida och blev fast .. sedan dess har jag varit nh-beroende 😀 ... jag får också tacka för att alla på nh är så jävla underbara.
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
January 14, 2002
svar som "googla ffs!" förekommer av vissa här inne.. men var också medlem på sweclockers för lääänge sen där det förekommer hela tiden.. men det var lääänge sen jag slutade besöka deras sida också.. finns bara en annledning till att jag skulle göra det och det är om dom skulle ha nån recension på någon produkt som inte NH har..
länge leve NH!
September 28, 2003
Ja! Nh äger Swec forumet any day på allt! 🙂
DexiL wrote: Ta t.ex. om någon ställer en rätt lätt fråga här så kommer folk försöka svara på den så gott det går. På sweclockers kommer det kommentarer som "oh, bli trött på dessa n00bs", "googla ffs!" och så vidare.
sånt förekommer inte här på grund av att det motarbetas av alla! och det är jag glad för.
jag har hängt på swec en helg när nh va nere, eller bytte server eller något- Efter den tiden gjorde jag en tråd om att jag ville att dem skulle ta bort min användare osv. jag säger bara aldrig mera Swec inte ens om det var det enda alternativet.
atmosfären där: alla hormonstinna cspojkar samlas på ett ställe och pratar om "noobs" och vem som äger vem=swec 😕
March 10, 2002
.ToL wrote: Har själv inte "hängt" på Sweclockers men det sägs ju att det ska vara mycket bättre här.
Av dom få trådar Jag har skapat så har jag bara bemöts av negativitet. Är det bara för att ni inte gillar mig? :(.
*Ursäkta om jag lånar din tråd lite*
Kanske bara för att du är som du är? : > Eller att du skapat dåliga trådar ? =)
March 14, 2004
PolarIce wrote: Jag går mycket på design.
Tycker deras sida är lite rörigt.
Kanske för att jag inte är där så ofta, men jag fastnade aldrig för deras design.
NH´s ser mycket enklare ut på något vis. Och übersnygg är den 🙂
Jupp. Sweclockers design är inte speciellt bra.
May 10, 2003
Ja hänger på båda men började med nh först . Ja frågar sällan om saker på och har inte blivit illa bemött eller kallad noob va ja kan komma ihåg på nån av forumen.
Men som sagt det ligger nog lite i det ni säger lite mer moget folk här :D.
Sweclockers har dock fördelar också de är bättre på nyheter tycker ja 🙂
June 28, 2001
på swec så vet alla att moderatorena har sylvassa piskor mendans här får man spö i det okända.
jag tror sådant kan påverka stämmningen
😉
annars kan det ha nånting med "kamratuppfostran".
här så får man mkt kritik om man bara skriver "google ffs"
vänlighet smittar av sig
December 31, 2001
Dessa NH vs Swec trådar är enormt älskade av våra moderatorer 🙂
Har även jag vart medlem på Swec men efter en insident med castors ringmuskel och en del pussande så blev jag bannad.
Swec var som NH är nu för några år sedan, det var trevligt folk där oxå och många var hjälpsamma, dock så annonserades sweclockers på lunarstorms datordiskus och då började det hela balla ur. Det blev drygare och drygare folk för varje månad som gick och den gammla eliten drog iväg till andra forum så nu är swec bara en förbannat stor hög med medlemmar och för lite moderatorer för att styra stället.
1 Guest(s)