March 9, 2004
Fick tag i en C64C idag tänkte starta en tråd om sådant 🙂
fixade några bilder med min fina kamera 😛
har ni något själv så släng upp några bilder.
November 27, 2003
Polekatt wrote: hehe commandore 64, gamla goda tider, drog i gång mitt gamla för 3 månader sen, spelade lite frogger och karate och grejjer 🙂
fast jag körde inte med kassetter utan med stora feting disketter, typ vanlig diskett x 3 000 🙂
:wide: hädare...
Det väcker minnen dock. Hundratalet kasettband som låg i stort sett överallt. Funderade länge och väl på att införskaffa en diskettstation men priset var helt enkelt för orimligt. Fanns ju ändå en viss charm med att köra band trots allt.
Undrar hur många joysticks man kört slut på med åren egentligen :-k
Kanske bara lite OT men: Min första bil var för övrigt en Commodore
[Image Can Not Be Found]
Stora motorn så klart 😉
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=Polekatt]hehe commandore 64, gamla goda tider, drog i gång mitt gamla för 3 månader sen, spelade lite frogger och karate och grejjer 🙂
fast jag körde inte med kassetter utan med stora feting disketter, typ vanlig diskett x 3 000 🙂
:wide: hädare...
Det väcker minnen dock. Hundratalet kasettband som låg i stort sett överallt. Funderade länge och väl på att införskaffa en diskettstation men priset var helt enkelt för orimligt. Fanns ju ändå en viss charm med att köra band trots allt.
Undrar hur många joysticks man kört slut på med åren egentligen :-k
Kanske bara lite OT men: Min första bil var för övrigt en Commodore
[Image Can Not Be Found]
Stora motorn så klart 😉
//Andreas
Jag minns när jag ringde på en annons typ i början på 90-talet tror jag det var:
Commodore 64 säljes
I skick som ny.
1500:- vid snabb affär..
Sitbilligt tyckte jag, och började med att fråga om den var bes/skattad.
Både killen (Typ 13-14 år) som svarade och jag fick skrattanfall..Det var en sån där gammal dator han skulle sälja..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)