Nu får det vara nog..|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Nu får det vara nog..
XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
sp_UserOfflineSmall Offline
374192
July 21, 2003 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: jag skulle gapskratta åt en polis i turban
Snart importerar dom väl elefantjävlar som dom kan rida på också

Haha, ser det framför mig. *asg*

Zeus2K
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 94
374196
July 21, 2003 - 2:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadå inte får sjunga nationalsången på skolavslutningen? Jag tror inte nån invandrare har något emot det, det är istället jävla fega rektorer som försöker skydda sina fega rövar och förbjuda det bara för att vara på den säkra sidan. Och vadå turban och slöja på snutar? Det e fan löjligt juh!

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
374222
July 21, 2003 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Att inte få sjunga nationalsången på skolavslutningen låter löjligt! När skall man sjunga den då? Bara på nationaldagen? Hursomhelst har inga invandrare som jag känner något emot att människor sjunger nationalsången på skolavslutingen!!!

Att poliser skall få bära turban eller slöja mm verkar dumt. Problemet är väl var man skall dra gränsen, en polisuniform skall ju vara just en uniform - inget annat! För om man tillåter en turban, kan man ju tillåta en slöja och en hel dräkt tillslut och då blir det ju ingen uniform kvar!

Däremot är det inte för att de inte skall få uttrycka sin religion eller kultur som de inte bör ha andra kläder! Jag vill inte heller att poliser skall gå omkring i kristna prästkappor, bära stora, synliga krusifix över magen eller ha på sig en reklamkeps eller en stor stickad röd toppluva. Jag vill bara förtydliga att mitt uttalande har INGENTING med religion eller etnisk baggrund att göra!!.

Om en polis får bära en röd, stickad toppluva till sin uniform skall de även få bära turban eller vilken huvudbonad de vill, men jag har aldrig sett en polis som burit något annat än en polismössa eller varit barhuvad.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
374227
July 21, 2003 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

airman wrote: men jag har aldrig sett en polis som burit något annat än en polismössa eller varit barhuvad.

Jag har sett poliser med polishjälm 🙂

Jag tycker att de kan få ha sina turbaner om de nu så gärna vill det..
Det betyder ju väldigt mycket för dem om man säger så, varför inte tillåta det bara för att det inte är svenskt nog?

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
374235
July 21, 2003 - 3:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Triple X wrote: Ja snart blir det väl kebab på julafton också.

För 2 år sen åt jag Pizza på julafton så kebab skulle inte vara dumt i år. 😀

airman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 950
374247
July 21, 2003 - 4:01 pm
sp_Permalink sp_Print

mmm... polishjälm 🙂

egentligen... jag tycker att om det rör sig om endast huvudbonad så kan det väl få gå med turban, men då skall man också tillåta vadsomhelst som huvudbonad, inte bara göra ett undantag...

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
374292
July 21, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker dom får fan anpassa sig efter oss, inte vi efter dem!
Ska dom vara här ska dom ta seden dit dom kommer.
Dom dör ju inte precis utan sina turbaner

Jag säger då det religoner ställer bara till massa problem!
Om alla människor kunde få in i sina skallar att allt är vetenskapligt och inte gudomligt...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
374296
July 21, 2003 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska fan satsa på att bli sveriges första nakna polis. Och jag kommer att stämma staten om dom inte låter mig bli det då jag kommer att känna mig diskriminerad..

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
374305
July 21, 2003 - 5:09 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Triple X]Ja snart blir det väl kebab på julafton också.

Ärligt talat skulle jag inte ha något emot det.... 😀

samma här, kebab är lixom hälften av min energikälla.

men annars så skrämmer all denna jävla itegrationen och antisvenskkulturtjofräset mig.
snart kommer dom att välja in en muslim i regeringen bara för han är muslim. det är fel.
är mäniskan muslim och passar som en viss post så inga problem, men nu känns det som folk Tvingas att välja in folk i yrken baserat på deras religion och bakgrund.

jag tycker att det får snart bli dags att skicka ut lite invandrare tillbaka från där dom kom innan dom tar över sverige.

glöm nu inte att svenskar inte är så välkomna i andra länder som dom är här.

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
374310
July 21, 2003 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

varför inte göra ett helt nytt land där alla flyktingar kan bo
jag längtar tills dom bosätter mars eller något där finns ju gott om utrymme
De me lite smör på!

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
374403
July 21, 2003 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir så jävla förbannad bara. Finns många här som sitter lite högre upp som är riktiga arabkramare så jag ska vara tyst nu. nästan iaf.

