August 28, 2007
Vad händer då man går in på Aftonbladet.
Jo man ser bara ännu en nyhet varpå dom inte har gjort efterforskningar på ämnet.
Det är självklart Skinheads..Eller skinnskallar som det heter i folkmun.
Anledningen till denna stora irritation är att jag själv är skinhead.
Varför är det så att alltid när media tar upp Nazister så skriver dom en grupp skinheads. Visst det finns skinheads med främlingsfientliga åsikter.
Dessa Sk. Bones är en minoritet i skinhead kretsar.
Men efter sådanna uttalanden så svartmålar media IGEN bilden av skins.
Jag börjar bli så jävla less på denna jävla uthängning.
Om det är så att en grupp skinhead nazister gör en aktion.
Varför skriver man inte "En grupp med skinheads med främlingsfientliga åsikter..Sk. bones"
Artiklarna :
http://vasteras.expressen.se/N.....kade-greps
http://blogg.aftonbladet.se/15894
Har du någon annan åsikt..Skriv gärna..Jag är öppen för diskution.
February 21, 2003
vet inte om jag vågar ge mig in i en diskussion med dig då jag inte har full koll på ämnet...
men du hyllar GG Allin som var med i bandet "The Texas Nazist"... Han satte på djur... åt sitt bajs... han var för våldtäkt...
Du kanske kan fylla i med mer info...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 28, 2007
Mer info varför GG Allin förtjänade att hyllas?.
Det skall jag berätta..
Har var och kommer alltid att vara the King of rock `n Roll. Tycker det är synd att folk koncentrerar sig på att han åt sin avföring, slogs, våldtog och kort och gott svinade sig runt i allmänhet.
Men grundbudskapet är/var att Allin tyckte sig se (Som alla andra också) att Rock `n roll scenen blev allt mer och mer samhällsvänlig. Det var inget kvar i farligheten i rock `n roll.
Det hade med tiden tvättats bort och ersatts med meningslöst samhälls smörande.
Så han bestämde sig att enligt han själv quote "Take the danger back in rock `n roll"
Vilket han även gjorde. Så i grund och botten gjorde han ett statement för alla genom sin storhetstid.
Nu får man inte glömma att The Texas Nazis var inte det enda bandet han spelade i..Nej nej..Han hade flera band..Blandannat The Jabbers och The Scumfucs.
Allt slutade med att GG allin dör i en överdos av heroin den 28 juni 1993.
Thats it..Hoppas jag gav några svar på min inställning och dyrkning av denne man.
Now åter till topic.
August 2, 2001
Nu är det tyvärr så i vårt samhälle; att vara skinhead är synonymt med att vara nynazist. Det går inte att göra så mycket åt det. Men det är likadant åt andra hållet, att vara invandrare är ofta synonymt med att vara brottsling.
I just det här fallet var det väl skinheads med främlingsfientliga åsikter. Visst, man kan ju ifrågasätta varför tidningarna nämner det överhuvudtaget eftersom det inte är relevant för nyheten men troligtvis är det för att förstärka intrycket av händelsen då ordet skinhead har den betydelsen det har i folkmun.
January 31, 2004
Lite för trött nu på morgonen, men jag förstår inte irritationen.
Är det för att det inte var nynazister, eller för att media använder nynazister synonymt med skinnskallar?
Tycker det är synd att folk koncentrerar sig på att han åt sin avföring, slogs, våldtog och kort och gott svinade sig runt i allmänhet.
Mjo, att folk har åsikter om såna böjelser...
Ungeför som att hylla Hagamannen för han gillade våfflor..
February 17, 2004
men varför ta åt sig om du nu inte är nynazist :roll:. Varför bry sig om vad andra tycker. Många svenskar ogillar invandrare för de drar alla över en kam. Tycker du ska se filmen This is England. Den handlar om skinheads i England på 80-talet och den är bra..
Sen tycker jag skinheads har fått ett bättre rykte än för 10-tal år sedan. Den förändringen har inte skett för invandrare :-?.
November 27, 2003
Förstår irritationen eftersom i detta fallet rör sig om en felaktig bild och okunskap hos många.
Problemet är väl snarare så att ordet skinhead aldrig haft en positiv klang. Det finns nog inte många människor (genom tiderna) som har en en positiv bild av en person som kallas för skinhead.
Tidigare var det nog inte nazister, rasister och andra extremer man tänkte, men kanske bara folk som var bråkstaker, hulliganer eller liknande.
Skinheads dras med ett dåligt rykte överlag i folkmun, men visst får det vara rim och reson och man ska ju inte behöva smutskastas för sådant man inte är förtjänt av.
