March 27, 2003
Callister wrote: Eftersom det är valborg kanske de körde efter en stund för o kolla om du körde rattfull (vingla omkring på vägen)
Jo... Så va det nog. Ärligt talat så körde jag inte illa. Vi va ju helt ensama på vägen (som MoparPower säger; alla andra är ju fulla). Sen på väg in mot stan drog han helt plötsligt om, körde rätt igenom en rondell utan att blinka o liknande.... Större bus hade väl siktats down town...
March 27, 2003
heimdal wrote: [quote=PolarIce]Varför i h*****e kör man i 150 på 90-väg?
Synd att dom inte såg det och tog kortet direkt på plats.
föratt bilen kanske inte gick fortare...
ju närmare 200 man kommer desto roligare e det.. allt över 200 e bara ett +
Den går snabbare... Men jag tyckte liksom på nått vis 150 va alldeles lagom... 🙂 Visst är det kul att köra fort. Finns ingen annan anledning. 😀
July 13, 2002
Om det var valborg hade nog polisen kanske ngt viktigare för sig än att stoppa dig... och han svängde väl inåt stan sa du..
Ser ofta poliser i sthlm som racar rakt genom stan utan sina ljus eller ljud på... är kl 3 på natten så vaknar en del folk av det ljudet/ljuset. Oftast kör de dock på ljuset och skippar ljudet.
March 10, 2002
Akatosh wrote: Äh! Stoppar de inte dig med en gång så skiter dom i dig. Du ska definitivt inte vara orolig.
Precis, de kanske strunta i att stanna dig för dem inte orkade med pappersarbete eller något. Du var ju bara en fara för dig själv så.
:)R Heimdal är du tillbaka nu? :eye:
March 27, 2003
ViU wrote: köra fort ska man göra på bana, att köra fort på allmänna vägar är bara dumt, fast det beror ju på vad det är för vägar också, motorvägar kan man ju köra lite fortare på utan att man äventyrar folks liv
Nu vad det inte så jättemycket bilar ut mitt i natten men jag håller i grund och botten med dig. Det är inte bra...
December 31, 2001
Det där att man måste se föraren stämmer inte alltid.
Ni vet de där kamerorna som sitter längst vägarna på en del ställen. Det är enormt mycket folk som täcker för sina ansikten när de paserar dem så de har börjat att böötfälla ägaren av bilen i stället så lånar du din polares bil och drar på som bara fan och täcker ansiktet så kommer din kompis få en saftig räkning.
Vet inte om detta bara gäller vid sådana kameror då det inte finns så mycket som kan stoppa dig just där 😀
December 28, 2004
Detta är ett mycket bra sätt att lura polisen tex vid fartkontroller.
Enda förutsättningarna är att ni är två lagomt hederliga personer i bilen och att det är mörkt.
När du ser polisen sträcka ut sin fula spade tvärbromsar ni in.
Sedan slänger sig båda ut på vägen genom förarens dörr.
Vitsen med det hela är att polisen inte ska hinna se vem som körde.
När polisen sedan frågar vem som körde pekar ni på varandra och säger att det var den andre.
Ni får nog följa med till polisstationen där ni kommer att bli förhörda.
Fortsatt att skylla på varandra.
Ni kan fortsätta att skylla på varandra ända upp i tingsrätten, men fallet läggs nog ner före dess.
Testa den nästa gång 😉
September 5, 2001
Hehe, på tal om. En kul grej som hände nyligen.
Jag och en kompis gjorde precis likadant, lekte lite på E20 så lugnar vi ner oss lite och en bil kommer ikapp, en volvo 9XX. Jag saktade ner, och kompisen fortsatte att gasa ifrån oss, 9XX volvon kör om mig och accar efter kompisen sen hör vi på polisradion att 2 svarta bilar kör "vårdslöst" i farter över 200, och jag hör även kompisens reg nr.
Ringer upp han, säger vad som har hänt. Han svänger in i bushen, låser bilen och går därifrån. Jag hämtar upp han en bit därifrån och ca 10 min senare hör vi att 4450(är inte en civilare) inte hittat någon av bilarna på e20 och att dom struntar i det, vi åker o hämtar hans bil allt är frid o fröjd 🙂
Sen vaknade jag upp lite svettig 🙂 Dock så drömde jag också att vi hade filmkamera med oss och spelade in allt, leket + det som sas på skannern.
Så senare denna sommar kanske jag drömmer om att den kommer läggas upp på nätet, vem vet.
Jag älskar också moraltanter så snälla, säg hur dumma vi var och oansvariga, att Lisa12 kunde kommit ut på vägen för att hämta sin boll och fått en bil i XXX(porrigt snabbt) hastighet över sig.
March 21, 2003
Haha... Tog du körlektioner av Ghostrider eller ? 😛 (han jobbar på nån körskola i skövde har jag för mej)
July 14, 2004
Farbror wrote: [quote=heimdal][quote=PolarIce]Varför i h*****e kör man i 150 på 90-väg?
Haha... Tog du körlektioner av Ghostrider eller ? 😛 (han jobbar på nån körskola i skövde har jag för mej)
ghost rider är fett aegd av Night rider 😮
November 18, 2003
Farbror wrote: [quote=heimdal][quote=PolarIce]Varför i h*****e kör man i 150 på 90-väg?
livet börjar vid 200 😛
March 19, 2003
Pressa min gammla ford när jag var på väg från jobbet en natt "23" och typ kom upp i 160 på 70 sträckan, sen så nar jag kommer till parkeringen och stänger av min bil lägger jag märke till att en bil stannar bakom mig precis och ni vet vem det var.
*Oskattad
*Vinterdäck
*Fortkörning
hehe de släppte mig med ett "ajja bajja" 😀
Blev stoppad på E4n en annan gång också, låg en amerikansk familje buss och en rakad snubbe som satt och glodde skit pisst, sen så satt jag o polarna i min bil och dom satt o krökade så vi började driva med snubben.
Tro fan att det var sevil poliser, blev stoppad då med.
*Fortkörning
*Vinterdäck
*Oskattad
Fick ställa bilen vid vägen och fixa annan skjuts.
Fick ingen böter eller så, så jag drog o hämtade den dagen efter.
2 Guest(s)