Invandrarna tar för fan över sverige! Dom ska ta seden dit dom kommer, inte fan kräver jag att få gå med skor i mosken när jag åker till iran!? men i sverige bygger vi om kyrkorna och låter poliserna ha turbaner. När ska vi ha "koranen" på schemat i skolan igentligen?

Nee, är det inte dags att kräva att alla resturanger i arabländerna serverar griskött? känner mig diskriminerad annars.

Längtar tills nästa val, då ligger min röst hos sverigedemokraterna.

Nu är det fan dags att åka hem.

Men det lär väl inte hända... så jag får väl bli flykting själv och fly till USA eller något.

Tur att USA städar upp här i världen. där har ni ett land med lite stake i 😉

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
374404
July 21, 2003 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Tacka vet jag här i lilla lugna KArlskrona mitt i ingenstans:

Få har väl undgått att höra eller se det massmediala spektaklet om välkomstskylten i Karlskrona. Skylten visar en grupp helt vanliga svenskar som ler och ser allmänt gästfria ut. Detta har naturligtvis väckt ont blod bland Karlskronas maktelit. Kommunalrådet Mats Johansson:

”- Skyltarna var ingen spegel över hur karlskronaborna ser ut. Det borde ha funnits både människor med utländsk bakgrund och människor med funktionshinder på skylten. Nu tror jag att det kommer att bli mycket tankemöda kring den nya utformningen och jag hoppas att den bättre än tidigare kan spegla ett modernt Karlskrona.”

Jag är benägen att hålla med Johansson om att det kommer att krävas mycket tankemöda för att ta fram en välkomstskylt som representerar Karlskronas 112 olika nationaliteter. När jag tar en närmare titt på skylten ser jag till min fasa att inte alla ålderskategorier finns representerade på skylten. Var finns 3-åringarna? 27-åringarna? Och inte en enda 71-åring kan jag se bland de övriga svenskarna på bilden. Hur ska de kunna känna igen sig i Karlskrona efter de förutsättningarna? Jag ser heller ingen anorektiker eller någon BMW-förare. Sjuksköterskor är också kraftigt underrepresenterade på bilden. Pugilisterna lyser med sin frånvaro och av TV3:s hallåor finns inte ett enda spår. Detta ser inte bra ut. Reklambyrån som får den digra uppgiften att ta fram en ”representativ” bild av Karlskrona får det synnerligen svårt.

Mona Sahlin säger att svenskt är enfald, men jag vill nog påstå att mångfald är enfald. Dummare kan ingen vara, än de som tror att ett fragmentiserat samhälle är bättre än ett homogent samhälle.

(Cit)

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
374408
July 21, 2003 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

sen är ju lilla tysta Karlskrona den stad där NSF startade...så ....trött är man på allt sånt här tjafs... Bara lev istället..

Gueno
Member
Medlem
374427
July 21, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu tycker jag ändå att det börjar gå lite för långt.. :arg:

Tycker som BelGarath, man ska anpasa sig efter hur det redan är och inte tror att man får göra som man vill.
Det finns många rötägg och det finns dom som är/vill/blir som oss svenskar.
Dom som vill bli som oss, dom respekterar jag till fullo men dom som bara klagar och klagar på att Sverige är så dåligt kan ju lika gärna åka hem igen då eftersom att det är så bra där.

Jag har själv träffat endast en invandrare som inte är en idiot (han är en kompis tjejs kompis kille (blev lite rörit där)).
Detta tycker jag är lite synd eftersom att det finns en hel del som är å ha å göra me.

Morsan känner en läkare som själv är invandrare..
Å han är lite rolig.. han skäller fa-an efter sina egna landsmän. 🙂
"Dom där j*vla ungarna borde man sätta på en bananbåt och skicka till antarktis!"
"Värst är dom här som är på och skriker *prostituerad i grov benämning* till svenska tjejer. Dom vågar inte röra sina egna för då får dom hela släkten efter sig."

Jag hoppas ingen tog åt sig och jag hoppas att vi kan ha en fortsatt diskution utan en massa skit.

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
374442
July 21, 2003 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno samma här...har träffat mkt få trevliga invandrare...

fet_loa
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1332
374455
July 21, 2003 - 8:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hauk wrote: Invandrarna tar för fan över sverige! Dom ska ta seden dit dom kommer, inte fan kräver jag att få gå med skor i mosken när jag åker till iran!? men i sverige bygger vi om kyrkorna och låter poliserna ha turbaner. När ska vi ha "koranen" på schemat i skolan igentligen?

Nee, är det inte dags att kräva att alla resturanger i arabländerna serverar griskött? känner mig diskriminerad annars.

