November 26, 2002
Jag är en sån som blir irritead på "cs-snacket", men jag kan inte göra nånting åt det, så jag låter det bero. Jag låter dem "äga" varandra och så, och har i princip slutat irritera mig nästan.
Imorse skummade jag igenom tidningen, och kom fram till nöjesdelen. Inte helt oväntat fanns där en artikel om melodifestivalen. kollar lite snabbt på bilderna, på rubriken, läser ingressen.
Sen ser jag en mindre rubrik, och gissa om jag blir förbannad när det står att Carola "ägde" publiken!
Kunde de inte skrivit att hon var bra, eller lysande, eller vilket superlativ som helst?
Fan vad irriterad man blir.
November 26, 2002
Metz wrote: öwall du tror inte att ordet ägd fanns innan cs då 😛
Jodå, att äga är ju ett väldigt gammalt verb. Vad jag hävdar är att det används i fel sammanhang i allt större utsträckning, mest på grund av det allt mer förekommande spelandet av Counterstrike.
Jag har aldrig hört någon använda det ordet i det sammanhanget förrän ett par år efter att Counterstrike blev populärt.
Förresten, om vi ska vara riktigt petiga så tror jag inte att det finns något ord (på svenska) som heter "ägd". Men jag är inte helt säker.
3 Guest(s)