September 11, 2002

http://www.aftonbladet.se/vss/.....34,00.html
vart är sverige påväg? är det konstigt att det bildas olika olika fientliga grupper? turban på en polis, löljigaste jag hört. också är man rasist om man har en svensk flagga på jackan. snart förbjuds väl svensk husmanskost kan man tänka... jag e orolig
January 17, 2002

Callister wrote: Öwall har rätt.
Men en sak jag irreterar mig på är att i vissa skolor får man inte sjunga svenska nationalstången på skolavslutning, det är överdrift.
Jag gick på en sån, det var därför att rektorn var en jude... Han varade inte länge om vi säger så, den skolan har en ung arme pilot som rektor nu
July 27, 2002

Öwall wrote: Jo, det är sant, sånt är lite irriterande.
Inte för att jag direkt blir jätteglad av att sjunga nationalsången ändå..
Jag blir själv inte speciellt glad av att sjunga sveriges nationsång, kan erkänna att jag inte ens sjunger med för det mesta men delvis, men detta är Sverige och det är lite av en tradition att visa sig stolt över landet.
Och kommer man och säger att svenska skolorna inte får sjunga nationsången för att man förnedrar invandrare då är det snarare politikerna som tar ifrån oss svenskar att visa sig stolt över landet.
Självklart kan en invandrare också se sig som en svensk medborgare och vara stolt och det är jag bara glad över.
August 22, 2005

Zazo wrote:
– Det är viktigt att visa att vi accepterar olika inriktningar när det gäller etnisk bakgrund och religiös tillhörighet
Men vafan kan inte dom acceptera reglerna och ta av sig sin turban?
Nej det är ju synd om dom!!
Dom flyr ju från krig, klart dom ska diskrimineras då.
Och gud bevare den som kritiserar det, nej då är man rasist.
Ett ja till EMU är sista spiken i kistan som brukade kallas Sverige.
November 26, 2002

Callister wrote: sjunger med för det mesta men delvis, men detta är Sverige och det är lite av en tradition att visa sig stolt över landet.
Och kommer man och säger att svenska skolorna inte får sjunga nationsången för att man förnedrar invandrare då är det snarare politikerna som tar ifrån oss svenskar att visa sig stolt över landet.
Självklart kan en invandrare också se sig som en svensk medborgare och vara stolt och det är jag bara glad över.
jag ser hellre att mitt land kan vara stolt över mig än tvärtom.
September 11, 2002

men hela turbanhistorien är ju löjlig.. polisen har en uniform av flera anledningar, framförallt för att man ska känna igen att det är en polis.. turbanen kan vara en religiös symbol hur mycket den vill men den har inget på en polismans huvud att göra när han är i tjänst..
PS: att slöja också sla bli tillåtet är ännu sjukare. då kan väl alla poliser få rånarluva med en gång. DS
November 10, 2002

Man får väl se till att anpassa sig till det landet man kommer.
Får väl rösta på Sverigedemokraterna i valet sen så vi får se lite förändringar.
USCH! man får inte ens vara stolt över sitt land längre. Som t.ex om ett gäng talibaner står och bränner amerikanska flaggor på sergels torg är det helt ok.
Men om vi svenskar går ut för att fira t.ex ett VM guld så skulle det ses som "hets mot folkgrupp" om vi har svenska flaggor mer oss.
Något är fel på det här landet...
Ekonomin går i botten av vissa orsaker också.. som jag inte ska nämna här.
July 7, 2003

Ser väl inte nåt direkt problem med att poliser kan ha turbaner.
Men däremot är jag ju jävligt trött på att Visa stolthet över Sverige (patriotism) = rasism.
Går ju för övrigt inte heller att föra nån intelligent politisk diskussion om vår invandringspolitik utan att rasist och andra liknande ord kommer flygandes från Vänster. Hur fan har de tänkt att förbättra invandringspolitiken när det inte ens går att prata om den.
1 Guest(s)