October 28, 2002
Alex aka NH|WiggeR wrote: [quote=PaiN]Ja, va f*n är det för något?
🙄
Bara du som fattade reglerna tydligen.
Att inte prata om NHU.
Hauk verkar mindre sparsam...
Alex aka NH|WiggeR wrote: [quote=Hauk]Wiggers ord är vår lag.. säger han att det inte får diskuteras så är det ju så det ska gå till, han är ju endå moderator här.
tycker du ska respektera det Dehman 8)
Vänta nu lite. Skulle du kunna Citera där jag ber er att inte diskutera NHU här?
Det jag skrev ovan om att man inte ska diskutera NHU är eran egen regel.
Något som ni har tagit från Fight Club... LMAO
Våra reglr i vadå? fattar inte vad vi skulle ha några regler för :cy:
tror Hauk missuppfatta det, vilket är väldigt lätt att göra iofs
Det går om man vill :bgrin:
Alex aka NH|WiggeR wrote: Ok, såhär ligger det till. Ni får syssla med precis vad ni vill och när ni vill. Så länge ni inte är störiga eller stökiga här. Sen om någon hos er tror att jag är "Gejj" så är det helt upp till er att diskutera.
Syftar på den ultrabannade Blue_Moon
Det ända jag har att påpeka är att jag brukar resonera som såhär: "Kommer bruden, är det dags att gå hem." Sen kan ni ju utgå från det.
Sen om ni undrar över namnet WiggeR så har jag förklarat varför jag heter så på nätet. Det finns en tråd här i allmänt som handlar om Nicken och dess betydelse. Sen en liten grej till... Varför har ni pass på er irc kanal? Jag kommer ju inte in, lite tråkigt. Eller hur Hauk?
Alltså wigger, jag förstår fortfarande inte vad det är vi "sysslar" med, men iaf; Vad wigger är råkar jag vara mycket välbelyst om, sen har jag missat den tråden du pratade om och ska genast snoka upp den :bok:
Om du är gejj eller inte är väl inget att diskutera om på nätet, varav jag drog mig ur den diskussionen, så, ska vi säga Östersunds sauna klubb kl 11 ?
Angående IRC, vilken kanal? :cy: Om du menar #Nordichardware så vore det ju högst tråkigt om någon satt pass där 🙁
/MSG Q chanlev #Nordichardware #Hauk +amnov så löser jag det åt er genast!
Och btw, om, jag säger om, det skulle finnas något "NHU" så tror jag det i högsta grad är ett oseriöst skämt. men bara OM :bok:
June 17, 2001
Jag vet mer än du tydligen tror. Hört talas om mullvad någon gång?
Nu lägger vi ALLA ner allt vad NHU gäller. Vilket faktiskt NHU själva vill att alla gör. Deras regel är att inte prata om NHU och då tycker jag att vi respekterar det.
Men till alla er i NHU, tänk er för innan ni skriver och gör saker som kan straffa er. Och då menar jag enligt Svensk lag. Jag har alltid ett vakande öga 😉
Kul läsning detta... Hur man blir av med mullvadar: http://www.odla.nu/frgorsvar/o.....mull.shtml
CITAT:
"Hej. Hur blir vi av med mullvadarna i trädgården.
Vi bor i en "naturnära" miljö i Skåne (Gränsar mot Blekinge". Vi har haft stora problem med mullvadar i tio år. Tomten ligger i direktanslutning mot skog och ängar.
Vi har försökt: Dränka dem (Vilket inte går då luftrum alltid finns i gångarna), gift, ammoniak, bilavgaser, vibrerande el-ansluten apparat som stickes i jorden och mycket mera.
Det enda som fungerar är att skjuta dem, vilket är lite i överkant brutalt och inte särskilt praktiskt. Dessutom kommer det genast en ny mullvad till "reviret".
De är mest i gräsmattan på skuggsidan av tomten. Det är en del mossa i gräset.
Hur blir vi av med dem? Går det? De förstör tomten ordentligt.
Tacksam för svar.
/Ove C
Mullvadarna tycks gilla den miljö du erbjuder dem. Du har ju prövat det mesta. I litteraturen föreslår man fällor, men som du själv säger, det är ett oändligt arbete eftersom en ny mullvad raskt ockuperar reviret. De som ser positivt på mullvadar menar att de endast äter maskar och insekter och inte skadar rötterna. Högarna kan man kratta ut och det fungerar som toppdressing. Dessutom får man dränerande gångar under mark. Det sägs att om man sätter upp en vindflöjel som för oväsen så trivs de inte utan flyttar. Prova att fråga på trädgårdsforum. Kanske har någon något bra knep. På mina breddgrader finns inte problemet men vi har sork istället.
Göran"
/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"
September 12, 2001
Angående detta rabalder om NHu så tänkte jag ge lite kommentarer.
Min första reaktion när det gäller detta att det är en smula överdrivet med all denna uppståndelse.
Min andra är att jag hade rätt kul åt en del kommentarer som förekommer där och jag bryr mig inte ett smack om vad som skrivs där.
Min tredje reaktion är att en del killar som är medlemmar i NHu har varit intressanta ämnen till ev blivande moderatorer här i forumet.
Men dessa har tappat rätt kraftigt i anseende i mina ögon och raskt avfärdade namn i min lista kan jag säga.
Sorry boys men som man sår får man skörda.
1 Guest(s)