Nu ber vi istället för att åka till sjukhuset!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu ber vi istället för att åka till sjukhuset!
Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
sp_UserOfflineSmall Offline
1187159
March 31, 2008 - 6:15 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Varför, varför, hamnar alla dessa j**la troendefrågor helt plöstlig på muslimer och Islam?!

Var fan kom Islam in i bilden?

Det är i allmänt 😉

csm101 wrote:
Vad hade en sketen egyptier som massuppfittat koranen med tråden att göra?

Det är i allmänt 😉

csm101 wrote:

Och var finns belägget att studenter i mellanöstern presterar sämst i världen?

Det är i allmänt, här behövs inga belägg 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1187189
March 31, 2008 - 7:42 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]

Typ 😉

//Andreas

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1187193
March 31, 2008 - 7:57 pm
sp_Permalink sp_Print

You fucking bastards...

I almost like you guys...

Typ 😉

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1187209
April 1, 2008 - 1:17 am
sp_Permalink sp_Print

Ore. couple arrested in 'faith healing' death of baby daughter
http://www.kgw.com/news-local/.....5feec.html

" The Worthingtons belong to Oregon City's Followers of Christ Church. According to church tradition, when members become ill, fellow worshippers pray and anoint them with oil.

Dozens of children have been buried in the parish cemetery over the past 50 years, and a 1998 analysis by The Oregonian newspaper found that many of the deaths could have prevented with medical care. "

Suck...

Combat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 855
1187621
April 3, 2008 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan folk börja hålla med mig nu, DET FINNS INGEN GUD!!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1187627
April 3, 2008 - 2:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Combat wrote: Kan folk börja hålla med mig nu, DET FINNS INGEN GUD!!

Wtf...

Finns inte Skiroy? 😮 [-o<

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1187638
April 3, 2008 - 4:14 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Varför, varför, hamnar alla dessa j**la troendefrågor helt plöstlig på muslimer och Islam?!

Var fan kom Islam in i bilden?

Vad hade en sketen egyptier som massuppfittat koranen med tråden att göra?

Och var finns belägget att studenter i mellanöstern presterar sämst i världen?

Länken fungerar inte för men jag hittade däremot detta som en kille (arab antagligen) skrev som han delvis sammanfattat ifrån undersökningen som jag ville länka till.

http://alia.wordpress.com/2006.....powerless/

(undersökningens länk http://ed.sjtu.edu.cn/ranking.htm )

Denna källan styrker påståendet.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/mid.....227610.stm

Sök lite på Google så får du upp en massa diskussioner om ämnet. Jag bodde med en ifrån Libanon under mitt år i Shanghai och han sa att problemet i mellanöstern, och verkligen det största är att utbildning inte ligger i kulturen! Föräldrarna bryr sig inte särskilt om deras ungar skaffa sig en hög utbildning! (Vilket källan ovan också nämner)

Nu när oljan tar slut är slutet för mellanöstern ett faktum om inte radikala utbildningsreformer sker!

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1187642
April 3, 2008 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Tssssssssssss... 😉

Fangtastic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 291
1187649
April 3, 2008 - 4:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var ju ändå lite drastiskt. Han är oberoende av dig även hur mycket han än älskar dig och du kanske borde söka honom först. :pray:

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1187650
April 3, 2008 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns det säkert, även om jag själv är ganska tveksam nu så här efter alliansens valseger och tillträde i regeringsställning..
🙄

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1187657
April 3, 2008 - 5:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Förstår inte varför vi säger en gud.. det kan lika gärna vara mängder ifall det nu finns. Vi är monoteisktiskt förprogrammerade här i Sverige.

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1187658
April 3, 2008 - 5:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Länken fungerar inte för men jag hittade däremot detta som en kille (arab antagligen) skrev som han delvis sammanfattat ifrån undersökningen som jag ville länka till.

http://alia.wordpress.com/2006.....powerless/

(undersökningens länk http://ed.sjtu.edu.cn/ranking.htm )

Denna källan styrker påståendet.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/mid.....227610.stm

Sök lite på Google så får du upp en massa diskussioner om ämnet. Jag bodde med en ifrån Libanon under mitt år i Shanghai och han sa att problemet i mellanöstern, och verkligen det största är att utbildning inte ligger i kulturen! Föräldrarna bryr sig inte särskilt om deras ungar skaffa sig en hög utbildning! (Vilket källan ovan också nämner)

Nu när oljan tar slut är slutet för mellanöstern ett faktum om inte radikala utbildningsreformer sker!

Det var ingen länk, bara en understrykning 🙂

Det är ändå skillnad på att studenter presterar dåligt, vilket var det jag tolkade ditt inlägg som, jämfört med att det är få antal studenter, vilket är det artiklarna säger. Jag kan bara tala för min egen kultur (är född i Iran) och där är det som så att det till och med pressas för mycket från föräldrarnas håll att barnen ska utbilda sig till något bra. Detta för att barnen ska kunna ta sig ur armodet som finns i landet och dels för att det är mycket hög status på många yrken.

Många av människorna som frågade vad jag ville bli när jag gick på högstadiet trodde att jag ville bli läkare pga press hemifrån och inte pga att jag själv ville bli det.

Så att utbildningen inte ligger i kulturen i Libanon kan jg gå med på eftersom jag inte har insikt i hur det är där. Men att det skulle vara något genomgående för muslimer/muslimska länder är något jag starkt motsätter mig.

