May 25, 2007
CasO wrote: [quote=Avskum]Mer info varför GG Allin förtjänade att hyllas?.
Det skall jag berätta..
Har var och kommer alltid att vara the King of rock `n Roll. Tycker det är synd att folk koncentrerar sig på att han åt sin avföring, slogs, våldtog och kort och gott svinade sig runt i allmänhet.
Men grundbudskapet är/var att Allin tyckte sig se (Som alla andra också) att Rock `n roll scenen blev allt mer och mer samhällsvänlig. Det var inget kvar i farligheten i rock `n roll.
Det hade med tiden tvättats bort och ersatts med meningslöst samhälls smörande.
Så han bestämde sig att enligt han själv quote "Take the danger back in rock `n roll"
Vilket han även gjorde. Så i grund och botten gjorde han ett statement för alla genom sin storhetstid.
Nu får man inte glömma att The Texas Nazis var inte det enda bandet han spelade i..Nej nej..Han hade flera band..Blandannat The Jabbers och The Scumfucs.
Allt slutade med att GG allin dör i en överdos av heroin den 28 juni 1993.
Thats it..Hoppas jag gav några svar på min inställning och dyrkning av denne man.Now åter till topic.
Vad har världen kommit till att ett sådant äckel hyllas lol 😀
till topic, ja det är faktiskt för jävligt att generaliseringar sker. Frågan är varför folk misstänker du är nazist om du inte på något annat sätt än huvudet framför detta!
Jag vet iaf att gamlingar blir rädda för punkare/rockare/synthare/ravare etc, och det är inte så konstigt! Även om de är snällast på jorden, det är tyvärr bara utseendets uttryck som förmedlar personens åsikt/attityd!
Jag har fått en motsatt bild om gamlingar faktiskt. När jag hade min 20-25 cm tuppkam och satt på busstationen med hängslen och grejer var det många tanter över 60 som kom fram och sa "Tuff frisyr"
September 22, 2005
Det finns inte någon typ av universiell anti-nazist symbol? Skulle ju möjligtvis kunna underlätta om du kunde förmedla anti-nazist-budskapet på kläderna.
Annars så är ju generaliseringar totalt värdelösa, och det finns ju trots allt nazister som inte alls är våldsamma eller farliga på något sätt. Visst tycker de förmodligen att vissa är mindre värda eller till och med värdelösa, men det är nog inte ett personlighetsdrag unikt för folk som kallas sig nazister.
Du får väl kanske fixa typ något märke med en tydligt överstrucken svastika (eller bara något som lyder "Antinazist" eller dylikt, och sedan ta diskussionen med folk som reagerar. Kan ju i alla fall vara ett läge att få dem att förstå att du inte delar nazistiska värderingar på grund av att du inte har något hår på huvudet, utan är emot dem.
February 17, 2004
Jag kan nämna att klädstilen är relevant när det gäller hur folk uppfattar dig. Jag menar går du runt i sleten skinnjacka och trasiga jeans så får du räkna med blickar. Testa att gå runt i armanikostym, inte en ***** som kommer mucka med dig då :).
Kan dock inte lova att en armanikostym passar till en skinhead
August 22, 2007
Dani wrote: Jag kan nämna att klädstilen är relevant när det gäller hur folk uppfattar dig. Jag menar går du runt i sleten skinnjacka och trasiga jeans så får du räkna med blickar. Testa att gå runt i armanikostym, inte en ***** som kommer mucka med dig då :).
Kan dock inte lova att en armanikostym passar till en skinhead
Går du kring Rosengård en kväll med armanikostym kan du nog räkna med problem
September 5, 2001
Du kanske skulle ta och skriva ner ditt missnöje och joina alla andra gnällspikar på : http://www.brevtillregeringen.se/ ?
1 Guest(s)