February 21, 2003
Dehman wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Marcan-]Man säger inte Voulles vouz coche avec moi på franska, det är inte så de stöter på varandra.
Nä man säger "Voulez vous baiser avec moi?" :bgrin:
Efter du fällt kommentaren - ducka!
Vad betyder det? :bok:
"Vill du k****a med mig?"
"baiser" är en grövre form av "coucher"
January 23, 2002
Parafinet som Kvibille Cheddarostarna doppas i minst var tredje vecka håller ca 140 grader celsius.
Förr doppade man dom för hand helt å hållet, sedan gick det över till å doppas maskinellt så när som på första gången det doppades, numer så doppas de maskinellt hela tiden.
Ostarna lagras 6-8 månader eller 10-12 månader, beroende på vilken styrka man vill ha.
Whiskeycheddar, Calvadoscheddar och Hallands Flädercheddar får sin sprit i sig genom injektion, ostarna åker genom en maskin där ett visst antal ml sprit injiceras i ostarna med hjälp av fem nålar. Från början injicerade man för hand, innan maskinen blev färdig.
Whiskeyn och Calvadosen är speciell kryddsprit som inte är särkilt god å dricka men Hallands Fläder är vanlig från Vin&Sprit, alltså samma som på Systemet men den köps dunkvis, fullt drickbar 😀
När det gäller ädelostarna från Kvibille med sprit, alltså Calvadosädel och Whiskeyädel så badas ostarna i spriten, i ett kar en liten stund, då suger de åt sig spriten.
Såja, lite om osttillverkning, kan dra massor med mer om ni vill :bgrin:
September 12, 2001
Synnerligen intressanta fakta som listas upp här.
Visste ni att jag innehar en nästan obegränsad mängd klirrande nycklar som man kan låsa trådar med?
Förvisso gör ni nog det men då vill jag ha lite mer substans i en tråds innehåll än nästan bara spam. 🙂
*tråd låst killar*
1 Guest(s)