Nu börjar jag vara så jävla less.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu börjar jag vara så jävla less.
Kaffe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
sp_UserOfflineSmall Offline
1155378
September 8, 2007 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: [quote=Avskum]Mer info varför GG Allin förtjänade att hyllas?.
Det skall jag berätta..
Har var och kommer alltid att vara the King of rock `n Roll. Tycker det är synd att folk koncentrerar sig på att han åt sin avföring, slogs, våldtog och kort och gott svinade sig runt i allmänhet.
Men grundbudskapet är/var att Allin tyckte sig se (Som alla andra också) att Rock `n roll scenen blev allt mer och mer samhällsvänlig. Det var inget kvar i farligheten i rock `n roll.
Det hade med tiden tvättats bort och ersatts med meningslöst samhälls smörande.
Så han bestämde sig att enligt han själv quote "Take the danger back in rock `n roll"
Vilket han även gjorde. Så i grund och botten gjorde han ett statement för alla genom sin storhetstid.
Nu får man inte glömma att The Texas Nazis var inte det enda bandet han spelade i..Nej nej..Han hade flera band..Blandannat The Jabbers och The Scumfucs.
Allt slutade med att GG allin dör i en överdos av heroin den 28 juni 1993.
Thats it..Hoppas jag gav några svar på min inställning och dyrkning av denne man.

Now åter till topic.

Vad har världen kommit till att ett sådant äckel hyllas lol 😀

till topic, ja det är faktiskt för jävligt att generaliseringar sker. Frågan är varför folk misstänker du är nazist om du inte på något annat sätt än huvudet framför detta!

Jag vet iaf att gamlingar blir rädda för punkare/rockare/synthare/ravare etc, och det är inte så konstigt! Även om de är snällast på jorden, det är tyvärr bara utseendets uttryck som förmedlar personens åsikt/attityd!

Jag har fått en motsatt bild om gamlingar faktiskt. När jag hade min 20-25 cm tuppkam och satt på busstationen med hängslen och grejer var det många tanter över 60 som kom fram och sa "Tuff frisyr"

FireCAT
Medlem
Forum Posts: 113
1155379
September 8, 2007 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=FireCAT]Givetvis inte, men du får vara bra j**la naiv om du tror alla människor har samma värde..

Det beror på cynisk och pengafixerad man vill vara ...

//Andreas

Yeah okeay vi säger väl det då.. 🙄

FireCAT
Medlem
1155383
September 9, 2007 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: *censur*!

SoulBurn wrote: jag e bög

SoulBurn wrote: jag vill ha röv

Haha full? Eller har ditt acc blivit "hackat"? 😮 laugh

CyberDyne
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 211
1155388
September 9, 2007 - 5:26 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns inte någon typ av universiell anti-nazist symbol? Skulle ju möjligtvis kunna underlätta om du kunde förmedla anti-nazist-budskapet på kläderna.

Annars så är ju generaliseringar totalt värdelösa, och det finns ju trots allt nazister som inte alls är våldsamma eller farliga på något sätt. Visst tycker de förmodligen att vissa är mindre värda eller till och med värdelösa, men det är nog inte ett personlighetsdrag unikt för folk som kallas sig nazister.

Du får väl kanske fixa typ något märke med en tydligt överstrucken svastika (eller bara något som lyder "Antinazist" eller dylikt, och sedan ta diskussionen med folk som reagerar. Kan ju i alla fall vara ett läge att få dem att förstå att du inte delar nazistiska värderingar på grund av att du inte har något hår på huvudet, utan är emot dem.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1155394
September 9, 2007 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Mycket fyllon i denna tråd ser jag 🙂

Ska se om vi kan flytta dom lite ...

//Andreas

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1155401
September 9, 2007 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan nämna att klädstilen är relevant när det gäller hur folk uppfattar dig. Jag menar går du runt i sleten skinnjacka och trasiga jeans så får du räkna med blickar. Testa att gå runt i armanikostym, inte en ***** som kommer mucka med dig då :).

Kan dock inte lova att en armanikostym passar till en skinhead wink

FireCAT
Medlem
1155428
September 9, 2007 - 12:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Dani wrote: Jag kan nämna att klädstilen är relevant när det gäller hur folk uppfattar dig. Jag menar går du runt i sleten skinnjacka och trasiga jeans så får du räkna med blickar. Testa att gå runt i armanikostym, inte en ***** som kommer mucka med dig då :).

Kan dock inte lova att en armanikostym passar till en skinhead wink

Går du kring Rosengård en kväll med armanikostym kan du nog räkna med problem wink

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1155460
September 9, 2007 - 4:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske skulle ta och skriva ner ditt missnöje och joina alla andra gnällspikar på : http://www.brevtillregeringen.se/ ?

Avskum
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 18
1155821
September 13, 2007 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Verkar som tråden gått lite OT..Men det är väl vad man kan vänta sig..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 508
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL