March 27, 2003
Körde hem från en kompis nyss. En annan kompis låg före och jag körde om... Drog på upp i 150 knyck kanske (90-väg). Sen kommer en rondell, jag saktar in... Efter rondellen hinner jag aldrig dra på, en bil ligger jäkligt nära efter! :cy:
Mycket riktigt är det farbror blå...
Kör lagligt med honom efter mig och när jag är oroväckande nära mitt hem får han troligtvis ett larm av nått slag, han kör om och försvinner snabbt. Jag kan lugnt köra hem o parkera... 😎
Nu till frågan; Dom borde ju tagit mitt (eller snarare min mors) regnummer, kan dom göra nått såhär i efterhand? Böter? Kontakt? Nått? 😕
March 27, 2003
Nomic: Har du glömt vad du skrev i den här tråden...?
Seriöst, ett vettigt svar bara så jag kan sova....
March 27, 2003
Mean Machine wrote: De måste sett att du kört, iom att det ofta händer att man lånar nån annans bil/kör någon annans.
Så det är lugnt.
Så tänkte jag också.. Fast åt andra hållet. Om dom skickar hem nått kommer det ju till mamma (eftersom bilen står på henne).
PolarIce wrote: Varför i h*****e kör man i 150 på 90-väg?
Vi hetsade varandra, jag ville hem... Det är kul... Jag kan inte försvara det jag gjort, vet att det är dumt...
PolarIce wrote: Synd att dom inte såg dig och tog kortet direkt på plats.
Dom såg mig ju... Dom körde efter ett par kilometer, varför stannade dom mig inte? Dom vet att jag körde för fort, de själva var ju tvugna att köra lika fort för att hänga med...
October 22, 2002
PolarIce wrote: Varför i h*****e kör man i 150 på 90-väg?
Synd att dom inte såg det och tog kortet direkt på plats.
Alternativen är många:
- Man kanske har jättebråttom med en knivskuren vän i baksätet, dock inte i detta fallet
- Kanske har råna en bank och ska fly fort, dock inte detta heller.
- Tycker om att leka av sig ibland med sin kompis, där tror jag jag träffade huvudet på spiken.
Edit:
Farbror blå vet till 95% vart dom värre bilarna finns och vilka som äger dom. En nära vän till mig blev stoppad i sin STI och polisen frågade vart han hade gjort av sin Cosworth 😛
May 10, 2002
Adam wrote: [quote=abishai]Jo, det blir 10 piskrapp.. annars är det lugnt.
Har du dålig humor? 🙄
EDIT: Eller förresten, det har du bevisligen...
dålig humor? hade jag postat det här:
"150km/h på en 90-väg?? Då kommer konstapel Benny och ger dig en omgång!
[Image Can Not Be Found]
*morr*
"
February 12, 2003
Adam wrote: [quote=Mean Machine]De måste sett att du kört, iom att det ofta händer att man lånar nån annans bil/kör någon annans.
Så det är lugnt.
Så tänkte jag också.. Fast åt andra hållet. Om dom skickar hem nått kommer det ju till mamma (eftersom bilen står på henne).
Det kan de inte göra.
De måste ha sett att det var du som körde, annars kan de inte (rent juridiskt sett) göra dig nånting.
De måste alltså ha bildbevis på att just du körde.
March 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Adam][quote=Mean Machine]De måste sett att du kört, iom att det ofta händer att man lånar nån annans bil/kör någon annans.
Så det är lugnt.
Det kan de inte göra.
De måste ha sett att det var du som körde, annars kan de inte (rent juridiskt sett) göra dig nånting.
De måste alltså ha bildbevis på att just du körde.
Känns bra, för det har dom ju inte... 😛
Fan vilken kväll detta blev... Tack för alla svar iaf!
June 3, 2001
Dom måste se att det är du som kör.
T.ex. Dom ligger efter och tycker att du ska stanna.
Men du ligger en bit framför och hinner svänga in på en mack och hoppa ur bilen.
Om dom inte ser att du kliver ur bilen så kan dom inte göra något dom har inga bevis på att du har kört.
Men ser dom dig kliva har du inget att sätta emot.
3 Guest(s)