Längtar tills nästa val, då ligger min röst hos sverigedemokraterna.

Nu är det fan dags att åka hem.

Men det lär väl inte hända... så jag får väl bli flykting själv och fly till USA eller något.

Tur att USA städar upp här i världen. där har ni ett land med lite stake i 😉

det är inte invandrarnas fel att VI ger dem en massa bidrag och låter dem ha turban och slöja i polisbilen. om irakierna tillåtit kristna kyrkor i sitt land så hade det nog funnits en hel del på ganska kort tid. och om du flytt till irak (!), hade du då inte roffat åt dig alla bidrag du kunnat få? nej det är inte invandrarna jag är sur på, det är politikerna som kläcker ur sig dessa sjuka idéer för att fiska röster jag blir lack på.

som du sa, att rösta på ett parti som vill uppfylla samma saker som du själv vill är en bra början, vilket parti du vill välja är sen upp till dig..

beträffande USA i dessa sammanhang? USA är ett av de mer invandratäta landen i världen och de har stora problem med fattigdom i vissa områden. och de har knappast mindre problem än vi på grund av det...

Gueno wrote: dom som bara klagar och klagar på att Sverige är så dåligt kan ju lika gärna åka hem igen då eftersom att det är så bra där.

håller med på den punkten! varför är de inte tacksamma för?
har hört en hel del skit om vårt land från invandrare. hörde ett kul påstående ur en invandrad polack som sa "ni har så jävla kallt här i ert skitland".. vad menar han med det? han kommer från..... POLEN ... haha han var dum den. han kan inte ha varit där de senaste åren, inte är det medelhavstemperaturer där inte. sen känner jag många sjyssta ok ordentliga invandrare, men det finns rötägg, precis som det finns hos oss svenskar

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
374499
July 21, 2003 - 8:48 pm
sp_Permalink sp_Print

snart kommer den dag då vi får ett rent "invandrar" parti på en vågmästarposition i riksdagen (typ MP), och då kommer det inte vara roligt att bo i sverige tror jag.

och alla dessa jippon som går ut på att fjäska för den av vissa kontrollerade media, samt att lära "oss svenskar" hur bra det är med ett mångkulturellt sammhälle, får mig spyfärdig. det räcker med att knalla ut på stan en fredagkväll så slår man hål på alla dessa myter som instiftats av personer som lever i "problemfria" områden, totalt avskärmade från verkligheten.

blablabla

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
374515
July 21, 2003 - 8:55 pm
sp_Permalink sp_Print

fet_loa wrote: hörde ett kul påstående ur en invandrad polack som sa "ni har så j**la kallt här i ert skitland".. vad menar han med det? han kommer från..... POLEN ... haha han var dum den. han kan inte ha varit där de senaste åren, inte är det medelhavstemperaturer där inte.

Har du varit där?
Min kompis var där för några månader sen, och han berättade att det hade varit skitvarmt.

Gueno
Member
Medlem
374525
July 21, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

När vi ändå är igång..
Hörde en rolig grej på nyheterna..
Det var nått parti som tyckte att vi skulle ta in dubbelt så många invandrare så att det blir fler arbetstillfällen..
Öh.. hur tänker dom då?
Arbetslösheten ligger redan på en läskigt hög nivå.
Dessutom blir ju bostadsbristen ännu högre.
En till sak som jag inte förstår är varför invandrare som gör något brott ska få sitta av tiden i Sverige och sen bli utvisad.. det kostar en jäkla massa pengar att ha dom på kåken.
Om dom ändå ska bli utvisade så kan dom bli det på en gång istället för att sitta här och kosta skattebetalarna en massa i onödan.

Folk som förmodligen skulle bli mördade i sitt hemland kan man ta emot.
Folk som är skadade ska oxå få stanna.
Som den här flickan med ögonfelet.. hon ska bli utvisad.. hallå vakna! 😡
Man kan ju inte skicka hem henne.. då kanske hon aldrig kommer få normalsyn.

Darkstormz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
374531
July 21, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: En till sak som jag inte förstår är varför invandrare som gör något brott ska få sitta av tiden i Sverige och sen bli utvisad.. det kostar en jäkla massa pengar att ha dom på kåken.
Om dom ändå ska bli utvisade så kan dom bli det på en gång istället för att sitta här och kosta skattebetalarna en massa i onödan.

Jag anser att varje person som invandrar i sverige borde skriva på ett papper/avtal där det står typ "Om jag begår ett brott, spelar ingen roll vad det är, så blir jag utvisad direkt..."
Dem som begår brott har juh bevisat att dem inte kan acceptera dem svenska lagarna, därför utvisning...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 32
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL