November 18, 2003
NH|SiBBoR wrote: Snoman89, du råkar inte ha WhatPulse på när du fjärransluter till en dator? Det är en bugg.
nope ingenting sånt, tror de har med seti@home o göra
September 17, 2001
Snowman89 wrote: [quote=NH|SiBBoR]Snoman89, du råkar inte ha WhatPulse på när du fjärransluter till en dator? Det är en bugg.
aha, ok. hör av dig till dem och rapportera denna bugg då. vore bra.
November 18, 2003
NH|SiBBoR wrote: [quote=Snowman89][quote=NH|SiBBoR]Snoman89, du råkar inte ha WhatPulse på när du fjärransluter till en dator? Det är en bugg.
aha, ok. hör av dig till dem och rapportera denna bugg då. vore bra.
okej, men nu tror ja jag vet var de va, deras server va ju nere o ja tror att de hade med de o göra för jag startade om datorn o då funka de inte o de gick inte att skicka in de heller
January 14, 2002
Server outage - Posted by: Sabre on 6th September 2004, 06:22:20
Well, the last 3 days has been quite a ride. On friday night our last server got shut down by our sponsor without word, so we could not get a fresh database backup. First thing we had to do, is find a new host, fast. Yesterday we finally found a good one, interweb.us.We have just gotten everything, including pulsing to work. So everything should be OK.
As far as the database goes, due to the sudden shut down, we only had a backup of 23 August, so unfortunatly everything what happened between 23 August and now, is lost. If you joined or created a team between this date, please do so again. If you signed up in those days, please do so again.
About the pulse history; We were thinking about it for a long time, there was a poll in the forums for a long time. And due to this move, we decided to rearrenge it a little bit. Yes, the pulse history is gone, and from now on, it will only show you a month's old pulses. This is to minimize our database, so we can get the best speed out of it, plus it's easier to backup it when it's smaller, so that will be done every day from now on
😉 irriterande ja..
September 17, 2001
John_lz wrote: Jag blev av med kontot??? Jag skulle skicka in en puls och så saknades mitt konto? Så nu har jag fått regga om mig och börjar från noll igen, surt!! :arg:
Jag låter det ticka på ett tag och ser om det funkar men nollar det igen så ger jag mig.
fy, det var inte roligt. för mig fungerar det nu, men hade problem att logga in där ett tag (via klienten). testa ditt gammla konto igen!
March 10, 2002
John_lz wrote: Jag blev av med kontot??? Jag skulle skicka in en puls och så saknades mitt konto? Så nu har jag fått regga om mig och börjar från noll igen, surt!! :arg:
Jag låter det ticka på ett tag och ser om det funkar men nollar det igen så ger jag mig.
Jag hade över 100k i en pulse som jag inte kunde skicka iväg. =/ Sen gick jag miste om typ 150k till =/
November 26, 2002
NH|SiBBoR wrote: [quote=John_lz]Jag blev av med kontot??? Jag skulle skicka in en puls och så saknades mitt konto? Så nu har jag fått regga om mig och börjar från noll igen, surt!! :arg:
fy, det var inte roligt. för mig fungerar det nu, men hade problem att logga in där ett tag (via klienten). testa ditt gammla konto igen!
Mitt konto var borta. Jag har reggat ett nytt identiskt, men all data från det gamla är borta. Jag reggade mig första gången 25 augusti och dom har visst tappat all data från den 23:e och framåt.
July 18, 2003
Om man har modem, kan man ändå använda detta och ladda upp sina resultat när man kopplar upp sig?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
July 18, 2003
Quarzi wrote: [quote=*blitz*]Om man har modem, kan man ändå använda detta och ladda upp sina resultat när man kopplar upp sig?
japp.. man kan starta om datorn å grejer men det sparas ändå.. så det är bara att skicka när man är uppkopplad
Ok, har försökt att gå med i Nordichardware nu, men det funkar inte. Har testat med versaler också, på lösenordet!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
November 26, 2002
Hur kan niro som leder Nordichardeware listan ha 1.74 keys per sekund??? Sitter man och skriver dygnet runt?? Bugg eller fuffens??? På sin 6:e puls hade han 9 keys per sekund i 2,5 miljoner tangenttryckningar.
Börjar bli skeptisk... 😕 Eller har jag inte fattat statistiken?
June 17, 2001
Jag har också hoppat på. Detta har vi redan gjort en gång tidigare, men då hette det väl Project Orca eller liknande.
Precis som ORCA så kan man fuska på detta med.
De som har detta tangentbord
[Image Can Not Be Found]
kan sitta och fuska genom att snurra på volymkontrollen och genom det få en sörens massa knapptryck. Ganska illa, men nog inget de kan/vill ändra på.
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
2 Guest(s)