//Andreas
July 27, 2002
Skinhead var ju arbetarklassen som satte upp sig emot modsen från början. OCh det var väl inte allt för negativt att dinga skinhead förut (i de flesta kretsar). Det gick ju i tre vågor och tyvärr sluta det på som det är idag, skinhead = nynazist (enligt de flesta).
August 28, 2007
Dani wrote: men varför ta åt sig om du nu inte är nynazist :roll:. Varför bry sig om vad andra tycker. Många svenskar ogillar invandrare för de drar alla över en kam. Tycker du ska se filmen This is England. Den handlar om skinheads i England på 80-talet och den är bra..
Sen tycker jag skinheads har fått ett bättre rykte än för 10-tal år sedan. Den förändringen har inte skett för invandrare :-?.
Det skall jag berätta för dig.
Jag är så jävla less på att inte kunna visa mig på stan utan att minst 10 personer skall gå fram och fråga om jag är nazist..sedan tigga om stryk.
Sedan angående att skiheads har fått bättre rykte måste jag tyvärr säga att jag inte anser att så är fallet.
August 28, 2007
Delph1 wrote: [quote=Avskum][quote=FireCAT]Jag hoppas verkligen du åker på spö... Folk som dig är inte värd ett piss...
Vad är ditt problem då ? Vad får dig tro att du kan värdera mig?
Han lever i en parallell dimension där alla människor inte är lika värda.
//Andreas
Förmodligen..Men som tur är så blir man inte så rädd för människor som sitter på ett forum och kaxar upp sig..
October 22, 2002
Avskum wrote: Mer info varför GG Allin förtjänade att hyllas?.
Det skall jag berätta..
Har var och kommer alltid att vara the King of rock `n Roll. Tycker det är synd att folk koncentrerar sig på att han åt sin avföring, slogs, våldtog och kort och gott svinade sig runt i allmänhet.
Men grundbudskapet är/var att Allin tyckte sig se (Som alla andra också) att Rock `n roll scenen blev allt mer och mer samhällsvänlig. Det var inget kvar i farligheten i rock `n roll.
Det hade med tiden tvättats bort och ersatts med meningslöst samhälls smörande.
Så han bestämde sig att enligt han själv quote "Take the danger back in rock `n roll"
Vilket han även gjorde. Så i grund och botten gjorde han ett statement för alla genom sin storhetstid.
Nu får man inte glömma att The Texas Nazis var inte det enda bandet han spelade i..Nej nej..Han hade flera band..Blandannat The Jabbers och The Scumfucs.
Allt slutade med att GG allin dör i en överdos av heroin den 28 juni 1993.
Thats it..Hoppas jag gav några svar på min inställning och dyrkning av denne man.Now åter till topic.
Vad har världen kommit till att ett sådant äckel hyllas lol 😀
till topic, ja det är faktiskt för jävligt att generaliseringar sker. Frågan är varför folk misstänker du är nazist om du inte på något annat sätt än huvudet framför detta!
Jag vet iaf att gamlingar blir rädda för punkare/rockare/synthare/ravare etc, och det är inte så konstigt! Även om de är snällast på jorden, det är tyvärr bara utseendets uttryck som förmedlar personens åsikt/attityd!
August 22, 2007
Delph1 wrote: [quote=Avskum][quote=FireCAT]Jag hoppas verkligen du åker på spö... Folk som dig är inte värd ett piss...
//Andreas
Nej jag lever i verkligheten där alla människor inte är lika värda. Båda du, ja och alla andra vet om det.
November 27, 2003
FireCAT wrote: [quote=Delph1][quote=Avskum][quote=FireCAT]Jag hoppas verkligen du åker på spö... Folk som dig är inte värd ett piss...
//Andreas
Nej jag lever i verkligheten där alla människor inte är lika värda. Båda du, ja och alla andra vet om det.
Du behöver inse att din verklighet är inte nödvändigtvis samma som andras...
//Andreas
August 22, 2007
Delph1 wrote: [quote=FireCAT][quote=Delph1][quote=Avskum][quote=FireCAT]Jag hoppas verkligen du åker på spö... Folk som dig är inte värd ett piss...
//Andreas
//Andreas
Givetvis inte, men du får vara bra jävla naiv om du tror alla människor har samma värde..
FireCAT wrote: [quote=Delph1][quote=FireCAT][quote=Delph1][quote=Avskum][quote=FireCAT]Jag hoppas verkligen du åker på spö... Folk som dig är inte värd ett piss...
//Andreas
//Andreas
Givetvis inte, men du får vara bra j**la naiv om du tror alla människor har samma värde..
Det är väl bara att kolla borgarnas politik? Och dom är ju liksom i beslutsfattande position..
(Jaja, det var lika på SAP's tid, men poängen är att folk är definitivt inte lika mycket värda.)
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
2 Guest(s)