August 7, 2001
Hur kan dom säga att ingen fysisk misshandel har begåtts?
Föräldrarna borde spärras in lång tid och få barnförbud.
August 11, 2005
mounte wrote: Man kan ju fundera om inte en av möjligheterna för en Gud att hela en person är att utnyttja läkare...
Hurvågar du?!?!!!!!111oneoneone
Hade Gud velat att vi skulle läka varandra hade vi alla blivit födda med all kunskap som behövs om människokroppen...
Ja, sarkasm är roligt...
February 19, 2004
Religion ska förbjudas, om inte "kapitalismen" sköter det åt oss.
Träffade en extremt troende muslim o brorsans korridor som trodde stenhårt på koreanen. Enligt deras religion ska vi ateister åka till helvetet när vi dör, där vi hör hemma, medans de åker till himmlen och träffar 40 oskulder!
Helt jävla sjukt, och ännu värre att en universitetsstudent tror på detta! Det motsätter direkt innebörden av orden Universitet och akademi!
Ang wrote: Religion ska förbjudas, om inte "kapitalismen" sköter det åt oss.
Träffade en extremt troende muslim o brorsans korridor som trodde stenhårt på koreanen. Enligt deras religion ska vi ateister åka till helvetet när vi dör, där vi hör hemma, medans de åker till himmlen och träffar 40 oskulder!
Helt j**la sjukt, och ännu värre att en universitetsstudent tror på detta! Det motsätter direkt innebörden av orden Universitet och akademi!
Nja, jag tror du virrat till det där med oskulderna.
Det är martyrerna som hamnar i paradiset med 72 oskulder, sen är det ju inte alla muslimer som blir martyrer.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Delph1 wrote: Eller ens är speciellt fundamentalistiska över huvud taget.
//Andreas
Nope, det är nog en ytterst liten klick, dessvärre är det dom som syns och hörs mest.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 19, 2004
nXsty wrote: Aha. Koreanen säger du. Vilken religion är det där en korean är messias? 😀
Haha ja där ser man hur det kan gå! 😉
Illg@dd:
Han trodde på att det väntade honom oskulder. 😉
*edit
Han gör iaf inte mycket för att motbevisa de senare universitetsresultaten som påstår att mellanöstern (vi får nog anta att Egypten ingår) har jordklotets sämsta studenter!
August 2, 2001
Skämt åsido, problemet är väl att det är svårt att dra en gräns mellan vad som är religion och vad som är ren galenskap. För rent objektivt så skulle all religion kunna ses som galenskap. Det är ju ganska vanligt att kristna tror att gud ska hjälpa dem, även om "han" sällan gör det. I det här fallet hade de bara lite för mycket tilltro. Och jag kan tänka mig andra konstiga saker som kristna har för sig, tex. att de äter Jesu kropp och dricker hans blod på söndagar eller att de tror att jorden skapades år 4004 f.Kr och att dinosauriefossiler är nedgrävda för att testa vår tro. Så vad är egentligen galenskap och vad är religion? Personligen tycker jag inte att man kan döma dem för mord, de hade inte uppsåt att skada flickan. Dråp skulle isf vara mer rimligt.
April 10, 2003
ilg@dd wrote: Nja, jag tror du virrat till det där med oskulderna.
Det är martyrerna som hamnar i paradiset med 72 oskulder, sen är det ju inte alla muslimer som blir martyrer.
Har för mig att koranen säger att alla troga musilmer får oskulderna inte enbart martyrerna, får kolla upp det i mitt ex.
Tyrfing wrote: Har för mig att koranen säger att alla troga musilmer får oskulderna inte enbart martyrerna, får kolla upp det i mitt ex.
Hmm, du kan ha rätt i det.. Dock är jag 100% säker på att antalet oskulder är 72.
🙄
August 11, 2005
Varför, varför, hamnar alla dessa jävla troendefrågor helt plöstlig på muslimer och Islam?!
Var fan kom Islam in i bilden?
Vad hade en sketen egyptier som massuppfittat koranen med tråden att göra?
Och var finns belägget att studenter i mellanöstern presterar sämst i världen?
1 Guest(s)