Utbildning är en oerhört stor del för att ett land ska frodas och utvecklas, så där är jag på din sida.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
1187660
April 3, 2008 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Kaleid wrote: Förstår inte varför vi säger en gud.. det kan lika gärna vara mängder ifall det nu finns. Vi är monoteisktiskt förprogrammerade här i Sverige.

Vi är fortfarande starkt påverkade av vilka som har suttit i ledingen. Kristen tro: "du ska icke hava andra gudar jämte mig".

Nu får vi också hoppas att man inför grundutbildning om globaliseringen när mer vettigt folk sitter vid makten. Svenskar har väldigt ofta dålig om inte urusel kunskapsnivå om globaliseringen och näringsliv, vilket jag nästan hade vågat klandra Sossarna för!
(Vilket påverkar våra val på ett negativt sätt. D vs helt fel personer kan komma till makten och skada landet ekonomiskt betydligt för att man måste ha mindre skitpartier med landets absolut mest lågutbildade och okunnigaste väljare på sin sida)

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1187661
April 3, 2008 - 5:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Vi är fortfarande starkt påverkade av vilka som har suttit i ledingen. Kristen tro: "du ska icke hava andra gudar jämte mig".

Nu får vi också hoppas att man inför grundutbildning om globaliseringen när mer vettigt folk sitter vid makten. Svenskar har väldigt ofta dålig om inte urusel kunskapsnivå om globaliseringen och näringsliv, vilket jag nästan hade vågat klandra Sossarna för!
(Vilket påverkar våra val på ett negativt sätt. D vs helt fel personer kan komma till makten och skada landet ekonomiskt betydligt för att man måste ha mindre skitpartier med landets absolut mest lågutbildade och okunnigaste väljare på sin sida)

TUT TUUUT...

*och nu blev det politik av denna tråd också*
Detta är allmänt.... 😉

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1187664
April 3, 2008 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: Jag kan bara tala för min egen kultur (är född i Iran) och där är det som så att det till och med pressas för mycket från föräldrarnas håll att barnen ska utbilda sig till något bra. Detta för att barnen ska kunna ta sig ur armodet som finns i landet och dels för att det är mycket hög status på många yrken.

Många av människorna som frågade vad jag ville bli när jag gick på högstadiet trodde att jag ville bli läkare pga press hemifrån och inte pga att jag själv ville bli det.

Så att utbildningen inte ligger i kulturen i Libanon kan jg gå med på eftersom jag inte har insikt i hur det är där. Men att det skulle vara något genomgående för muslimer/muslimska länder är något jag starkt motsätter mig.

Utbildning är en oerhört stor del för att ett land ska frodas och utvecklas, så där är jag på din sida.

Det tror jag med. Min mattelärare är från Irak och när han gick i skolan (under sadam-tiden) så var man från regering håll väldigt måna om att ungdommarna studerade. Så måna att man hade speciella morötter för duktiga elever. Dvs att om inte eleverna presterade toppresultat skickades de till det militära för att blir soldater istället.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1187679
April 3, 2008 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Vi är fortfarande starkt påverkade av vilka som har suttit i ledingen. Kristen tro: "du ska icke hava andra gudar jämte mig".

Och där avgörs tävlingen Bullshitcontest of the week med Ang på första platsen..
:cy:

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
1187681
April 3, 2008 - 7:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja demokrati är förjävligt. Folk borde lyssna på dig istället.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
1187683
April 3, 2008 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: TUT TUUUT...

*och nu blev det politik av denna tråd också*
Detta är allmänt.... 😉

Kunde inte låta bli. 🙂 Väntar ivrigt på en motreaktion som man kan köra över.

csm101:
Det är sant att undersökningen endast rankade universitet och inte studenter. Fel av mig, men däremot har vi fortfarande källa på att mellan östern och nord-afrika ligger på botten-nivå och konkurrerar med Afrika med den allmännautbildningen.

Det är väldigt få länder kvar i världen med dessa medeltida människosyner som existerar i stora delar av området. I Saudi-Arabien får inte kvinnor köra bil om jag inte misstar mig, och många får inte heller studera högre utbildningar.

http://www.hrw.org/women/overv.....-mena.html

Detta måste vara ett resultat av en lågutbildad befolkning om inte odemokratiskt styrt av idiotiska tyranner!
Iran är det land som ligger bättre till i området, men även där har vi problem.

En sak är iaf klar. Den dagen oljan ersätts så dör regionens ekonomi ut, vilket källan länkad innan också menar. Då sitter man med intill inga resurstillgångar och, antagligen, jordklotets sämst utbildade befolkning.

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
1187685
April 3, 2008 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Och där avgörs tävlingen Bullshitcontest of the week med Ang på första platsen..
:cy:

Bara för att poängtera mitt påstående.

Svara kortfattat vad globaliseringen är och vad den innebär för planetens länder?

nXsty:
På vilket sätt motsäger inlägget grunderna till demokrati? Kanske för att vidareutveckla var du antagligen tänkte på är hur är utbildning viktig för val av ledning?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1187688
April 3, 2008 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: Bara för att poängtera mitt påstående.

Svara kortfattat vad globaliseringen är och vad den innebär för planetens länder?

Eftersom jag inte är på humör att skriva någon novell så får du en länk till wikipedia där du kan läsa vidare i ämnet. (Nyss sett Timrå tappa finalplatsen 🙁 ) Ordet globalisering torde för övrigt skvallra om vad det handlar om tycker jag.
Dock gissar jag att du med detta vill styra in på marknadsekonomireligionen, vilket är vad förmodligen endast borgerliga kapitalister tror på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 374
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL